Gå til innhold

E-36 Sedan M50B28 Turbo (Div motor operasjoner)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk stempelfjorer i dag ja, maalte klaringer med plasti gauge aa alt saa ut til og vere paa stell helt til eg skulle torne motoren :)

donn51j3d9etcresnn9c.jpg

Plasti gauge

rl4i2h8wo1o8mly2ykb4.jpg

Tornet motoren 15, 20 grader og tilbake igjen:

8sq2p9ulx3c59xwp431p.jpg

Synderen:

clv78moh7abcs22jms9c.jpg

Raaden og raadebukken er IKKE blitt bort ilag, som resulter i at bukken er 0.2mm forskyvd til venstre i forhold til raaden. Det som er merkelig er at dem er blitt honet i lag :-k

Men nye raader og lagre kommer saa er bare aa vente litt til :)

• Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jepp, men sjebnen slo til IGJEN i dag. Har fått feil produserte råder (skviser lagrene) bilder og info kommer seinare :)

Fan te greier då!!! :?

Har liggende 140mm H profil om du blir hjelpen med det!!

Har ordnet meg, men takker for tilbud! :)

Skrevet
Dæven så mye lettere det hadde vert med en M5 V8er ;)

Lettere?: ja, lert like mye?: nei. Maa ha litt utfordringer aa ikke bare plankekjoring ellers blir man ikke klokere. Det krever bedre motor forstaaelse for og bygge en velfungerende turbo motor en sug. Saa for meg gaar det mer paa aa teste forskjeligge teorier aa hypoteser i praksis, enn aa faa 400hp for skulle jeg bare hatt de hadde jeg gjort som du sier Larsen :)

Skrevet
Merkelig. Regner med at du har tørket vekk oljen på bildet, så litt tørrt ut..?

Jepp har torket vekk oljen for aa faa et bedre bilde. Om det saa hadde hvert knusktort saa hadde ikke lageret kun blitt slitt i sjoyten. Tok ikke bilde av det, men naar lageret ligger oppi raade bukken stikker lageret oppforbi bukken, saa naar bukken blir skrudd mot raaden blir lageret skvist in mot raadetappen i sjoyten, sjonner? :)

Skrevet

Har dullet sammen det jeg kunne:

Shimset svinghjulet:

jegcjk9wn59l9jtoxuch.jpg

s9fkx506ty2gbqmvet4a.jpg

Pilot lager paa plass:

4fissmkj2xidubjmoohr.jpg

Hadde en styring for lamellen liggende:

mqjwjta0egh3gsw6olu8.jpg

Men var litt slapp, saa heiv kassa paa for og vere sikker:

y828ojrx8520l1x9oltl.jpg

Montert div, blokka er planr noen tiere saa maatte staa en go time aa file register dekselet, GOOD TIMES! :)

ft3c6wirtyo9up9i8scq.jpg

Skrevet

De blå feltene er tegn på at det har hvert varmgang (sluring) på clutchen. Så jeg hadde nok tatt det i fresen eller dreiebenken og fått maskinert ny flate på det.

Er trykklpate og lamell ny?

Edit: På et svinghjul jeg hadde på gamle bilen min som hadde gått med dårlig clutch så var det sprekker i de blå feltene. Prøvde å maskinere men måtte bare kjøpe et nytt brukt svinghjul.

Skrevet
De blå feltene er tegn på at det har hvert varmgang (sluring) på clutchen. Så jeg hadde nok tatt det i fresen eller dreiebenken og fått maskinert ny flate på det.

Er trykklpate og lamell ny?

Edit: På et svinghjul jeg hadde på gamle bilen min som hadde gått med dårlig clutch så var det sprekker i de blå feltene. Prøvde å maskinere men måtte bare kjøpe et nytt brukt svinghjul.

1. Det er 6 puck så skal slure.

2. Det er chromoly stål, så tåler det

3. Det er ingen ujevn overflate, riper o.l så sparer meg for maskinering.

4. Delene har kun kjørt en sommer sesong med 321 rwhp, men dog litt bykjøring dermed sluring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...