Gå til innhold

JAAS-e21 s54 turbo. Ny motor fra side 155


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

det blir nok ikke rudskogen desverre.. jeg må bare slutte og gi meg selv deadlines. Det er alltid mye mere jobb enn det ser ut som, og jeg kommer hele tiden på nye ting som jeg vil bygge om..så fra nå sier jeg bare att den blir ferdig når den blir ferdig. :)

Men ting skjer nesten hver kveld nå. Har bygd ferdig kjølesystemet og vaska vekk resten av asfaltmatte limet i gulvet. Satt med en fin rus og vaska med tynner :lol:

fikk sikkert drept ett par hjerneceller da, men hva gjør man ikke for en god gammel e21.

forlenga kjølerøret fra toppen litt.

5fsf0nxophjjimjuwig8.jpg

m8agf2iclhxl6oc07ugl.jpg

fjerna den orginale vannpumpeaklingen og kappa vekk litt overflødig gods slik att det bare var flensen igjen. sveisa på ett rør med bend og det var det. enkelt og greit.

rufakklqgvzmyby0nky8.jpg

h139a3p77u4gn2176wr5.jpg

dholhqyciz7j1mv38cut.jpg

endelig snart klart til fyller her!

uxx6qeu7xg51bu3dx0mb.jpg

6q6g5oewptttqjtfkozl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du tak i 90 graders kjølevasslanger og rør i rett dimensjon?

Ser kanon ut ja...:D

slangene er kjøpt hoss kimmit. :)

Fy!! denne blir bøs, skulle ønske jeg hadde kunnskapen din, så jeg kunne gjort det samma med min :D

takk for det :D

Ditta her blir jo heilt fantastisk! :D

Ka du brukte til å få vekk asvaltmattene? :)

takk til deg og :)

For og fjerne mattene bruker jeg varmepistol og malingskrape. så brukte jeg paknings fjerner og tynner for og vaske vekk limet som ble igjen. jævla dritt jobb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint det ja melkvik :D

Tune: skal kjøre ellpumpe ja. Du ser den på det ene bilde der. Den sitter på radiatorens nedre uttak. Det er med styring til pumpa som regulerer tempen med hastigheten på vannet. Dette erstatter termostaten. Mye fordeler med dette da pumpa kan gå på fullpupp på tomgang og når motoren er slått av bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får kappe vekk torpedoveggen du og da thune :D

I dag kom det pakke fra pedersen racing med 6-pungt seler og ratt. rakk ikke hente den på posten i dag så det blir ikke før på mandag. Så har jeg bestemt meg for og byggge om forstilinga litt. det er en dritt patent orginalt på e21, krengestaget holder hjulet fast i lengderetning, og foringen som holder krengestaget har en tendens til og skli ut ved nedbremsing. Så jeg har skaffet ett par e34 fjærbein som jeg skal bruke sammen med hjemmelagede bærearmer med uniballs. blir bestilt uniballs på mandag. Skal og tillpasse e30 forran og bak. En annen fordel med dette er att m5 bremsene jeg har passer rett på uten adapter. :D

Så blir sporvidden økt litt slik att den blir mere lik den bak uten og bruke spacer.

Når bilen ikke blir ferdig i år uansett så er det bare og bygge på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...