Gå til innhold

e36 Alpine hvit, Orginalt Alpina B3 interiør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blei nok ikke helt fornøyd med resultatet :( men jeg har et par dl mattlakk igjen så jeg må bare prøve med et eller to strøk til for og se om jeg får det til :? plages litt, men det må vel til når man står i garasje og ikke i lakkboks. Denne gangen satt to fluer seg i lakken på takluka og jeg fikk ikke helt perfekt flyt/dekke så nå må jeg ut og våtslipe med 1200 papir og vaske før jeg prøver med lag nr 5 og mulig 6 :)

Hær ser man at det ikke blei bra (striper)

ejx0kop728wv6wepxp7t.jpg

• Svar 391
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet

Da var det bare og komme seg i lakkdressen og prøve og få dette til :) håper det blir bra denne gangen så jeg får startet med alpine hvit farge.

Gleder meg til jeg er ferdig lakket :D

Skrevet

Må bare si at det er meget lærerikt og gjøre ting selv :D føler at jeg får mer erfaring for hver gang jeg har vært i lakkering :D trur det blei 7 strøk på taket så litt trening har man jo fått :o Det var innstillinger på sprøyte som var grunnen til problemene forje gang det fant jeg selvfølelig ikke ut med engang, men tidsnok til og bli fornøyd med taket før jeg blei fri for lakk :D

sprayer presenning/vegger med vann

7zkn7npp1roqpg2weahc.jpg

så det blir så dær

qbivtzcerja8lse6bdpb.jpg

porten sprayes og

19zir7lkt2jai3dwc1s3.jpg

noen bøtter med vann på gulvet

ah3bukam1jg5kr5oycrc.jpg

så vasker jeg det som skal lakkeres med denne

cdvt2qhjfmhwy89sqyf0.jpg

så blåser jeg av med trykkluft før jeg starter med lakkering

sowzwlbcgoltyqboeogw.jpg

go7o8bhjjs6lz18l2fj8.jpg

Når det gjelder bagasjelokket blei ikke det lakket godt nok før jeg gikk fri for lakk, men jeg får sett om jeg liker det i sort eller ikke kom gjærne med innspill på bagasjelokk sort eller hvit :?:

Skrevet
Blir morro å se resultate,stå på videre :)

Ja det blir morro, håper det blir brukbart :) Ja man må bare stå på om man vil lære noe og komme noen vei :wink:

Skrevet

Tok et par bilder selv om det var lite lys (gåen sikkring) har skjønnt at det skal litt til for og bli 100% fornøyd, så dette blir spennende :? skal til butikken og kjøpe nye sikkringer og enda mere tape så jeg kan jobbe vidre :)

fcffn94amdvmcw8aaec6.jpg

skal prøve vingen litt seinere

zknr8xaj7ax6gsrxjdbr.jpg

Skrevet

Har vært i garasjen en tur og er fornøyd med det jeg har gjort til nå :D prøvde og holde vingen på, og jeg har funnet ut at jeg liker det så jeg beholder det sort :D trur jeg skal ha på et K-sport merke bakpå dær men venter med det og vingen til jeg er ferdig med resten.

Så var egentlig bare og nøyt litt fremgang :lol: i dag, men i morgen er det bare og kline til med ei ny arbeidsøkt :D

Skrevet

Takk :D Digg med 6er lyd jeg gleder meg til jeg å får det, sist jeg kjørte min var det jo bare firer som ikke funket riktig :lol: så det blir artig og høre 6er med effektanlegg selv om det bare er en 2 liter

Jeg har ikke klarlakk på det rallysorte, men alpinehvit er det klarlakk blandet ferdig i lakken :)

Holder på med pussing, har godt over dører, skjermer skal og bli ferdig med sideskjørtet i dag, skal lakke med filler spray på plasser jeg har sparklet for og se om det er bra nok grunnarbeid.

Kan ta noen bilder og legge ut i løpet av kvelden

Skrevet

Døra som er sparklet og pusset

t3juc3oq0ckqsci7okpl.jpg

9rq67odcenl6aahit2n2.jpg

Lakket med filler

ch9030h5punyb7epkbyp.jpg

5ekjg1ldy72i8k35e7pl.jpg

Også litt mer pussing

mnl1z8mzdfgvrjj5eo36.jpg

8tdz1d74vlqpbu2gqpo6.jpg

Litt vanselig og se men jeg var ikke fornøyd med grunnarbeid på noen av hjulbuene bak så måtte jobbe litt mer med de. Denne siden har jeg sparklet litt, pusset og sprayet med filler.

krp2zjtjp0x91pk9t2gz.jpg

fvv0ol0l827ayuqvu6ya.jpg

0zt89cb7lvek9b5ah6f1.jpg

Trur den er grei nu

Denne siden har jeg bare sparklet

5s2p6hagea03syohkz7r.jpg

mwoceb6cfg6qz9ep9dju.jpg

Liten detalj som jeg liker, syns det passer bra :D

Det har kommet litt lakk på merket, men det skal jeg få bort :)

gomdii7n942zqkdnlwpy.jpg

Skrevet

Det går mye tid til grunnarbeid, har vært 3 timer og pusset må bare hive i meg litt mat så man klarer og pusse mer, syns jeg har blitt litt pirkete vil klare og få til alt best mulig, men det tar tid.

hjulbuen som bare var sparklet i går er nå pusset , men må på med en runde til

js7ae3c8t06h9lfv2vc2.jpg

59losch5wwhil7c8rldj.jpg

Måtte ha en runde til med sparkel hær å

m5onnn51ny8bo8y0tk2m.jpg

1q7t7slk3re2rl8ybr8r.jpg

Sideskjørtet som skulle være ferdig i går blir ferdig i dag, mer jobb en jeg trudde for og få det helt bra.

l0g7oarxgh89qscw4tit.jpg

Skrevet

Takker :D

jeg har jobbet med pussing og sparkling :| fant litt rust på den andre døra forran har vært med vinkelsliper,sandblåser,sinkgrunning og sparkel og startet med pussingen, regner med og bli ferdig og pusse ganske snart :D i går tok jeg meg fri fra bilprosjektet, men i dag er det påan igjen. mulig det kommer noen bilder i kveld.

Skrevet

Fri for sparkel #-o Den andre døra som nevnt trenger en liten justering til, men det er grei skuring.

61c0mc6552n9rchqcqid.jpg

venvaoopa70v0tyuhlbn.jpg

Bulken som var forran på døra over lista skal være bra :)

5c5fp79pdkbzqerbh9nc.jpg

zejvwtlrwbtg1gbryy88.jpg

Buene bak har vært noe dritt, husker hvorfor jeg ga opp sist for det var irriterende vanskelig og

tidskrevende vet ikke helt om denne siden begynner og bli bra.

lqiba25hc5qw93ywk781.jpg

4znltlqpvwpxbeke8nqn.jpg

Andre buen bak er ikke ferdig og sideskjørtet må nok og justeres litt til.

5b6evda5ob2u8ksk7iy1.jpg

qtqkilkp5wv1dqyowmu0.jpg

ray25k78jb9o9snysy99.jpg

xrsufrrcrnrhhyfyzo3a.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...