Yahoo Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 Heisann! Nå er jeg blitt ganske lei av Bimmeren min - For å låse bilen må jeg presse ned låsen på innsiden av førerdøren, da låses alle dørene, men de spretter opp igjen (untatt førerdøren) - Så må jeg gå rundt bilen for å så låse med nøkkel på passasjersiden. Da låses det, låses opp, så låser jeg en gang til og da er det låst. Nøkkelen har i det siste blitt tyngre og tyngre å få inn på førersiden, og nå får jeg ikke til å vri rundt i det hele tatt. Så låssylinderen der er det nok noe muffens med. - For å låse opp igjen må jeg først bruke nøkkel på passasjersiden, og bøye meg inn i bilen for å kunne åpne førersiden innenifra. -------------- Noen gode tips? Er btw en 318i e36 91mod. Takk, - Mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahoo Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2011 Ingen som vet? Har prøvd å søke, men finner ingen konkrete svar. Fant ingen ledningsbrudd førerdør, eller bagasjeluke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 bytt låsesylinderen på førerdøra, så ser du om det blir bedre da regner med du ikke har trådløs sentrallås Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahoo Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2011 Er det ikke noe mer som kan gjøres for å lokalisere feilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Først og fremst. Har du låseknapp i bilen for å låse alle dørene? prøv denne, dersom alle dørene låser seg da så er det ingenting feil med selve sentrallås enheten. Da må det være noe med låsesylinder/nøkkel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baremats91 Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 låsesylinderen din er vell dessuten defekt, så da er det bare å bytte, hjelper det ikke med sentrallåsproblemet må du feilsøke videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahoo Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2011 Takk for tips! Jeg sprøytet litt 5-56 i sylinderen, og fikk til å låse opp, og igjen med nøkkelen på førersiden. Men fortsatt spretter låsene opp førstegangen, for å så låse igjen. EDIT: Kan det være noe med at bilen tror dørene er åpne, og derfor låses opp igjen med en gang? Og skal kupeelyset reagere på å åpne bakdørene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Har det samme problemet på min E36 325. Når jeg låser så spretter låsen opp en gang så jeg må låse 2 ganger. Dette skjer både med nøkkel og fjernkontroll. Leste en gang her inne at det var en dør låsen ikke gikk lett i som gjorde det Det ble også nevnt at låsen på selve døra, den mot stolpen ikke var helt i lås. at døra ikke var helt justert. Du sto også at når du låser så skal du kunne se hvilken av dørene som ikke låste første gang Har ikke prøvd å rette feilen selv så jeg har ingen garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Fant den viewtopic.php?f=1&t=48129&start=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahoo Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2011 Takk! - Har prøvd å presse inn "bryterne" for hånd, da hørte jeg en klikkelyd under rattet en plass. (Noe som indikerer at et rele blir aktivert?) Jeg hører denne "klikkelyden" når jeg presser inn bryterne på begge framdørene, så det er vel et tegn på at de er ok? Jeg hører ingen respons når jeg trykker inn bryterne på bakdørene. EDIT: Levanger asså? Steinkjer her ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Kalle Skrevet Januar 30, 2011 Share Skrevet Januar 30, 2011 Jeg også sliter med å måtte låse bilen 2 ganger xD kjedelig.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå