longfellowdeeds Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 Hei! Har en BMW 520i E34. Er det på noen måte mulig å justere til girstanga(original kasse, GETRAG)? Når jeg setter den i første peker den altfor langt fram og når jeg setter den i fjerde eller femte står den i en slik posisjon at den står slik som den skal stå når den er i fri. Håper dere skjønner hva jeg mener... På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Januar 27, 2011 Share Skrevet Januar 27, 2011 Er girkassen bytet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
longfellowdeeds Skrevet Januar 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2011 Er girkassen bytet? Jepp kommer fra en annen 520 samme getrag kasse. Har forresten vært en 520iA for lenge siden men var allerede byttet til manuell kasse da jeg kjøpte den og siden har jeg skiftet man.kasse igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Det er ikke samme clutchhus på gearkasse til M50B20 og M20B20. Tror det står gearkasse/clutchhus til M50B20 på motor M20B20 eller vise versa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
longfellowdeeds Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2011 Girkassen er tatt fra en med samme motor og clutch huset ble med i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Da ville jeg tatt en sjekk under bilen for å se om kassen er løs fra bakerste oppheng eller om det er noe som er løst/bøyd Det er ingen justering av original gearstang nei Her er link til bilde av gearoverføringa http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /10975.gif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 Jo visst går det ann å justere. Bare kapp av en bit av staget mellom girkasse og girstang, så sveiser du det sammen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 prøv og snu girstangen 180grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 Det kan faktisk også være tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 prøv og snu girstangen 180grader. Det høres veldig logisk ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 Ikke i mitt tilfelle. Jeg sliter også med dette, og sånn som det står på tegninga skal jo bøyen vende bakover mot bilen. Men da får jeg ikke stanga i 1,3,5 eller R. Kun andre og fjerde og da stårn som den sku stått i fri. Prøvd 4 forskjellige stenger og alle er sånn, så nå har jeg kjøpt meg E60 545i som siste utvei, og funker ikke det så kapper jeg av stanga mellom kasse og shifter. Det som er rart er at den stanga er fra E46 325 og skakke se noe problem emd at resten passer da.. Æsj. Hater sånne små teite problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå