Gå til innhold

JAAS-e21 s54 turbo. Ny motor fra side 155


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

Kan jeg bestille bredding, grenrør og innsug til meg også ?? :wink:

vist det er til e21 så? :)

Du setter jo griller i hue på en her ja. :shock: Godt å vite at du "går opp løypa" her. :applause:

hehe. gøy det da. men vent litt med og bygg e21 da så jeg får være den eneste med racer e21 i en sesong ihvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine planer er bare i hode enda, så har jeg ikke råd, tid eller til å bygge noen ny bil. Men begynner vel å samle div deler ettervært.

Så kjøre i år og mulig neste år i grom E21, kan du fint gjøre alene. Jeg skal ikke ga så grom som deg heller og ikke 800hk. :wink:

Må prøve din først tror jeg, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine planer er bare i hode enda, så har jeg ikke råd, tid eller til å bygge noen ny bil. Men begynner vel å samle div deler ettervært.

Så kjøre i år og mulig neste år i grom E21, kan du fint gjøre alene. Jeg skal ikke ga så grom som deg heller og ikke 800hk. :wink:

Må prøve din først tror jeg, he he.

Hehe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir så rått :)

Ekstra tøft at det er i en E21.

Min første bil var E21 320, godkjent med E30 m20b20 motor:) Den ble forresten solgt til Ole Buvarp innpå bøgda hos dere :)

Han rullet den rød og solgte den videre for tre ganger så mye som han fikk den for til meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha oddis :lol: ! jeg og en kompis holder på med en damp drevet rakketspark som kansje vil få fart på seg i vinter en gang. det blir sikkert farlig. ang coating og pulverlakk så har jeg en nabo som driver med det.

sjekk ut http://www.246.no

Faaaaaan at i ikkje tenkte på ta no når toppen va demontert.....!! Skrudde jo sammen igjen igår.... Crap! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grenrøret såg jo bra ut, men ekstrem lengde forskjell på røra? :?

Det er forskjell på røra ja. Men det er ikke mulig med like lange rør når det er så trangt. Og de teoriene om like lange rør og utform

Ing på grenrør er så enormt oppskrytt. Har prøvd flere forskjelige grenrør på samme motor og det er absolutt ingen merkbar forskjell.

Jeg bygger så fornuftig og bra som mulig på den plassen jeg har funket meget bra for meg tiligere. Det er ikke på nært like lange rør på ppf grnrøret heller feks. Og di er det ingen som klager på :)

Grenrøret blir vel gulle godt det! Du vil vel bare få et breiere register med ulike rørlengder.. Er vel mest på blodtrimma sugiser som skal ha mest mulig moment ved et visst turtall det er et aldri så lite poeng i å ha like lengder..:) Eller?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ganske bra det Vidar, ulik lengde på rørene gir et bredere register. Like lengder på primærrør brukes for å tune effekten opp eller ned i registeret. På turbomotor har man vel strengt tatt sluttet å snakke om like lengder på røra, såfremt det ikke er en løpsbil som hvor det er ønskelig å ha effekten en bestemt plass i registeret .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...