Gå til innhold

Hva trenger jeg- stereo e39 - haster!!!

Anbefalte innlegg

Hallo,,, du får kjøpt fine pakker på strommen-bilradio, jula etc. hvor du har alt du trenger for og få liv i forsterkeren. Men pass på sikringstørelse til + kabel i forhold til forsterker. trenge i tilleg 2 Y-splitt til RCA (signal) kabel for og kjøre forsterker på alle kanalene. Så slipper du og legge 2 signal kabler fra spilleren,

Håper dt hjelper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk CSA.

Jeg har en standard business spiller. Ikke CD-skifter. Har kjøpt denne forsterkeren http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17325155

Noen som på litt idiotspråk klarer å forklare meg hvordan jeg gjør monteringen og hvor jeg får tak i de delen jeg trenger? Det er sikkert enkelt, men jeg har ikke gjort slikt siden vi monterte anlegg i en russebil for 7 år siden. Jeg dro innom Oslo Bilstereo for å forsøke å få en forklaring, men han var mildt sagt uhjelpsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel ha en overgang fra høynivå til lavnivå,siden Bmwspilleren ikke har linjeutgang.

Den overgangen plugger du på 2 av høytalerledingene ut fra spilleren og deretter 2 stk Ysplitt kabler for å kunne utnytte 4 kanals forsterker. Disse overgangene og Ysplitt har de på Bilxtra og Biltema.

Så må du finne en kablel du kan kople styrestrøm (remoten) til i dashbordet og trekke bak til forsterkeren.

Strøm og jord til forsterkeren må du også ha,batteriet står jo baki,så den er vel grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar deg sikkert, men de har overgang for høynivå til lavnivå på biltema/bilextra?

Det jeg altså trenger er: en høy til lav overgang, 2 Ysplitt kabler og en kabel for remoten. Strøm og jord har jeg.

Hvorfor kobles det på to av høytallerledningene? Den splitten ut som fire ledninger skal lede videre til høytallere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Biltema har de det veit jeg,sikkert på Bilxtra\Torshov også.

Du må koble inn høy\lav overgangen på 2 av høytalereledningene på cdspilleren.

Da får du en signalkabel isteden som skal inn på forsterkeren.

Siden du har en 4 kanalsforsterker,krever denne 4 signalkabler derfor disse Ysplittene.

Ysplittene deler 2 signalkabler ut til 4 som du igjen kobler på forsterkeren.

Så kobler høytalerene på forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksisterer det noe koblingsskjema for kobling av høy til lav bak på stereoen?

Jeg kjøpte en høy til lav på biltema, men aner ikke hvilke kabler som skal kobles hvor bak på radioen. Noen innspill? er det egentlig en egen spesialtilpasset omformer for e39/bmw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...