Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 97`e39 520IA stv, som jeg skal selge... Gått snart 218`... Skal eu nå i jan, og vet ikke om jeg gidder det.. Trenger å bytte girkasse (Har ny liggenes, gått 150`), bytte bremser, en demper, et stag forran og no til brekket bak.. Har alt dette av deler, men vet ikke om jeg gidder å koste på 12-13 lapper for å få det fikset.. Her om dagen toppet det hele seg med at spylevæskemotoren bak på en el annen måte hang seg opp, og trur en rekke andre el-feil har skjedd pga dette... Ledningsnettet i bakrute fikk varmegang i seg, og det røyk derfra.. Så det må byttes.. Ellers er det svart interiør, og sportsseter (ikke skinn).. Motor trur jeg er i bra stand... Har kostet på den ca 40000 (kvitt) siste 2 årene... Samt at det var en som kjørte i siden på meg i sommer, så fikk da 2 nye dører og ny brukt bakstilling.. taksten på dette kom på 70000... Var importbil i 2001.. Ellers så er det 18" sommerdekk 235-40-18, og vinterdekk på vanlig bmw felg 205-65-15.. Her er det 2 nye vinterdekk..

Har en unge til på gang, og et nytt sted å bo, så har dessverre ikke no mer å bruke på den egentlig...

Så, hva er best? Selge den som den står? Selge den etter at alt er fikset? Eller selge den som delebil? Hva er det å få for dette?

Skrevet

Hm..koste på den litt til.og beholde den.er jo ikke store feil,er fikset på 2-3 helger.men det er min mening

Skrevet

Jeg er heller ikke no bilmekaniker, så må ha den inn for å få fikset det som trengs.. Og da begynner kr å rulle fort... For å bytte kasse burde jeg vel få løftet bilen opp? Og kjenner ingen som har tilgang på det... Bremser hadde vel gått greit, men har ikke no sted å stå å gjøre det, å er ikke no særlig å stå ute i 10 blå å holde på med det... Å er det noen her som har mulighet til å hjelpe meg, betaler jeg seff for det :)

Skrevet

Les noen DIY (do it yourself) tråder her på bimmers hvor du lærer deg å skifte både bremser, brekk-wire og dempere eller du kan kjøpe deg "Haynes" boka du får på Torshov på Gulskogen :), her står alt du trenger å vite får å få bilen i stand.

Har sittet å vurdert dette mange ganger jeg og, men aldri vippet helt over til at jeg faktisk har solgt.

Alle disse småtingene trekker veldig ned i en salgsannonse og vil gjøre at en potensiel kjøper dropper den til fordel for en annen med svakere motor/ mindre utstyr, men til samme pris, men 0 feil.

Men nå vet jeg ikke hvor mye du hadde sett for deg å få for den da :)

Skrevet

Ser den liksom... Skal prøve å få noen til å hjelpe meg med kassa.. For må vel løfte opp bilen... Skal gi den en sjanse til hadde jeg tenkt... Men tenkte rundt 30 kanskje som den står nå.. Hakke peiling hva det er verdt egentlig... Har den boka, og den har hjulpet meg litt.. Skifte av dynamo bla...

Skrevet

Jeg hadde samme følelsen som deg og ville bare selge bilen slik den stod, men etter å ha latt den stått i to måneder fikk jeg ny giv, og er nå igang med å fikse den opp.

Skrevet

Ser situasjonen din godt, er ikke noe mekaniker selv og nå har clutchen røket og lamellene er utslitt... Så det må byttes, og dette er ikke noe jeg kan gjøre selv, med hverken tid eller plass til å stå å skru. Itillegg til det ble jeg i vinter påkjørt på en parkeringsplass hvor den skyldige stakk av... så er litt å gjøre der også som koster tid og penger.

Så er på en måte i samme båt, men syntes det er for jævlig å selge bilen da jeg taper hvertfall 30k på å selge den som den står nå, og det koster meg 15k for å få den tilbake i god stand.

Har valgt den siste av de to, og skal få den klar til sommern, da penga ikke renner inn pga. deltidsjobb ved siden av studier, hehe!

Skrevet

Skal gå igang med bremser i dag tenker jeg... Får hjelp av en til uka med kassa og evt det jeg ikke klarer selv... Men er ikke bare jeg som bestemmer det her da.. kjærringa begynner å bli litt lei en bil vi ikke kan stole på... Men har som sagt byttet ut mesteparten på den, så får håpe at den holder nå... :)

Skrevet
alt gikk greit helt til jeg skulle løsne umbrkofaen som satt dønn fast... Noen som har noen idè om hvordan man løsner denne uten å ødelegge den?

Hvilke umbrako er det snakk om? Kommer du til med trykkluft og rett pipe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...