kest Skrevet November 10, 2011 Forfatter Skrevet November 10, 2011 Har kjøpt presenning til resten av garasjen, må dekke til taket, porten og gulvet kjøpte og svamper, kluter og engangs hansker lakkerings sugen til helga, det har meldt gode tempraturer Kamera har streika
kest Skrevet November 11, 2011 Forfatter Skrevet November 11, 2011 Da hadde jeg fått festet presenning i taket i morgen skal jeg prøve og bli ferdig med siste finpuss på bilen, lime på det siste sideskjørtet og en del andre klargjøringer, maskering osv. ferdig lakket i helgen
kest Skrevet November 12, 2011 Forfatter Skrevet November 12, 2011 Det var ikke så mye og ta bilder av i dag kommer i morgen. Har brukt tiden i dag til sandblåsing, pussing, sparkling og vasking
kest Skrevet November 12, 2011 Forfatter Skrevet November 12, 2011 Må luske meg til byen en tur og kjøpe filler spray, understellslakk og mattsort trenger og mere maskeringstape.
kest Skrevet November 12, 2011 Forfatter Skrevet November 12, 2011 Jeg er på tur i garasjen for og lakke taket og bagasjelokket jeg har ikke hatt presenning på gulvet, men siden det er taket som skal tas så håper jeg det går greit skal ha vann på vegger og gulv. Kommer til og ta meg god tid så blir nok ikke ferdig før i natt en gang.
kest Skrevet November 13, 2011 Forfatter Skrevet November 13, 2011 Det er sykt artig og lakkere men denne gangen var det maskerings tape som fucket litt med meg, den løsnet flere plasser men ei lita justering i morgen (liten puss og et strøk) så blir det bra Bruker dattra mi sitt kamera og de første bildene jeg tok rett etter lakkering når man ser glansen i lakken er over 2 MB så jeg fikk ikke til og legge de ut, men disse bildene er tatt ca 1 time etter lakkering siden det er matt lakk så har glansen begynt og forsvinne.
kest Skrevet November 13, 2011 Forfatter Skrevet November 13, 2011 Takker testpiloten jeg er ikke helt sikker på bagasjelokket, men jeg prøver bare for og se hva jeg finner ut at jeg liker Har vært og fjernet maskering fra i går og pusset litt og vasket litt, har og maskert på nytt og er klar for det siste strøket bilder er tatt etter tørking men før pussing, vasking og maskering oppdateres fortløpende
kest Skrevet November 14, 2011 Forfatter Skrevet November 14, 2011 Kanskje litt kjedelig med mange bilder av det samme, men håper jeg blir brukbart fornøyd så jeg kan begynne med den hvite lakken snart forhåpentligvis siste strøket Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den vingen har lakket undersiden mattsort
dannyboy92 Skrevet November 14, 2011 Skrevet November 14, 2011 lov å spørre hva du betalte får lakk utstyret? Kompressor, sprøyte, regulator/filter?
kest Skrevet November 14, 2011 Forfatter Skrevet November 14, 2011 Ja det er lov jeg kjøpte en av de største varianter kompressor med enfase strøm den kostet 6000,- og den er god nok men om man har trefase strøm i garasjen og har nok penger så kjøper man trefase kompressor, men de er noe større og dyrere. Når det gjelder sprøyte har jeg bare en billig variant til under 500 lappen, men denne blir nok byttet ut når jeg får nok penger til og kjøpe noe bedre. Ønsker meg ei spøyte fra 3000,- og opp. Trykkluftregulator med filter som monteres på vegg kostet 300,- kan være en fordel og ha en regulator montert på sprøyta og for full kontroll. Det er og lurt og kjøpe lakkdress (500,-) som ikke støver slik klærne vil gjøre, og ikke minst ei god maske annbefaler og ikke kjøpe billig varianten siden man skal jobbe i denne lakk osen i kanskje et par timer med maske på er det en fordel og kunne puste normalt. i tilegg er det greit med varmeovn (500,-) og ei uttrekksvifte (1500,-) Så i mitt tilfelle med oppgraderings planer kom det vel på rundt 9000,-
kest Skrevet November 14, 2011 Forfatter Skrevet November 14, 2011 Ja da va det minus grader og snø ute men jeg så på yr.no og de sier at det skal bli 5+ grader på onsdag så det er mulig jeg prøver og ta siste lakkering da.
dannyboy92 Skrevet November 14, 2011 Skrevet November 14, 2011 Ja det er lov jeg kjøpte en av de største varianter kompressor med enfase strøm den kostet 6000,- og den er god nok men om man har trefase strøm i garasjen og har nok penger så kjøper man trefase kompressor, men de er noe større og dyrere.Når det gjelder sprøyte har jeg bare en billig variant til under 500 lappen, men denne blir nok byttet ut når jeg får nok penger til og kjøpe noe bedre. Ønsker meg ei spøyte fra 3000,- og opp. Trykkluftregulator med filter som monteres på vegg kostet 300,- kan være en fordel og ha en regulator montert på sprøyta og for full kontroll. Det er og lurt og kjøpe lakkdress (500,-) som ikke støver slik klærne vil gjøre, og ikke minst ei god maske annbefaler og ikke kjøpe billig varianten siden man skal jobbe i denne lakk osen i kanskje et par timer med maske på er det en fordel og kunne puste normalt. i tilegg er det greit med varmeovn (500,-) og ei uttrekksvifte (1500,-) Så i mitt tilfelle med oppgraderings planer kom det vel på rundt 9000,- Takk skal du ha Lagrer dette innlegget jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå