Gå til innhold

JAAS-e21 s54 turbo. Ny motor fra side 155


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

Drivere og tenker mye om dagen.. e så fornøyd med hvordan bilen har blitt. Er bare småtteri jeg kansje kommer til og gjøre i vinter. Men en ting jeg ikke er fornøyd med er hvor lite jeg får brukt den. Nermeste bane som egner seg til denne er våler og det er 40mil. Så det tar mye tid og penger å dra bort en hel helg

Hver gang jeg skal kjøre. Tar på økonomien når jeg bare har vanlig mekaniker lønn og 3 barn og hus som tar sin del. Er trist og si det men jeg vurderer og legge den ut for salg iløpe av høsten. Vist det skjer blir det kansje laget en hygelig bruksbil bare til jeg føler att jeg får bedre råd. Ingen ting er bestemt og det kan hende jeg kommer på bedre tanker. Noen som har en formening om hva jeg evt kan få for denne da?

Vel Jørgen... Det er jo synd at det skal bli slik, men det var vel ca like langt til Våler da du begynte på bilen? :wink: Å bygge en ren banebil med slik avstand til bane, er vel gjerne ikke det smarteste når du er en vanlig dødelig. Iallefall ikke en såpass påkostet en.

Det smarteste du kan gjøre er å selge den så fort som mulig, siden bilen din nå er "i vinden". Surt, men sant. Skal du få noe av pengene igjen, så er det sikkert beste tida nå. Om du får 300+ for bilen din som Fjeld tror er jeg usikker på. Hadde denne bilen stått med hvite skilt og godkjent motor, så hadde du nok fått en goood haug med penger. Hva folk vil betale for en ren show/banebil vet ikke jeg, men det er vel ikke altfor mange som kan og vil punge ut så mye peng for en show/banebil?

Full forståelse for tid og penger, jeg står jo i same posisjon selv - bare at det er et par unger mer her i huset ;) Trur ikke kjerringa mi hadde vært særlig fornøyd med at jeg dro på treff i mente, mens hun satt igjen hjemme.

Selg bilen og bruk pengene på et nytt prosjekt, denne gang på et prosjekt som du kan kjøre på vei heller. Jeg vil tro det er mer morro å feks ha en 300+hk bil med hvite skilt som du kan bruke anytime, enn en 1000-hesters garasjedronning som på enden av visa egentlig bare gjør seg best på bilder.

.... Just my .02 cent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her regner jeg med det kommer forslag til prisforslag langt over 300k kjenner jeg dette forumet rett..Og det vil være en hinsides pris!

Jeg mener at noe mer enn 250k ikke er realistisk for denne, det er en rein show/banebil som ikke kan brukes mer enn 4-5 ganger i året, dessverre..Skilt ville nok hevet prisen litt..Bilen er hel-rå, men ikke veldig bruksvennlig så begrenser seg hva folk gidder betale for en 'garasjebil'

Blir prisen moderat og rett kan jeg sette deg i kontakt med flere som har ytret sin interesse for bilen tidligere! (også direkte med deg på et tidligere tidspunkt i byggestatiet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du selge, burde du gjøre det nå ja !!!

Da får ny eier kjøre litt i høst, og ta en del credd for grom vogna du har bygd.

Men om noen blar opp 300 tror heller ikke jeg. Men rundt 250 burde du nok kanskje legge den ut for.

Lyst på E46 " M3" turing kanskje ?? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er verd å tenke på er at for 20 år siden så var det helt forskjellig fra i dag. La en ut 100.000 på en bil da (når en ser bort fra arbeidstimer/penger), kunne en HÅPE på å få 50.000 igjen. Ingen ville betale mye penger for en påkostet bil. I dag er det faktisk mulig å få igjen hver en krone en koster på en bil, faktisk mulig å tjene en ørliten slant også. For det er mer penger blant folk, og kjøpelysten er en helt annen. Så at det kanskje finnes en som vil betale 300k for en show/racebil, det er ikke umulig. Men desverre så er det jo vondt å låne på en gammel bil, med mindre en har et hus en kan låne på.

Så hvis du får igjen selvkost, så er du på korrekt spor - og alt over må jo bare være en bonus. Men selg snarest, mens bilen din fremdeles er i vinden - det er mitt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilter eller ikke er egentlig klinkende likegyldig på en bil i denne klassen. Lovlig etter offentlig vei er det uansett ikke. Har man lyst er lisens innen rekkevidde og da åpner det seg flere muligheter for kjøring.

Å ikke bo så grisgrendt til også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir den lagt ut så blir det ca 250. Men jeg har ikke noe lyst egentlig. Bare att fornuften tar tak noen ganger.:) men uannset det som skjer først nå er att ddnnfår seg ny lakk div steder for og bli strøken igjen. Håper på og ha den klar til neste helg. Er gatebilfestiva i surnadal da.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir den lagt ut så blir det ca 250. Men jeg har ikke noe lyst egentlig. Bare att fornuften tar tak noen ganger.:) men uannset det som skjer først nå er att ddnnfår seg ny lakk div steder for og bli strøken igjen. Håper på og ha den klar til neste helg. Er gatebilfestiva i surnadal da.:)

Gatebil festival i Surnadal du, er det mykje action? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye. Burnering og utstilling. Er vel stereo konk og. Men er været fint blir det en del bil:)

Ok, var eit par Surnadal gutta her på vår "festival" ifjord :) Virka som ein ok gjeng det, ein orange golf med LITT lyd i blant anna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold på bilen din du Jørgen... nå har du bygd den klar, de største kostnadene er unnagjort. Nå skal den kun driftes i årene framover. Jeg hadde satt bilen til side og rivd ut motorpakka og satt den i en halvshabby E30/E34 og ha moro bil med skilter. Hadde det ikke vært for det omfattende buret og den store understellsombygginga kunne du bare satt i orginalmotor og dratt på EU og hatt skilter på den du har nå.

Tror du vil angre om du selger, fordi du neppe får igjen noe i nærheten av hva du betalte. Bruk heller motoren om igjen i en billigchassi, bygge ny motor bil dyrt uansett. Bare å motta ei PPF pakke på trappa og finne frem pakkekniven og rive plastikken er synonymt med at 30% av summen på delene blir spylt ned i dassen. Skal du bare selge de videre ubrukt på bimmers så faller de som en stein i pris (her har jeg erfaring.. :-& ) . Og til hver eneste motorbygg trenger man et minimum av nye spesialdeler ... og vips er det økonomiske regnestykket ute på tynn is igjen....

Ikke rart du syns det er stramt økonomisk nå som du har hatt to-tre ekstrembiler de siste årene, samt en stor familie. Du måtte ha vært blodtørstig advokat for å kunne levd sånn i lengden, så dette er jo helt normalt. Men kjipt er det nok ja, spesielt ettersom du bor i en U lands region hva baner angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...