Gå til innhold

E46 1999 318i sedan - kommer ikke varme inn i bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en 1999 sedan 318i e46 som jeg fikk i går.

Bilen er godt utstyrt, men noe av det helt vanlige vil ikke funke.

Jeg får ikke varme inn i bilen. Motortemp er helt normalt, men kommer ingenting inn i bilen.

Det skal være nok kjøleveske på den, og når jeg åpna den lufteskruen, rant det ut.

Har ikke peil på BMW, så håper noen kan hjelpe meg med dette først og fremst da bilen bare dugger og fryser på vinduene disse kalde dagene. Er ikke behagelig å kjøre iskald bil hele tiden heller.

--

Ellers er det noen små ting.

- Varmetråder gjør ingenting (speil, bakrute)

- Varmesetene gjør ingenting (passasjer knapp lyser mens førerknapp blinker når man trykker men ikke noe mer, null varme i begge seter)

- Airbag lampa lyser (mistenker en nullstilling må til)

Anyone?

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

prøv å tømme kjølesystemet ditt, og fyll det opp igjen, og luft skikkelig. Parker bilen et sted der du kan se om det lekker noe sted. Gjør det det, så finn ut av hvor, og evt hvor mye. Om det bare er litt, så fyll på en boks med Bars Leak's, fåes kjøpt på bilxtra bl.a.. Lykke til.

Skrevet

Er ingen lekkasjer, og systemet er luftet på verksted da jeg hentet bilen.

Men merker at hvis jeg ruser den så øker viftehastigheten etterhvert og da kommer det varme. Men ikke når jeg kjører.

Lurer på om det er termostaten

Skrevet

Bilen var innom verksted i stad (betaler ikke for dette altså) og de mener det er varmeregisteret som har fryst. Bilen har kun blitt kjørt de siste to dagene i hele vinter, så den har stått i underkjølt regn, snøfall osv. Vet ikke om dette er tilfellet jeg.

De kommer også til å nullstille computeren.

Men personlig har jeg ikke trua på at registeret har fryst da.

Skrevet

Registeret kan ha hengt seg. Trenger ikke å ha fryst, men hengt seg opp, kan jo komme smått med kondens inn der, og hvis det fryser så henger jo ventilen seg opp.

Skrevet

Da er vannpumpa og termostaten bytta. Hjalp ingenting, selvom termostaten viste seg å være defekt også.

Har tømt hele systemet for frostveske og fylt på nytt. Systemet er også trykktestet.

Det er også tatt test for å se om det er eksos i frostvesken, noe det ikke var. Men frostveske nivået synker (veldig lite) men det skjer. Og ingenting lekker noe sted under bilen.

Kan det være toppakning?

Skrevet
vist toppakningen hadde vert defekt ville du jo fàtt utslag nàr du trykktestet?

Ikke nødvendigvis, hvis det er en sprekk i toppen eller en dårlig pakning kan dette begynne å lekke ved en gitt temperatur, ikke sikkert det lekker ved trykktest hvis motoren bare er lunken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...