Ole411 Skrevet Januar 31, 2011 Skrevet Januar 31, 2011 Hei. skal nå godkjenne min 318 med 320 motor. forje forje eier av bilen, skal sende meg papirene i morgen. å med det mener jeg papirer på donorbilen/motor, samt kvitering på bilen og ramme nr. men trenger vel noe mer for og godkjenne det ? Bremsene mine er fra 325 men må dette også dokumenteres ?? f.eks hva mer etc trenger jeg for godkjenning ?
sberget Skrevet Januar 31, 2011 Skrevet Januar 31, 2011 trodde ikke biltilsynet godkjente biler fra 4 cyl til 6 cyl lengre jeg... mulig jeg tar feil, men må ha papirer på at alt av driverk fra donorbil osv er byttet, og d du skrev
Ole411 Skrevet Januar 31, 2011 Forfatter Skrevet Januar 31, 2011 skulle få med alt av papirer fra den bilen , å han hadde spurt biltilsynet om godkjenning, å de sa det ikke skulle være noe problem, med riktig dokumentasjon etc
Ole411 Skrevet Januar 31, 2011 Forfatter Skrevet Januar 31, 2011 men hvis noen har litt mer utfyldene info om akk det og godkjenne en bil fra 4 syl til 6 så skriv de hjertelig ned
Wendel Skrevet Januar 31, 2011 Skrevet Januar 31, 2011 problemet med å bygge om fra 4cyl til 6cyl er vekta på motor og tillatt totalvekt på bil.
Larsinnj Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Du kan ikke overskride maks tillatt totalvekt på framakselen. Det blir gjerne et problem når du bytter fra 4 til 6 sylindre. Dette er de nazi på. Ikke noe vits i å diskutere med de om det heller.
Trialmaster Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Det er ganskje utrolig, da 318i og 320i har samme understell. Om de ikke har det foran mht dempere og slikt, så er det rart de ikke kan godkjenne det, vis man flytter over undervognen. Har tenkt på dette selv. Høres ut som en ren byråkratisk innsparing, spørr'u meg...
Olelink Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Har du fra forrige eier fått en kopi eller orginal av godkjent søknad om ombygging av bilen ? Om ikke blir dette verre da BT har strammet inn på dette med totalvekt og akselvekt. Har du en godkjent søknad er du ett stykke på vei, men uten kan dette bli vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå