Gå til innhold

Another sentrallåsproblem

Yahoo
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå er jeg blitt ganske lei av Bimmeren min :shock:

- For å låse bilen må jeg presse ned låsen på innsiden av førerdøren, da låses alle dørene, men de spretter opp igjen (untatt førerdøren)

- Så må jeg gå rundt bilen for å så låse med nøkkel på passasjersiden. Da låses det, låses opp, så låser jeg en gang til og da er det låst.

Nøkkelen har i det siste blitt tyngre og tyngre å få inn på førersiden, og nå får jeg ikke til å vri rundt i det hele tatt. Så låssylinderen der er det nok noe muffens med.

- For å låse opp igjen må jeg først bruke nøkkel på passasjersiden, og bøye meg inn i bilen for å kunne åpne førersiden innenifra.

--------------

Noen gode tips?

Er btw en 318i e36 91mod.

Takk,

- Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst. Har du låseknapp i bilen for å låse alle dørene? prøv denne, dersom alle dørene låser seg da så er det ingenting feil med selve sentrallås enheten. Da må det være noe med låsesylinder/nøkkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Jeg sprøytet litt 5-56 i sylinderen, og fikk til å låse opp, og igjen med nøkkelen på førersiden. Men fortsatt spretter låsene opp førstegangen, for å så låse igjen.

EDIT: Kan det være noe med at bilen tror dørene er åpne, og derfor låses opp igjen med en gang? Og skal kupeelyset reagere på å åpne bakdørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet på min E36 325. Når jeg låser så spretter låsen opp en gang så jeg må låse 2 ganger. Dette skjer både med nøkkel og fjernkontroll.

Leste en gang her inne at det var en dør låsen ikke gikk lett i som gjorde det :?

Det ble også nevnt at låsen på selve døra, den mot stolpen ikke var helt i lås. at døra ikke var helt justert.

Du sto også at når du låser så skal du kunne se hvilken av dørene som ikke låste første gang

Har ikke prøvd å rette feilen selv så jeg har ingen garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! ;)

- Har prøvd å presse inn "bryterne" for hånd, da hørte jeg en klikkelyd under rattet en plass. (Noe som indikerer at et rele blir aktivert?) Jeg hører denne "klikkelyden" når jeg presser inn bryterne på begge framdørene, så det er vel et tegn på at de er ok?

Jeg hører ingen respons når jeg trykker inn bryterne på bakdørene.

EDIT: Levanger asså? Steinkjer her ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...