RaymondJ Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Fikk feil på et bremserør på EU. Venstre bak, forsvinner selvfølgelig opp over tanken. Går det ann og kappe og skjøte dette røret? Har verksteder koningsverktøy for stålrør (som det vel er siden der har rustet?)? Eller er det lettere å bytte enn det ser ut som? E39 Touring -99 mod.
fredriko Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Jeg har selv byttet br.rør på utallige e39`er og pleier og skjøte det røret du snakker om Er jo alltid rust på røret med kanalen HB på de bilene, tror du får koningsverktøy på biltema hvis ikke du har tilgang på verksted-materiell
Yahoo Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Men sikker på at du får den igjennom pkk hvis du skjøter bremserøra?
Are. Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Ikke noe problem med skjøt på bremserør i forhold til eu-kontroll. Dette gjøres ofte på verksteder... Sålenge det ikke er noen lekkasje og røret er fastmontert som det skal være så går det fint.
winchester Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Ikke noe problem med skjøt på bremserør i forhold til eu-kontroll. Dette gjøres ofte på verksteder...Sålenge det ikke er noen lekkasje og røret er fastmontert som det skal være så går det fint. Helt riktig.
fredriko Skrevet Januar 25, 2011 Skrevet Januar 25, 2011 Jeg jobber selv på bilverksted og vi skøyter br-rør selv og slepper det gjennom. som Are. sier så er det godkjent så lenge de er "klamret" til karosseri og ikke har noe lekk.
RaymondJ Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Skrevet Januar 26, 2011 Det var faktisk han på verkstedet der jeg hadde bilen på EU som sa at jeg kunne skjøte det. Jeg har løftebukk og det DYRESTE koningsverktøyet fra Biltema her på jobben, men var usikker på om det gikk å kone stålrør. Så sånn sett har jeg ikke noen unnskyldning for å ikke gjøre jobben selv...
fredriko Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 Går fint og kone stålrør har gjort det flere ganger med strålende resultat
bmwmaxi Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 Er egentlig ikke lov til og skjøte kobber/nikel rør med stålrør, da blir stålrøret offer anode for kobber/nikkel røret. Men som vanelig er teori og brakksis to forkelige ting.
sexeren Skrevet Januar 26, 2011 Skrevet Januar 26, 2011 Er egentlig ikke lov til og skjøte kobber/nikel rør med stålrør, da blir stålrøret offer anode for kobber/nikkel røret. Men som vanelig er teori og brakksis to forkelige ting. Har hørt det samme, men jobber også på verksted. Å vi har fått høre av folk fra biltilsynet at du ikke får ha mer enn 2 u-orginale kjøter. Å pass på å ha godt med klammer på kopper rør da det skal ha klammer hver 25cm.. Stål 50cm..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå