Gå til innhold

e36 Alpine hvit, Orginalt Alpina B3 interiør

Anbefalte innlegg

• Svar 391
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet

I går ble det funnet fram og vasket litt deler og montert motor elektronikk, i dag her det blidt montert litt div og i kveld står mellomaksling, varmeskjold og eksos for tur (blir orginal kontroll eksos til og begynne med). Satser på og få lakket de siste tingene denne uken og få montert alt

så jeg kan leie prøveskilt neste helg :D

Skrevet

Siste slangene og sensorer til klosser i hus og snart på bil. :)

kdobyt9jdi183xg6lcj3.jpg

Jeg var og rotet frem det første som skal monteres etter kontroll.

rorqi9a6ijki4jqw73uz.jpg

Skrevet

Bremse slanger og sensorer forran er montert, begynte og fylle kjøleveske og fant ut at det var

to slanger med to små hull i [-X fikk byttet de og fyllt opp kjølesystemet på nytt :D så nå må

jeg få byttet bremse slanger,rør og sensorer bak. Det skal bli godt og være ferdig under bilen snart.

Skrevet

Manglet en ledning og koble den ene sensoren til på høyre forhjul, jeg begynte selvfølgelig og leite etter ei inne i bilen men fant ingen ting som kunne ligne på det jeg så etter så etter ei god stund måtte jeg ta meg en pause, kjente jeg ble mer irritert en og komme noe nærmere ei løsning.. hmm måtte jo google litt og havnet selvfølgelig på bimmers.no

sitat.

Den ene ledningen er ABS sensoren, og den skal være der på alle fire hjul.

Den andre ledningen er en slitasjevarsler som går inn på bremseklossen, og den skal være på venstre fremhjul og høyre bakhjul.

sitat slutt.

Og vist det stemmer så blir jeg litt lettet for da er jo alt som det skal være, bare jeg som har kjøpt dobbelt opp med sensorer og brukt tid på og leite etter noe som ikke er dær. :mrgreen:

Skrevet

Er fri for svart lakk som jeg har brukt på understells deler så da måtte jeg bruke hvit.

k33neqaxfg13vluoqerf.jpg

6bb6wbw3rqw01xlx02fx.jpg

Når dette er tørt blir det montering av eksos.

Skrevet

Det blir montering av gs performance eksos som jeg skal prøve og få gjennom kontroll, men for og få det til må jeg kjøpe meg en universal katalysator og håpe på at det går med tanke på co, så vet jeg ikke om det er mye lyd av anlegget men det vil tiden vise.

Skrevet

Hær er det mye frem og tilbake har problemer med og legge mer penger i bilen før jeg vet litt mer om vekt problem som oppstår når man bytter til sekser, vet heller ikke om den dårlige dok. på K-sport dempere holder til noe annet en og tørke s....i.. er derfor i forhandling med en org 320i som er skadet i fronten som jeg håper på og få kjøpt. Så kan jeg bruke 318is motor i denne, men ingen ting er avgjort.

Skrevet

Det er siste gang jeg gidder og bruke chassis fra en 4 sylindrer for og putte noe sekser i det er sikkert :idea:

Men planen nå med min 318i er og få den godkjent med 318is motor for da beholder jeg vekten nede og så heller søke om effekt økning opp til 325i det er vel kanskje mere mulig og få godkjent. Var og hentet den 320i som jeg snakket om i Harstad en ganske lang tur på ca 8-9 timer, den står utenfor på henger så jeg skal gå ut og ta noen bilder. har et bilde av bilen og sjåfør på vei hjem og hær var vi nødt til og stroppe panser fast så det ikke skulle åpnes i fart.

m2ahgdocvli4e3y6zv2l.jpg

Skrevet

den hvite kommer til å bli minst like bra med IS motorn i..få den blåe på veien så overhale du IS motorn den kan du jo ladde litt uten å jøre store endringen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...