Wacman Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 vet at alle norsk solgte biler har oppvarmede speil, spylerdyser, dørhåndtak/ lås, v.tråder nederst på frontruta for viskeren og varmeseter.. dørlåser m/varme og varmetråder i bunnen av ruta er slett ikke BMW-standard utstyr. har faktisk ikke sett en eneste en med varmetråder i bunn av ruta enda..
Tom K Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 vet at alle norsk solgte biler har oppvarmede speil, spylerdyser, dørhåndtak/ lås, v.tråder nederst på frontruta for viskeren og varmeseter.. dørlåser m/varme og varmetråder i bunnen av ruta er slett ikke BMW-standard utstyr. har faktisk ikke sett en eneste en med varmetråder i bunn av ruta enda.. Min 87 mod E32 hadde varmetråder i nedkant på frontruta.
Wacman Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 Jau,det er meget mulig,men standard utstyr var det ei, ikke har jeg selv sett det heller.
e39-e60 Skrevet Januar 27, 2011 Skrevet Januar 27, 2011 I instruksjonsboka for E60/E61 fra 2007 står det at spylerdyser blir automatisk varmet opp når motoren er i gang, eller tenning er slått på. Dette står omtalt som standard utstyr (ikke benevnt med * i boka). Altså har dette ikke noe med "nordisk utgave" å gjøre. På tysk: "Die Scheibenwaschdusen werden bei laufendem Motor oder eingeschalter Zundung automatisch beheizt." Jeg har lest hele boka, og ikke funnet noe om varmetråder nederst i frontruta på E60/61. Setevarme i forsetene ble levert som standardutstyr i 2007, ihht norsk prisliste. På ekstrautstyrslista på min E61 (import fra Tyskland) står kode 494 Seat heating F Driver/F passenger oppført. Det kan hende at biler solgt i Norge var utstyrt med dette som standard, og at det var ekstrautstyr i Tyskland. Jeg vet at Mercedes i hvertfall på 211-karosseriet opererte med nordiske utgaver, som blant annet består i større batteri (og sikkert dynamo). Aldri hørt om noe lignende på BMW, men jeg kan jo ta feil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå