Gå til innhold

naboens E60 520D, 2 problemer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen har en E60 520D som går på ca 600rpm ved tomgang..litt vibrasjon i bilen. Når han trykker clutchen inn så øker dette til ca 800rpm og bilen går penere på tomgang..Noen som vet hva grunnen kan være? han har ikke mulighet til å ta bilen på verksted pga daglig pendling. Derfor ba han meg sjekke først så han ikke trenger å sette den vekk "unødvendig"..

Han har også en clutch pedal som er litt rar når man trykker den inn når man kjører...det er akkurat som det er litt "grums" i pedalen helt nederst...bilen drar godt og slurer ikke, men virker som det er noe som trenger oppsmøring o.l på selve clutch pedalen!

Skrevet

OT: grabba med ny bil igjen Tommy! Om ikke jeg tar veldig feil, så har du handlet bil av en kamerat av meg.. hehe.. verden er ikke stor!

Skrevet

Haha! Sorry.. feil navn til nick..:P Jeg tenkte ikke klart.. :D Men bilen er den samme :P ser ut som du har kjøpt bilen til Mr.Jacobsen..?

Skrevet

Er det noe typisk klakke lyd, skrape lyd eller hvining fra clutch/svinghjul/girkasse ved kjøring og tomgang?

Usikker på om dette gjelder manuelle diesel-E60er og, men kan være dobbeltmasse svinghjulet som er slitent/ødelagt.

Skrevet

Prøvekjørte bilen idag. Er INGEN form for ulyder eller noe slags dårlig trekk på girene..kun at bilen går litt lavere på tomgang enn med clutchen inne!

Skrevet

Bare en spøk :-) han skulle hatt 6 sylindre ikke 4 som det er på 520d. Det fikses enkleste ved å selge bilen og kjøpe en 525d :-)

Beklager at jeg tøyser med tråden din men kunne bare ikke la være...

Skal ta meg sammen og kutte slike userriøse greier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...