SmTrading Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 De sitter som faen! Noe triks?? E 36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 Står masse om dette i tidligere tråder. Kuledelen du ikke får av? Noen løsninger: 1. slå hardt med hammer på fjærbeinet hvor bærearmen sitter (ikke direkte på bærearmen) 2. varm opp metallet med gassbrenner 3. bruk avdrager 4. kutt den av/borr ut etc etc... Sjøl liker æ punkt 1. best Bærearmen sitter som %, men etter noen bestemte slag ramler den av nesten av sæ sjøl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SmTrading Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2011 Den er grei nok den den ytre. Men hva med den jævlen i midten???! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwJon Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 Den er grei nok den den ytre. Men hva med den jævlen i midten???! sett en jekk under den midtre kulen. den lager press slik at du får løsna muttern på oppsida...kan godt legge imellom en plankebit..deretter lar du mutteren stå igjen på et par gjenger. bruker forlenger med pipe etc. og druser til et velplassert slag så kula løsner..må selfølgelig flytte jekken først;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 25, 2011 Share Skrevet Januar 25, 2011 Evt kan du kutte vekk gummibelgen, få vekk fettet, og bruke wisegriptang rundt bolten der gummibelgen satt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SmTrading Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2011 muttera var som å skru ut hjulbolter, enkelt, men får faen ikke ned armen, sikkert derfor muttera gikk lett av, siden det har satt seg... GODT tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Kjøp deg en brytegaffel, f.eks lik denne, på biltema eller lignende: Så kommer den lett. Been there, done that Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SmTrading Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2011 Kjøp deg en brytegaffel, f.eks lik denne, på biltema eller lignende:Så kommer den lett. Been there, done that skal ned å handle sånn etterpå, venter bare på at klokka skal bli 4 den største som fungerer best ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Bare ett eksempel på utseende dette, jeg brukte ett annet sett fra Biltema med brytegaffler i forskjellige størelser med utskiftbare håndtak. Fant ikke dette på siden deres men funksjonen er den samme. Bare pass på at gaffelen er bred nok mellom gafflene om du skjønner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SmTrading Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2011 Bare ett eksempel på utseende dette, jeg brukte ett annet sett fra Biltema medbrytegaffler i forskjellige størelser med utskiftbare håndtak. Fant ikke dette på siden deres men funksjonen er den samme. Bare pass på at gaffelen er bred nok mellom gafflene om du skjønner skjønner, de har 2 str, en med 19 mm og en med 16mm mellom , kjøper begge , en må passe vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SmTrading Skrevet Januar 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2011 Den tapte i dag !! Kjøpe en styremansjett fra Biltema også, den havna i søppla, revna når jeg skuller skjære den til! Og feil oljefilter som jeg selvfølgelig ikke sjekka før jeg fylte på ny olje !!! Heia Biltema! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Den tapte i dag !! Kjøpe en styremansjett fra Biltema også, den havna i søppla, revna når jeg skuller skjære den til! Og feil oljefilter som jeg selvfølgelig ikke sjekka før jeg fylte på ny olje !!!Heia Biltema! Eller var det: "heia SmTrading!"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Litt grom hammer og et velplassert slag på underdelen av kulebolten / endeleddet, og det løsner garantert. Ikke slå ovenifra og ned, men 90 grader inn mot siden av leddet. Aldri møtt en kulebolt / endeledd som ikke har tapt mot Tors hammer.... Tingen er bare å slå riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SmTrading Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2011 90 % av alt jeg handler til bil på biltema er feil når jeg ikke kan biltypen inn og ut ! enten er det min uflaks eller så er det noe annet lurt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 Blir kanskje litt rart å skylde på Biltema for at du har dårlig kunnskap om din bil? Er litt enig, de som jobber der kan oftest ikke bil - de bare ser i en katalog og finner deler ut i fra det. MEN, da må jo du som kunde gi de riktige opplysningene slik at de får gitt deg det du skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå