Gå til innhold

JAAS-e21 s54 turbo. Ny motor fra side 155


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet. Jeg hater selv tråder som er slik. Så jeg skal ikke fortsette slik mye lengere. Jeg har lovet en stor uppdate og det kommer. Men som sagt så startet den for første gang i kveld. Og alt virker i orden så langt. :D grom lyt i 4" rustfri eksos med en hjemmelaget potte :lol:

Hvordan Blir det med høyde under bilen med 4" eksos?

På Min Blir det 88,9mm Downpipe og 2x 76,1mm Videre bak.. Synes det også tar mye plass med tanke på klaring under bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet. Jeg hater selv tråder som er slik. Så jeg skal ikke fortsette slik mye lengere. Jeg har lovet en stor uppdate og det kommer. Men som sagt så startet den for første gang i kveld. Og alt virker i orden så langt. :D grom lyt i 4" rustfri eksos med en hjemmelaget potte :lol:

:applause::applause::applause:

Good to go! Gleder meg over fremgang. (Håper du har bedre oljetrykk enn meg, forresten ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har laget plass i gulva på min når jeg uansett bygde om hele gulvet. så har jeg modda traversen bak litt. men lavt blir det ja.

4" i rustfritt er 114,3mm så det bør jo flowe fint:)

Deler som f.eks mekonomen, biltema osv selger som 3" er egentlig bare 2,5" etter rett skala..

så på min bil der jeg bygger downpipe i 88,9mm er det 3", mens andre ville kalt det 4".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rørleggerverden stemmer det ja, men i bilverden er 4" 100mm, eller 104 da som disse delene er. 88,9 blir da 3,5" :)

Må si meg enig med deg her, pipe-spec er noe helt annet. I "bilverdenen" som du refererer til blir måla nesten som tubing-spec. Bare at vi måler tube med OD, mens eksos måler vi i ID. Siden eksos mest normalt er 2mm gods sånn ca, så regner "hvermannsen" ID som OD.

er jo bare å gange tommern med 2,54 for å få mm. det er jo det som blir riktig. 4"=102mm

4"=101,6mm, ikke 102mm. Ikke for å være pirkefant, men jeg jobber med instrumentering/tubing - og hvis du kom med 102mm rør når jeg skulle hatt 101,6 - så hadde delene ikke passet. Vise versa, så hadde vi fått en lekkasje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt pussig egentlig.. Hvorfor ikke haen standard.. Er dim i bilverdenen som blir mest rigtig da..

Voksent å legge tubing/instrussmentrør i 102mm da:-p

102mm blir nesten som HVAC å regne det... ;)

Største "tubing" jeg har lagt er 60x6mm 316SS faktisk, var litt spennende når maskinen kun tok 3 meters lengder - og vi hadde 6 meters lengder...

Men er enig i at det burde være færre standarder, nå er det bare masse krøll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4"=101,6mm, ikke 102mm. Ikke for å være pirkefant, men jeg jobber med instrumentering/tubing - og hvis du kom med 102mm rør når jeg skulle hatt 101,6 - så hadde delene ikke passet. Vise versa, så hadde vi fått en lekkasje...

jeg ser poenget og du er sikkert rørlegger, men jeg hadde fint klart og sveise di sammen buttibutt å fått det tett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser poenget og du er sikkert rørlegger, men jeg hadde fint klart og sveise di sammen buttibutt å fått det tett ;)

Jobber som instrumentrørlegger, så ingen sveising - kun fittings ;) Og da er klaringer litt essensiellt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...