kest Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Skrevet Januar 10, 2012 Takker Var og fucket til økonomien hentet de siste delene i dag, men det lå ei ganske stor restordreliste i pakken så må nok vente litt på resten av delene de er værtfall betalt og det tar forhåpentligvis ikke så lang tid før de er på plass
kest Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Skrevet Januar 15, 2012 Nei desverre venter enda på deler, men har fått melding på telefon at de er sendt, så har de vel i starten av uken tenker jeg. Har og begynnt og få kalde føtter med tanke på og få godkjennt ombyggingen , jeg ser at det er mange prosjekter som ikke er godkjennt pga. vekt og da sliter jeg vel. Eneste muligheten da er vel og sette i 318is motorn og levere den inn på eu godkjenning, men selv om det skulle gå greit med tanke på motor så er bilen blitt endel tyngere en den var i utgangspunktet foreksempel bare pga. ABS pumpen ,bremskiver bak, el heiser til vinduer og takluke. Dette skulle jeg selvfølgelig sjekket ut før jeg startet med dette prosjektet,men det ble ikke gjort er det noen som vet litt mer om denne vekt greia jeg har jo byttet ut alt i understellet til 320i og oppgradet bremser blantant som skal være god for 200hk uten og gjøre noe med motor effekt i 320i motoren + at chassiene er jo helt like så jeg skjønner ikke helt hva problemet skal være. Som sakt så har jeg ikke sjekket ut om faktisk jeg kan få mitt prosjekt godkjennt, det er jo sikkert mulig at de andre prosjektene jeg har lagt merke til har noe mer heavy ombygging??
Thewiz Skrevet Januar 16, 2012 Skrevet Januar 16, 2012 Uten å ha lest gjennom hele tråden kan jeg ihvertfall hjelpe til litt når det kommer til ombygging. Du må selvfølgelig sende søknad. Det har du sikkert gjort. Når det kommer til selve godkjenninga så ligger nesten alle over totalvekt. Det kan være alt fra 10kg til 50kg. Etter at BT og staten har hatt en regel i flere år at hvis totalvekten overskrider kravet, blir ikke godkjenning gjort. Det var vel senest i høst de endret på denne regel. Nå er det slik at du kan godkjenne ombygging fra 4cyl til 6cyl. Er jo mange her inne som har godkjent 318is til 3,0 og 3,2 M3. Selvfølgelig overskriver denne ombyggingen totalvekt, men det BT gjør nå er å fjerne sitteplass(er) hvis du er over. Var en her inne som godkjente sin 318is til 325. Han hadde 30kg over totalvekten, da fjernet de 1 sete (1 sete tilsvarer 75kg). Så bilen ble godkjent den. 325 med 4 seter. Selvfølgelig må du ha flytta over bremser etc også da.
haybimmsen Skrevet Januar 16, 2012 Skrevet Januar 16, 2012 Jeg skal ikke legge meg borti dette med godkjenning, fordi det kan jeg ikke:p men synst å ha lest at dem BT ikke tar vekk det ene sete lenger? Rett meg om e lyg:p
Thewiz Skrevet Januar 16, 2012 Skrevet Januar 16, 2012 Han karen som fikk godkjent sin 318is til 325 gjorde dette i okt/nok 2011, så de har vel ikke endra reglene enda. De kommer sikkert til å gjøre det igjen, kjenner jeg BT rett. Har ikke hørt at de har endra noe på dette.
kest Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Skrevet Januar 16, 2012 Jeg har ikke sendt søknad blir bilen bare nedregistrert til fire sitteplasser så gjør det jo ingen ting, men om jeg må finne nytt baksete med bare 2 seter blir det litt stress. Håper på og få gjennom denne ombyggingen så jeg ikke har bærsja på leggen Var og sporet pakken på posten og det sto at den skulle være hær i morgen så da er det bare og begynne på igjen etter en lang bil pause.
Thewiz Skrevet Januar 16, 2012 Skrevet Januar 16, 2012 Bare å sende inn søknad da, tar tid før dem svarer. Du trenger ikke finne baksete med 2 seter, de bare fjerner sikkerhetsbelte for midtsetet ditt på selve kontrollen
kest Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Skrevet Januar 16, 2012 Tusen takk for info det høres jo bra ut jeg skal søke BT snares mulig.
haybimmsen Skrevet Januar 16, 2012 Skrevet Januar 16, 2012 Tøft:D men vil det si at det er lettere å bygge om en som er 2,5 til 2,8 fordi der er vekta på 325en høyere slik at vekspranget ifra 325 til 328 er ikke så stort som om det var en 316/318 til 328?;p håpe du skjønte thewiz:p
Thewiz Skrevet Januar 16, 2012 Skrevet Januar 16, 2012 Min mening er at hvis du har en 325 (192hk 2,5liter) og det står en 328 (193hk 2,8liter) er det ikke noe poeng å godkjenne dette. På disse motorene skiller det bare 1 hk, samt at de ser kliss like ut. Men til spørsmålet ditt: Ja, det er mye lettere å godkjenne 325 til 328, da totalvekten for 325 er nesten lik 328, så man kommer under denne uansett. Dvs, null problem med godkjenning, men hvorfor godkjenne når ingen kommer til å finne ut at det er 328 som står i 325. Når vi snakker om godkjenning fra 316/318 er det litt vanskeligere, fordi disse har 4 sylindere. 320 og oppover har 6. Derfor blir det problem med vekta når man slenger i 2 ekstra sylindere. Jeg hadde ikke orket å bygge 316/318 om til 320 og oppover. Da må du bytte bremser, diff og diverse. Bedre å ta utgangspunkt i 318is, da disse har samme understell som en 328. Men etter de nye reglene blir det ikke noe problem å godkjenne 316 -> 328 + da de bare fjerner en sitteplass. Er ikke mange som syns dette er så kjipt. Ihvertfall ikke på Coupe, ingen som kan sitte i midten bak i en E36 Coupe likevell.
haybimmsen Skrevet Januar 16, 2012 Skrevet Januar 16, 2012 Aha, der lysna alt opp:D takk du:D så om e vill ha 2.8 i min 320i så kan e bytte til 2,5 bremser osv eller må d være 2,8? Lest at det er likt?
Thewiz Skrevet Januar 16, 2012 Skrevet Januar 16, 2012 Såvidt jeg vet er det like bremser på 318is, 320i, 323i, 325i og 328i. Så du trenger ikke å bytte noe i forhold til bremser. Skal du slenge en 328 i din 320, må du kanskje fjerne en sitteplass, spørs litt på vekten på bilen din. Alt av utstyr er med på å vekt, så kommer litt ann på modell til modell. AC, takluke, elektriske duppeditter osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå