Gå til innhold

Bytting av bremserør!!


krihau91
 Share

Anbefalte innlegg

Holder på å få eu godkjent e46`en min.. Fikk blandt annet bremseslange venstre foran og bremserør høyre og venstre side bak som mangler.. Har hørt at det kan være knotete å skifte bremserørene.. Har bestillt nye gjennom GS. Tenkte å skjøte fra midten og legge nytt bakover.. Er det en vanskelig sak å skjøte, bøye og få på plass rørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du tilgang på løftebukk blir jobben mye lettere, men går fint uten også. Du trenger ett konsett, slik at du får ordnet flenser på bremserørene for å få skjøtt de. Fåes kjøpt hos bl.a Biltema. Så må du nesten se ann standen på klipsene som holder bremserørene oppe, men på en såpass ny bil tror jeg ikke det skal være noe problem. Er vel også noen regler angående skjøting av bremserør, så forhør deg med verksted før du setter i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke tilgang til løftebukk og må kjøpe et sånn verktøysett, men fant ingenting på biltema sine hjemmesider i hvertfall.. Noen som vet hva det vil koste sånn ca?

Verktøysettet du trenger er: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Dobbelkoningsverktoy/

Vet ikke hvor du tenker deg å skjøte dette, men det som er vanlig er å skjøte før tanken - for å unngå å måtte ta ned eksos, diff, mellomaksel og tank for å komme til røret som går over tanken. Er vel kanskje så mye rust på røret som går over tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du virkelig ned med hele diffen, eksos og hele pakka for å bytte bremserøra over bensintanken på e46?

Skal til å bytte bremserør på min etterhvert, da e36, og jeg tar kun ned bensintanken, kommer til nok da. Men er vel kansje trangere på e46 kontra e36?

Jeg kommer til å skaffe koneverktøy til å lage skjøter og koblinger med fra koed. Kosta nesten ingenting der, røra var også skambillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort dette selv, men kan ikke skjønne hvordan du skal få ned bare tanken når både eksos og drivverk ligger under den. Skjønner heller ikke hva som er vitsen med å bytte over tanken dersom det ikke er rusta der.

Sitter med Haynesboka nå, og det kan se ut som om du kan klare å få ned tanken med "bare" å ta bort eksos og mellomaksel - det er for såvidt overkommelig det om du har ei grav eller en bukk. Litt mere knot om du står på bakken. Dersom du plukker ned alle komponenter for å bytte hele lengder med bremserør, hva er da vitsen med å skjøte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...