Gå til innhold

BMW skapt for kaldere strøk?

goty
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har planer om å importere en BMW 1-Serie i sommer. Uansett, snakket litt om det på jobben i dag da en person sa at det er viktig å sjekke om bilen er lagd for "norskt" vær? Stemmer det at det er forskjell på de tyske og norske modellene eller er dette bare piss? Ville skjønt det om han mente Norge og Australia, men Norge og Tyskland, skal det være noen forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min F10 525da står det 842 COLD CLIMATE VERSION på utstyrslista, dette er vistnok setevarme, varme i spylerdyser, pdc, kamera og speil, samt webasto tilleggsvarmer.... Er ikke usannsynlig at dette også er på tyske biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte selger om dette før jeg kjøpte min tyskimporterte E61. Han leverte bilen til tilstandskontroll hos Arne Gulbrandsen AS i Oslo, og stilte samme spørsmål til de. Svaret var at det kan være forskjell på veivhusventilasjonen. Min bil hadde "ny type", og var dermed klar for nordisk klima.

Jeg har ellers hørt fra andre at biler ikke beregnet for nordiske forhold gjerne er solgt lenger sør, for eksempel Italia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel-motorene fra BMW liker ihvertfall ikke srengkulde :roll: Fattern har en 320 dat og en X3 med 2l diesel, og begge er trøblete når det er ett par blå ute!

Da er det sikkert tull med glødepluggene eller noe annet...

både den jeg hadde før (530da e39) og den jeg har nå har ingen problemer med å starte om det er 30 minus grader, kaldeste i vinter var vel 33 minus og den starter uten noen form for oppvarming.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, må bilen ha "Cold Climate version" for å kunne få varme i seter, ruter, spylerdyse osv.?

Min har varme alle steder og er importert, men kan ikke se noenting om Cold Climate Version i utstyrslista eller noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...