Gå til innhold

Sjekker innteresse. 523i 1997. Svart

K@mil
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på hvor mye kunne jeg få for en 523i 1997, 293000km. Manuel. Cosmossvarzmetalic.Shadowline, EU kontrol til 31.10.2012. Påkostet minst 30 000kr kun for deler nå i sommer ... Skulle helst ha den noen år og alt byttet jeg selv. Men trenger en touring...

Bilen har ikke sikkelig utstyr men har det som trengs mest. 2 sone Air Condition, Skinn interiør, ASC, 4 Airbag,BMW HiFi profesional (10 høytaler (2 subwoofer med forsterker), 2 elektriske vinduer, elektriske speil med varme, M tech ratt, grøftelykter, 6CD, varmestoler, M Tech pedaler, utetemperatur føler med varsel. Xenon, Ryggesensor, Servostyring, ABS-bremser, Sentrallås, nedbefalt bakseter.

Motoren går som den skal, snart er 300000 km på telleren men bilen bærer godt preg av det. Kjøpt den i mars\april med 265000. Olje bytting ved 8-10 000km. Girkassen er fortsatt "tight"

Støtdempere er også gode. Overflaterust begynner å bli synlig her å der . Zimmermann bremser, Lemforder sin understeldeler. Andre deler er samme produsent som er orginalt.

Nye bremser rundt.

Alle nye filter

Vannpumpe org

Radiator

Termostat org

Katalysator

Toppdeksel pakning org

Klima og viftereim org

Bærearmer foran x2

Kasterstag foran x2

Støttestag foran og bak x2

Foring stabstag foran og bak x2

Indre/ytre Styreledd x2

Hjullager foran x2

LMM føler

Viev aksel føler

Kam aksel føler

Trykkreguleringsventil org

Veivhusventilasjonsrør org

Viskosekobling

Ny frontrute

Faceliftlykter foran

Facelif look lykter bak

16 BMW vinterfelger

17 sommerfelger

Tenkte ca 100000 for den... er den verdt så mye?

desverre har ikke mange gode bilder, men kan ta noe ved interesse.

TAKK for svar!

ja8e3tsduvlcc83wu8aj.jpg

d92p8tf230wie9k8ix8o.jpg

3lkd16nvd7jytjoml0q7.jpg

rb1c6rcj8uob5239z76k.jpg

5h5psp1tn981wapvg7id.jpg

f6drprr3mkxstz5r07f9.jpg

go4fonogzllg79gqvzqu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din ser fin ut den, godt utstyrt og sikkert godt vedlikeholdt. ..men med 300.000km på klokka, rust som begynner å gjøre seg gjeldende og med E39-priser stadig synkende tror jeg du skal slite med å få 100.000 for denne.

Realistisk sett tror jeg du må ned så mye som 30.000 kr for å få folk interessert. Det er selvfølgelig trasig når man har lagt ut såpass mye som du har nylig gjort, og jeg håper for din del at jeg tar feil. :)

Edit: skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står jo velholdte 523i med kun rundt 160-170000km til rundt 70-75 på nett.

Å 9/10 kjøpere blir skremt av km på din.

Uanset hva du har kostet på av deler er det fortsatt en bil som har gått veldig langt. Motor og driv vil naturligvis starte bli slitt osv.

Tipper du sliter med å få over 70 for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg betalte 90000kr for en 96mod 523 manuel med 143000km på klokka og helt orginal i 2007

så kjøpte eg nå en ny 2002mod 520i m-tech med alt tenkelig utstyr for 145000kr ferdig registrert

med 154000km på klokka denne bilen kjøpte eg for 2 mnd siden

er noen drømme priser der ute ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 000 kroner kan du bare glemme. 85 000 kroner likeså. En bil som har gått 300 000 km er et risikabelt prosjekt uansett hvor mye du har kostet på den (med mindre du har byttet absolutt alt av slitedeler inklusive motor og girkasse).

Det er klart det er en fordel å kjøpe en bil som har fått byttet en del deler siste tiden kontra en som ikke har det, men det mest kritiske er motor, gir og karosseri. Det er mange potensielle kostnadsbomber på en slik bil. 14 år gammel, høy kilometerstand, rust.

Bilen din ser helt kurant ut, og er i utgangspunktet greit utstyrt. Men jeg ser det mangler multifunksjonsratt, noe som er tegn på at den er importert? Eller er det multifunksjon på det ratt du har byttet til? Hvordan står det til med serviceheftet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...