Gå til innhold

JAAS-e21 s54 turbo. Ny motor fra side 155


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

..om man skal skille seg ut må man langt over 600 hk for tida...

Eller gjør som M3Yngve å dem i samme kategori, lære seg å kjøre drøy vinkel med fOll gass :mrgreen:

Det er det eg og vil lære meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha 1000hk uten å borre blokka?
Mest fordi at S54 blokka er veldig oval, selv om den er fabrikk ny. Det er veldig lite klaring ja, 3.2mm om jeg husker rett. Man kan også fore blokka på ny, da får man rundt 5.2mm mellom der. Men hvordan det blir med slagvolumet da er jeg ikke sikker på.

Når man borrer så vil man jo også ha på en stress blokk, toppakning og skru til akuratt som om man har en topp på. Dette har jeg fra Horsepower Freaks i USA, som leverer S54 med 1000whp "daily driver".

Her var det skrevet mye.! Jeg vil ikke borre blokka for da tåler den mindre.S54 har 87mm borr og 4mm mellom cyll. Det er noen som kjører første overdim men jeg vil ikke risikere det. Att s54 blokka er mere oval enn noen annen bmw motor er bare tull.Bmw M er noe av det beste som finnes av orginal motorer og det trodde jeg dere viste. Di er ikke akurat laget i en gammel søyleborrmaskin fra før krigen. :wink: Så orginal borringen er absolutt bra nokk for en 1000hk motor.

Jeg har sett den filmen til hpf. Att akurat den blokka var oval har mere og gjøre med att den var slitt, di sa jo att den motoren røyk en del og. Jeg har målt blokka mi og den er strøken.Vil man ta ut enda mere power kan man fore blokka, men mister da en del volum, hpf biler med forinnger må ha en del mere ladetrykk enn di uten for og oppnå samme anntall hk pga tappet i volum. Dette er uansett ikke ett tema for meg da lommeboka mi ikke er tykk nok.

Hva skal man med alle disse hk da :shock: :shock:

Det kan du jo spørre om, men jeg svarer bare for att jeg vil og kan!

Penis forlenger Yngve :lol:

Trenger ikke for kona er fornøyd med hvordan den er.Virker gjør den og. Har 3stk resultater av det hjemme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man med alle disse hk da :shock::shock:

Høres jo flott ut, og ser bra ut i signaturen på diverse forum...

Men står somregel ingenting om de problemer, havarier og søvnløse netter som ofte oppstår ved å ta ut 1000 hk fra en 300+ hk motor...

Men som sagt, det både ser og høres bra ut. (Selv om det er et faktum at en tilsvarende bil med 60-70% mindre effekt mest sannsynlig kjører fra tusenhesteren både streetrace og bane, pga at den får mer hester ned i bakken)

Jeg gjør det ikke for att det hørest flott ut. Jeg bygger bil til meg selv. att en bil med 60% mindre power kjører fra den skjønner jeg ikke helt. Greit nokk att det spinner noe jævlig om man gjir full gass men det må man jo ikke. jeg har gasspedal i bilen og regulerer motorkraften derfra. :) Ang problemer så er det driverket som er den største utfordringen.Men heldivis har bmw mye robust og velge mellom. motorene holder for det meste bra om di er riktig bygget og godt påpasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, eg skjønna ikkje kva folk snakke om her. Folk er forskjellige om kva dei ønsker og ikkje minst kan, ein person kan bygge ein bil med 200hk og den går ikkje meir enn 2 dager fordi han rett og slett ikkje har erfaring eller kapasitet til og få det til å funke stabilt. Ein anna kar kan bygge 600-1000 hk og få motor og det som følger med den til å funke ein heil sesong uten å skru ei skrue på den, driv er litt verre med som Jørgen seie men har man kunnskapen som Jørgen og mange andre her på forumet og ellers i Norge sitte inne med så kan man få til alt.

Det som er likt hoss alle er att det dukker ALTID opp barnefeil som man som regel kan få fiksa ganske lett, andre er litt vere med.

Alt i alt er poenget mitt att det er forskjell på folk og kva man vil ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen hemmelighet att igjennomsnittet på antall hk auker for kvart år som går, så om man skal skille seg ut må man langt over 600 hk for tida...

det gjør kansje det. Jeg bygger e21 for att den skal skille seg litt ut. det hadde den gjort om den hadde 343 hk under pansret og. men det blir for kjedelig! :)

..om man skal skille seg ut må man langt over 600 hk for tida...

Eller gjør som M3Yngve å dem i samme kategori, lære seg å kjøre drøy vinkel med fOll gass :mrgreen:

Alle kan ikke vere som yngve heller :lol: . Men skal vel få til og kjøre drøy vinkel på full gass med denne og skal du se. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, eg skjønna ikkje kva folk snakke om her. Folk er forskjellige om kva dei ønsker og ikkje minst kan, ein person kan bygge ein bil med 200hk og den går ikkje meir enn 2 dager fordi han rett og slett ikkje har erfaring eller kapasitet til og få det til å funke stabilt. Ein anna kar kan bygge 600-1000 hk og få motor og det som følger med den til å funke ein heil sesong uten å skru ei skrue på den, driv er litt verre med som Jørgen seie men har man kunnskapen som Jørgen og mange andre her på forumet og ellers i Norge sitte inne med så kan man få til alt.

Det som er likt hoss alle er att det dukker ALTID opp barnefeil som man som regel kan få fiksa ganske lett, andre er litt vere med.

Alt i alt er poenget mitt att det er forskjell på folk og kva man vil ha :)

Ja slik er der bare :D

Men nå sant skal sies så blir det sikkert ikke mere enn 850hk på hjula i denne i første omgang.skal jeg ha mer må jeg inn med enda en bensinpume eller invistere i en jævlig dyr weldon pumpe. Men tviler på att jeg trenger mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

Artig diskusjon... kan forstå du vil ha litt effekt etter M3'en du hadde :wink:

Sånn kjøre messig sett på betyr det vel ikke så ekstremt mye om man har 7 8 eller 900hk.

Er vel først når man kjører på slicks og har feste når ting begynner å gå virkelig fort man merker forskjellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

Artig diskusjon... kan forstå du vil ha litt effekt etter M3'en du hadde :wink:

Sånn kjøre messig sett på betyr det vel ikke så ekstremt mye om man har 7 8 eller 900hk.

Er vel først når man kjører på slicks og har feste når ting begynner å gå virkelig fort man merker forskjellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 8 9 hundre hk spiller ingen trille, det er kurven man kjører på, ikke maks effekten

Hehe, om man har 7-900whp så trur eg man skal klare å løyse hjula på alle gir uansett kurve. Man må berre tilpasse kjørestil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

Artig diskusjon... kan forstå du vil ha litt effekt etter M3'en du hadde :wink:

Sånn kjøre messig sett på betyr det vel ikke så ekstremt mye om man har 7 8 eller 900hk.

Er vel først når man kjører på slicks og har feste når ting begynner å gå virkelig fort man merker forskjellen

Ja den var sprek den ja. Det gjikk fint ant og bruke effekten i den og :)

7 8 9 hundre hk spiller ingen trille, det er kurven man kjører på, ikke maks effekten

sant nokk. men man må jo ha en del toppeffekt i enden av kurven og skal man ha noe og stille opp med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...