goty Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Hei, har planer om å importere en BMW 1-Serie i sommer. Uansett, snakket litt om det på jobben i dag da en person sa at det er viktig å sjekke om bilen er lagd for "norskt" vær? Stemmer det at det er forskjell på de tyske og norske modellene eller er dette bare piss? Ville skjønt det om han mente Norge og Australia, men Norge og Tyskland, skal det være noen forskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Aldei hørt noe om og det blir jo innportert mange biler fra tyskland til norge. Men ekstrautstyr som webasto, setevarmer og sånt er jo ikke så vanelig i tyskland. Får du med vinterdekk er de nok ikke egna Norske forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus M Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Vet ihvertfall at tyske E46`r mangler cold climate pakke i forhold til biler som er solgt nye i norge, f.eks at veivhusventilasjonen og dens slanger er isolert på norske biler. Regner med det er samme greia på 1 serie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Har spekulert på dette selv. På Minien min, som er importert mener jeg det sto "hot climate version" eller noe lignende i utstyrslista. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Det er no stein kaldt i Tyskland og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Det er no stein kaldt i Tyskland og. ja trodde jeg også ? de har jo også snø der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 På min F10 525da står det 842 COLD CLIMATE VERSION på utstyrslista, dette er vistnok setevarme, varme i spylerdyser, pdc, kamera og speil, samt webasto tilleggsvarmer.... Er ikke usannsynlig at dette også er på tyske biler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39-e60 Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Jeg spurte selger om dette før jeg kjøpte min tyskimporterte E61. Han leverte bilen til tilstandskontroll hos Arne Gulbrandsen AS i Oslo, og stilte samme spørsmål til de. Svaret var at det kan være forskjell på veivhusventilasjonen. Min bil hadde "ny type", og var dermed klar for nordisk klima. Jeg har ellers hørt fra andre at biler ikke beregnet for nordiske forhold gjerne er solgt lenger sør, for eksempel Italia. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 Cold climate version er isolerte veivhusvent. slanger,litt annen funk av visse varmeapparater og i noen tilfeller større batteri. Deri også speilvarme og oppvarmede spylerdyser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 26, 2011 Share Skrevet Januar 26, 2011 vet at alle norsk solgte biler har oppvarmede speil, spylerdyser, dørhåndtak/ lås, v.tråder nederst på frontruta for viskeren og varmeseter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 Diesel-motorene fra BMW liker ihvertfall ikke srengkulde Fattern har en 320 dat og en X3 med 2l diesel, og begge er trøblete når det er ett par blå ute! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 Diesel-motorene fra BMW liker ihvertfall ikke srengkulde Fattern har en 320 dat og en X3 med 2l diesel, og begge er trøblete når det er ett par blå ute! Da er det sikkert tull med glødepluggene eller noe annet... både den jeg hadde før (530da e39) og den jeg har nå har ingen problemer med å starte om det er 30 minus grader, kaldeste i vinter var vel 33 minus og den starter uten noen form for oppvarming..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 I utstyrslista mi står det "cold climate version" så det er nok forskjell på hvor bilen skal gå ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 En kollega av meg snakket om at siden bilen hans (E36) er importert, har den annen termostat enn norske biler... men nå er jeg på litt tynn is, jeg har ikke peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 Hm, må bilen ha "Cold Climate version" for å kunne få varme i seter, ruter, spylerdyse osv.? Min har varme alle steder og er importert, men kan ikke se noenting om Cold Climate Version i utstyrslista eller noen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå