ovex Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 hmmm.... eg har lest at det er Logic7 på HiFi pro til F10 (men trur det ikkje). Eg er i utgangspunktet godt fornøygd med lyden, maglar litt heilt i bånn på sub, men det er ofte eit frekvensområdesom vert litt "romlete" og defust i bil uansett. Med min lydutdanning så føler eg at HiFi pro er ganske så bra avstemt til å vere eit bilanlegg som skal fungere sammen med "bilstøy". Ang orginal BMW skjerm i baksetet.... ser mange fordeler med å ha det men ser enno fleire fordelar med iPad's. Heile det digitale livet vårt er i iTunes...både spill, musikk, bilder og film....og lyden er lett å få på høgtalerene i bilen... BT. Navi er og lett på iPad 3G. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 Dette er de innstillingene jeg synes funker best til meg : Fader +2 bak Diskant +2 Bass +4 Surround av!!! 100Hz -2 200Hz -1 500Hz 0 1KHz -1 2KHz -3 5KHz +1 10KHz +4 Justerer bare på bass/diskant om det er behov for det, men synes denne innstillingen fungerer bra på det meste av musikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 Er det maks + på bass Tore? Eller går det opp til 6/10? Jeg har hvertfall lagt merke til at Radio Norge har mer tyngde i lyden enn for eksempel NRK P3. NRK sender spinkel lyd kontra P4/Radio Norge. Vil tippe de sender lyden ut med noen justeringer. Kan også nevne at iPoden min er dårlig for bilstereoen. Ingen tyngde og klarhet som ved min iPhone. Veldig stor forskjell på hvordan lyden blir. Hva spiller du fra når du ikke får nok tyngde Tore? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 Er det maks + på bass Tore? Eller går det opp til 6/10?Jeg har hvertfall lagt merke til at Radio Norge har mer tyngde i lyden enn for eksempel NRK P3. NRK sender spinkel lyd kontra P4/Radio Norge. Vil tippe de sender lyden ut med noen justeringer. Kan også nevne at iPoden min er dårlig for bilstereoen. Ingen tyngde og klarhet som ved min iPhone. Veldig stor forskjell på hvordan lyden blir. Hva spiller du fra når du ikke får nok tyngde Tore? Tror det går til+ 8 eller 10 husker ikke helt... Når jeg spiller fra spotify eller cd plater som er koppiert til harddisken suns jeg det blir litt lite tyngde! Ellers er det ganske bra lyd med iTunes når telefonen ligger i holderen og mp3 filer som er koppiert til harddisken funker også greit....med Musikk DVDer blir det fantastisk fin lyd med meget bra dybde i bassen og generelt veldig fint lydbilde blir bedre lyd med surround av uansett hva jeg spiller! Har ikke prøvd spillefilmer, mulig surround kommer til sin rett da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Erik Skrevet April 23, 2011 Forfatter Share Skrevet April 23, 2011 Gleder meg nå til å få justert motor litt, tenkte på powerbox men dropper det. Blir ny programvare, litt syn det ennå ikke finnes slik man kan ta den igjennom obd men shit au...regner med motor+++ tåler litt trim. Noen av dere andre med F10/F11 som har gort noe? Skal gjøre noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Erik Skrevet April 23, 2011 Forfatter Share Skrevet April 23, 2011 Hva slags sommerfelger ha dere valgt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet April 23, 2011 Share Skrevet April 23, 2011 Gleder meg nå til å få justert motor litt, tenkte på powerbox men dropper det. Blir ny programvare, litt syn det ennå ikke finnes slik man kan ta den igjennom obd men shit au...regner med motor+++ tåler litt trim. Noen av dere andre med F10/F11 som har gort noe? Skal gjøre noe? Jeg har en chip eller power box om man vill fra dte systems på min 525da, og det er merkbar økning! Ca 250hk/560nm, men når man får åpnet for programering via obd kommer jeg til å gå for det.... Kan vistnok på min ta ut 320hk/670nm uten modernisering av eksos/katalysator!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Erik Skrevet April 24, 2011 Forfatter Share Skrevet April 24, 2011 Gleder meg nå til å få justert motor litt, tenkte på powerbox men dropper det. Blir ny programvare, litt syn det ennå ikke finnes slik man kan ta den igjennom obd men shit au...regner med motor+++ tåler litt trim. Noen av dere andre med F10/F11 som har gort noe? Skal gjøre noe? Jeg har en chip eller power box om man vill fra dte systems på min 525da, og det er merkbar økning! Ca 250hk/560nm, men når man får åpnet for programering via obd kommer jeg til å gå for det.... Kan vistnok på min ta ut 320hk/670nm uten modernisering av eksos/katalysator!! 320hk på 525 tviler jeg på, husk du har helt annen turbo/downpipe/girkasse osv en det 530 har...Du vil ikke få noe særlig mer en 250hk, powerbox og obd tuning gir omtrent det samme hk, obd er selvsagt best da denne justeres etter girkasse/esp/osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet April 24, 2011 Share Skrevet April 24, 2011 Gleder meg nå til å få justert motor litt, tenkte på powerbox men dropper det. Blir ny programvare, litt syn det ennå ikke finnes slik man kan ta den igjennom obd men shit au...regner med motor+++ tåler litt trim. Noen av dere andre med F10/F11 som har gort noe? Skal gjøre noe? Jeg har en chip eller power box om man vill fra dte systems på min 525da, og det er merkbar økning! Ca 250hk/560nm, men når man får åpnet for programering via obd kommer jeg til å gå for det.... Kan vistnok på min ta ut 320hk/670nm uten modernisering av eksos/katalysator!! 320hk på 525 tviler jeg på, husk du har helt annen turbo/downpipe/girkasse osv en det 530 har...Du vil ikke få noe særlig mer en 250hk, powerbox og obd tuning gir omtrent det samme hk, obd er selvsagt best da denne justeres etter girkasse/esp/osv På E60 er det forskjell på 525d 3,0 og 530d men på F10 er det likt!!!! Du har rett med tanke på girboks, den er ikke lik, så må finne ut hva den tåler/er dimensjonert for.... delenummer på dyser: 13537805429 på høytrykkspumpe: 13517800593 turbo: 11657799759 "downpipe", : 18307807135 dersom du sjekker dette opp mot delefilmer vil du se at alle disse er like mellom 525d og 530d Så med modernisering av katalysator/eksos kan man ta ut godt over 320hk/670nm på denne motoren.... Har ikke fått noe tall på effekt etter modernisering! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roffen2 Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Hei. Fin bil. Jeg har også blitt stolt eier av en F11 520, 2012 mod, samme motor som din. Lurte bare på om du har kommet lengre med spørsmålet rundt effektøkning? mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå