Gå til innhold

635csi, M30 3.6l turbo.


Runar-CSi
 Share

Anbefalte innlegg

Sitter og vurderer salg av hobbyen da det ikke blir tid til den lengre og det ser ikke ut til å bedre seg med det første.

Mye om bilen står i denne tråden: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=7440 mulig man finner noen bilder der også om de ligger ute enda.

I korte trekk kan jeg jo si litt, bilen er en 1981 modell så den er altså veteran nå, det er ikke noe særlig rust - om man finner noe er det kun noen små flekker med lakkrust, store mengder med nye deler og en seriøs turbomotor står i den nå. Noe småtteri må man regne med på sånne prosjekt så det er definitivt ikke en bil for folk med ti tommeltotter.

Litt om motoren:

Alt er overhalt, alt av pakninger, lagre, tetninger og slitedeler som komplett register, oljepumpe osv er nytt. Topp og blokk er planslipt.

Borret til 3.6l

Smidde Mahle stempel

Orginale vektjusterte råder

M5 3.6 topp pakning

ARP bolter

Alpina B7s turbo? topp, den har ihverfall større ventiler og innsugskanaler enn vanlig M30.

Hjemmelaget grenrør

Garrett GT40 turbo

HKS wastegate

Stor intercooler

Stor oljekjøler

Nira datasprut med MSD fordelerløs tenning med 3 doble coiler og 6 større dyser som jeg ikke husker hvor store de var

Alt av trykkrør og eksosanlegg er spesial laget, innsuget er ombygd med gass spjeld på "andre siden"

Girkasse er den tredelte Getrag 265 med vanlig giring. Denne skal tåle MYE! Svinghjul fra M5 3.6, 6 puck zinter lamell og Sachs racing trykkplate. Diffen skal være fra en Schnizer bil med brems.

Helt sikkert mye jeg glemmer men dette var iallefall noe

Lignende motor har vi bremset 440hk og over 600nm på 0.75bar, annen tenning og "vanlig" topp. Denne har vært kjørt på 1.5bar så her er det potensial for en god del hk!

Mye er byttet på bilen og for å få den rustfri, framskjermer, innerskjermer foran, kanaler begge sider og hjulbuer bak. I understell er så og si alt av foringer og bremseskiver/klosser nytt. Det samme med dempere fjører, bilstein med coilover og øhlins fjører foran og bilstein som er høydejusterbare med H&R fjører bak. Dekk & felg er og nytt....

Den er mappet opp så den starter og går for og ha mulighet til å rygge den ut av garsjen og opp på en henger. Det trengs en tur på ruller for å få motoren ferdig. motoren har potesial for 500hk/600nm sånn den er satt opp.

Skilter står på bilen.

Som sagt så vurderer jeg bare dette da denne bilen har vært min hobby gjennom de siste 10 åra, den er så og si ikke kjørt med i den perioden kun noen få kilometer ifjor høst og det var hysterisk morro.

Det er vanskelig for meg å pris-sette noe sånt men bilen gis ikke bort, den er påkostet store summer men forventer selvsagt ikke og få igjen det. Jeg kan mulig vurdere bytte i noe annet artig som er til for søndagsbruk eller bytte i stor nyere påhengsmotor(175-250hk).

Spør om det er noe så skal jeg svare etter beste evne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I syns det e vanskelig å prissette na her. Verdien e nok lavere enn i kunne tenkt me ved et salg og i hadde sikkert angra me blå og grønn fleire ganga om i hadde solgt så i må nesten bare se ka folk evt ville gitt me. Det e absolut ikke nødvendig å selge så om ingen e villig te å åpne lommeboka står den glatt noen år til i garasja men i syns d e synd at ingen ska få glede av bilen heller da.

Eneste i kan si e at han ligg noen noe høyere i pris enn en 1981 635 med rust...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo godt sende meg en pm med hvordan dette bytte ville sett ut f.eks. Skrive litt mere om bilen din osv. Jeg kan nok ta innbytte i det meste men da må det være en veldig god pris da jeg har priset min veldig greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...