K@mil Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Hei! Lurer på hvor mye kunne jeg få for en 523i 1997, 293000km. Manuel. Cosmossvarzmetalic.Shadowline, EU kontrol til 31.10.2012. Påkostet minst 30 000kr kun for deler nå i sommer ... Skulle helst ha den noen år og alt byttet jeg selv. Men trenger en touring... Bilen har ikke sikkelig utstyr men har det som trengs mest. 2 sone Air Condition, Skinn interiør, ASC, 4 Airbag,BMW HiFi profesional (10 høytaler (2 subwoofer med forsterker), 2 elektriske vinduer, elektriske speil med varme, M tech ratt, grøftelykter, 6CD, varmestoler, M Tech pedaler, utetemperatur føler med varsel. Xenon, Ryggesensor, Servostyring, ABS-bremser, Sentrallås, nedbefalt bakseter. Motoren går som den skal, snart er 300000 km på telleren men bilen bærer godt preg av det. Kjøpt den i mars\april med 265000. Olje bytting ved 8-10 000km. Girkassen er fortsatt "tight" Støtdempere er også gode. Overflaterust begynner å bli synlig her å der . Zimmermann bremser, Lemforder sin understeldeler. Andre deler er samme produsent som er orginalt. Nye bremser rundt. Alle nye filter Vannpumpe org Radiator Termostat org Katalysator Toppdeksel pakning org Klima og viftereim org Bærearmer foran x2 Kasterstag foran x2 Støttestag foran og bak x2 Foring stabstag foran og bak x2 Indre/ytre Styreledd x2 Hjullager foran x2 LMM føler Viev aksel føler Kam aksel føler Trykkreguleringsventil org Veivhusventilasjonsrør org Viskosekobling Ny frontrute Faceliftlykter foran Facelif look lykter bak 16 BMW vinterfelger 17 sommerfelger Tenkte ca 100000 for den... er den verdt så mye? desverre har ikke mange gode bilder, men kan ta noe ved interesse. TAKK for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scarrow Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 Bilen din ser fin ut den, godt utstyrt og sikkert godt vedlikeholdt. ..men med 300.000km på klokka, rust som begynner å gjøre seg gjeldende og med E39-priser stadig synkende tror jeg du skal slite med å få 100.000 for denne. Realistisk sett tror jeg du må ned så mye som 30.000 kr for å få folk interessert. Det er selvfølgelig trasig når man har lagt ut såpass mye som du har nylig gjort, og jeg håper for din del at jeg tar feil. Edit: skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Januar 28, 2011 Share Skrevet Januar 28, 2011 trur også prisen må ned litt.. fekk hakeslep då eg såg 100 000 ,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K@mil Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2011 hehe Deler, arbeid,lykter osv kostet nesten 50 000... Er klar det er litt mer, enn det finnes til salgs men ikke mange har så mange nye deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 Står jo velholdte 523i med kun rundt 160-170000km til rundt 70-75 på nett. Å 9/10 kjøpere blir skremt av km på din. Uanset hva du har kostet på av deler er det fortsatt en bil som har gått veldig langt. Motor og driv vil naturligvis starte bli slitt osv. Tipper du sliter med å få over 70 for den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonmurern Skrevet Januar 29, 2011 Share Skrevet Januar 29, 2011 tipper det ja.....får jo ikke 140 for en 2001 org individual m-sport med 19 bbs en gang !!!! med 80 000- i kvitto på 1,5 år motoroverhalt på bmw osv........ ingen som kjøper mein heller....den er strøken !!! hadde tippa 65 000- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K@mil Skrevet Januar 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2011 85000 det maks eg kunne gå ned med prisen... Så vis noe er interessert er det bare å spøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet Januar 30, 2011 Share Skrevet Januar 30, 2011 ikke for å være stygg, men når ikke den her blir solgt for 80k viewtopic.php?f=45&t=172330 Så tviler jeg sterkt på att noen vil gi 5k mer for en bil som har gått mye mye mer å heller ikke ser på langt nær så bra ut kosmetisk. Tipper du blir sittende med den sjøl. Er ikke lett selge bil i heletatt om dagen. Men lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K@mil Skrevet Januar 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2011 Det er ikke lett å selge bilen nå i tiden, det sant. Da skal jeg bare beholde den ikke noe problem,beste løsning for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lynvingen Skrevet Februar 6, 2011 Share Skrevet Februar 6, 2011 eg betalte 90000kr for en 96mod 523 manuel med 143000km på klokka og helt orginal i 2007 så kjøpte eg nå en ny 2002mod 520i m-tech med alt tenkelig utstyr for 145000kr ferdig registrert med 154000km på klokka denne bilen kjøpte eg for 2 mnd siden er noen drømme priser der ute ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_rune Skrevet Februar 6, 2011 Share Skrevet Februar 6, 2011 alt det du har kosta på bilen er jo i utgangspunktet slite deler så den må ha vært i dårlig stand når du begynte.. er ikke bil til mer enn 5o tusen det der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Februar 6, 2011 Share Skrevet Februar 6, 2011 Kan kjøpe denna for 50 000 om det skulle vore aktuelt uten sommerfelger også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 100 000 kroner kan du bare glemme. 85 000 kroner likeså. En bil som har gått 300 000 km er et risikabelt prosjekt uansett hvor mye du har kostet på den (med mindre du har byttet absolutt alt av slitedeler inklusive motor og girkasse). Det er klart det er en fordel å kjøpe en bil som har fått byttet en del deler siste tiden kontra en som ikke har det, men det mest kritiske er motor, gir og karosseri. Det er mange potensielle kostnadsbomber på en slik bil. 14 år gammel, høy kilometerstand, rust. Bilen din ser helt kurant ut, og er i utgangspunktet greit utstyrt. Men jeg ser det mangler multifunksjonsratt, noe som er tegn på at den er importert? Eller er det multifunksjon på det ratt du har byttet til? Hvordan står det til med serviceheftet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Hadde ikke hjelpet om du hadde kosta på bilen 70000.. Hadde ikke fått igjen noe mer for det.. Påkost=tap i de fleste tilfeller desverre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K@mil Skrevet Mars 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2011 blir ikke noe salg på bilen nå i år. Kanskje om et år. Motoren blir byttet eller overhalt, sammen med girkasse og rust blir fjærna. men takk for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå