Gå til innhold

spørsmål angående utveksling og diff på e36 m3


olly
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om noen her har peil på om det er noen forskjell på m3 euro og us diffen? som for eks utveksling og holdbarhet.

har søkt over alt men har ikke funnet noen plass som det finnes et konkret svar på dette.. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hum ser ut som det samme, men ser modell betengnelsen på us moddelen der er fortsatt s50, men det er jo ikke s50 i us utgave om jeg ikke tar heilt feil? er jo lang fra like us og euro m3n.. hehe litt av en jungel det her bmw driverket av hva som passer hva osv :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hummm, hver gang jeg byner og bli sikker på at det er det samme, så finner jeg info som motstrider det jeg trodde jeg viste, se her :http://store.bimmerworld.com/e36-diffsonline-custom-performance-differentials-p1303.aspx

et lite stykke ned på siden står det : *Applies to "188" differentials only found in all 6 cylinder US spec cars. blir ikke klok på detta #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm:S men ka e saken igrunn? du he en us å he knust diffen din å treng ny? so lure du på om euro diff passa? eller?:P
det som er saken er at det står en us diff på min nå, men syns at utvekslingen er megel lav i forhold til andre m3`ere jeg har kjørt. da jeg kjører med mye effekt så blir det pokker så mye giring,så hadde helst sett å fått strekke litt mere på beina på hvert gir. fikk tips om at euro diffen hadde noe høyere utveksling, så vurderte og bytte, men etter en del nett søk og det som komme fram her er jeg ikke så sikker på dette lengre. ingen vits i og bytte ut til noe jeg allerede har.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

US m3 har samme diff som euro m3, mao:

Euro M3 S50b30 (Man. kasse) - US M3 S50b30 (Man. og aut. kasse) - 3,15 utveksling på diff.

Euro M3 S50b32 (Man. og SMG kasse) - US M3 S52b32 (Man. kasse - 3,23 utveksling på diff.

Men har du diff fra US S50 eller S52, evt US M3 produsert før eller etter 12/1995 ?

Sikker på at du har m3 diff om du synes den er så lavt giret ?

Husk det er svært liten forskjell mellom 3,15 og 3,23.

Min GT har 3,23 diffen orginalt og det er marginal forskjell på

akselerasjonen på den og en standard 3.0l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, takker for mange svar :applause: diffen er fra en 96 us m3.. men går jeg ut fra 3,15 diff og regner utveksling på m3 kassa og dekk får jeg teoretisk toppfart på 323,2 på 8500rpm

i 104,6 kmt på 5 gir skal jeg ligge på ca 2750rpm. med 3,23 diff, toppfart 315,2kmt. og på 2750 i ca 102kmt, hummm ikke rare forskjellen her.. lurer og litt på hva us gutta mener når dem skriver : *Applies to "188" differentials only found in all 6 cylinder US spec cars.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at det gjelder alle 188 diff'er. 188 er størrelsen på kronhjulet som sitter i diffen. Og som det står har alle 6-sylindrede biler en slik diff i usa. Her er det litt forskjellig da 3,2 M3 bruker 210 diff og 320i bruker 168. Dette har ikke noe med utveksling å gjøre. Det er ikke unormalt å bytte utveksling på diff så skal ikke se bort i fra at dette kan ha vært gjort med din. Utveksling på us og euro M3'er er likt. Åssen turtall ligger du på når du kjører i 100km/t i 5.gir da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at det gjelder alle 188 diff'er. 188 er størrelsen på kronhjulet som sitter i diffen. Og som det står har alle 6-sylindrede biler en slik diff i usa. Her er det litt forskjellig da 3,2 M3 bruker 210 diff og 320i bruker 168. Dette har ikke noe med utveksling å gjøre. Det er ikke unormalt å bytte utveksling på diff så skal ikke se bort i fra at dette kan ha vært gjort med din. Utveksling på us og euro M3'er er likt. Åssen turtall ligger du på når du kjører i 100km/t i 5.gir da?

Takker og bukker for svar :) husker ikke akkurat nå (står for oppgraderin i vinter) men mener det var nermere 3500-3800. bilen går 250 på 5 gir oppover bortover nedover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at det gjelder alle 188 diff'er. 188 er størrelsen på kronhjulet som sitter i diffen. Og som det står har alle 6-sylindrede biler en slik diff i usa. Her er det litt forskjellig da 3,2 M3 bruker 210 diff og 320i bruker 168. Dette har ikke noe med utveksling å gjøre. Det er ikke unormalt å bytte utveksling på diff så skal ikke se bort i fra at dette kan ha vært gjort med din. Utveksling på us og euro M3'er er likt. Åssen turtall ligger du på når du kjører i 100km/t i 5.gir da?

Takker og bukker for svar :) husker ikke akkurat nå (står for oppgraderin i vinter) men mener det var nermere 3500-3800. bilen går 250 på 5 gir oppover bortover nedover

Og nei det er ikke farts sperre på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...