krihau91 Skrevet Februar 1, 2011 Share Skrevet Februar 1, 2011 Holder på å få eu godkjent e46`en min.. Fikk blandt annet bremseslange venstre foran og bremserør høyre og venstre side bak som mangler.. Har hørt at det kan være knotete å skifte bremserørene.. Har bestillt nye gjennom GS. Tenkte å skjøte fra midten og legge nytt bakover.. Er det en vanskelig sak å skjøte, bøye og få på plass rørene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Februar 1, 2011 Share Skrevet Februar 1, 2011 Har du tilgang på løftebukk blir jobben mye lettere, men går fint uten også. Du trenger ett konsett, slik at du får ordnet flenser på bremserørene for å få skjøtt de. Fåes kjøpt hos bl.a Biltema. Så må du nesten se ann standen på klipsene som holder bremserørene oppe, men på en såpass ny bil tror jeg ikke det skal være noe problem. Er vel også noen regler angående skjøting av bremserør, så forhør deg med verksted før du setter i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 1, 2011 Share Skrevet Februar 1, 2011 Skjøting av bremserør har 2 krav, det skal være tett og røret skal klamres fast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krihau91 Skrevet Februar 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2011 Var hos Jæger og spurte.. De sa det ikke var lov med mer enn en skjøt.. Tenker mest på når det kommer til tilpassing og bøying av rørene... Må det varmes opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Februar 1, 2011 Share Skrevet Februar 1, 2011 Rørene bøyer du for hånd, men ikke bøy de for mye, da knekker de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krihau91 Skrevet Februar 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2011 Har desverre ikke tilgang til løftebukk og må kjøpe et sånn verktøysett, men fant ingenting på biltema sine hjemmesider i hvertfall.. Noen som vet hva det vil koste sånn ca? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Februar 1, 2011 Share Skrevet Februar 1, 2011 Var hos Jæger og spurte.. De sa det ikke var lov med mer enn en skjøt.. Tenker mest på når det kommer til tilpassing og bøying av rørene... Må det varmes opp? Som nevnt over, skal klamres ordentlig og være tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Februar 1, 2011 Share Skrevet Februar 1, 2011 Har desverre ikke tilgang til løftebukk og må kjøpe et sånn verktøysett, men fant ingenting på biltema sine hjemmesider i hvertfall.. Noen som vet hva det vil koste sånn ca? Verktøysettet du trenger er: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Dobbelkoningsverktoy/ Vet ikke hvor du tenker deg å skjøte dette, men det som er vanlig er å skjøte før tanken - for å unngå å måtte ta ned eksos, diff, mellomaksel og tank for å komme til røret som går over tanken. Er vel kanskje så mye rust på røret som går over tanken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krihau91 Skrevet Februar 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2011 Tenkte å skifte fra før tanken og bakover.. Må jeg ha ned tanken og alt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Februar 2, 2011 Share Skrevet Februar 2, 2011 Tror nok ikke du kommer til over tanken nei. Er røret rusten over tanken da? Tipset er vel å bare bytte der du må... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krihau91 Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2011 Det er jo relativt nedsig.. Tenkte å bare trekke fra før tanken og til enden, men om det blir for vanskelig for en amatør mekkis som meg må jeg finne på noe annet:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Må du virkelig ned med hele diffen, eksos og hele pakka for å bytte bremserøra over bensintanken på e46? Skal til å bytte bremserør på min etterhvert, da e36, og jeg tar kun ned bensintanken, kommer til nok da. Men er vel kansje trangere på e46 kontra e36? Jeg kommer til å skaffe koneverktøy til å lage skjøter og koblinger med fra koed. Kosta nesten ingenting der, røra var også skambillig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krihau91 Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2011 Han karen på GS mente det var lettere på E46 enn E36 ( ikke at jeg skal uttale meg om det ).. Kjøpte meg det konesettet fra biltema som 2000Touring fant frem.. Så er det bare å vente på rørene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Har ikke gjort dette selv, men kan ikke skjønne hvordan du skal få ned bare tanken når både eksos og drivverk ligger under den. Skjønner heller ikke hva som er vitsen med å bytte over tanken dersom det ikke er rusta der. Sitter med Haynesboka nå, og det kan se ut som om du kan klare å få ned tanken med "bare" å ta bort eksos og mellomaksel - det er for såvidt overkommelig det om du har ei grav eller en bukk. Litt mere knot om du står på bakken. Dersom du plukker ned alle komponenter for å bytte hele lengder med bremserør, hva er da vitsen med å skjøte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 I mitt tilfelle er iallefall rusta på røra over tanken, så jeg må ned med den iallefall. Tenkte å løsne tanken og slippe den ned så langt det går, og satse på at jeg kommer til nok da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå