krihau91 Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Skrevet Februar 3, 2011 Fikk bremserørene idag.. ferdig flenset, men har visst bestillt bremserør for hele bilen.. Så ser ut til at vi skifter alt når vi først er i gang
petterkanin Skrevet Februar 17, 2011 Skrevet Februar 17, 2011 Jeg har samme jobben i vente på min bil. Lurer derfor på hvordan det går med prosjektet. Kom til ved å senke tanken?
Rally Kalle Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Jeg må også bytte på alle røra på min e36, men jeg lurte på om noen har prøvd rørsettet fra koed ? er det ferdig flensa og såogsi bolt on ? Eller må det bøyes til ? ;p
winchester Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Det er ferdig flenset, men så klart må det bendes til, men det er ikke noe problem.
Rally Kalle Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Men er det riktige lengder på de røra ? =)
BMWindividual Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Holder på å få eu godkjent e46`en min.. Fikk blandt annet bremseslange venstre foran og bremserør høyre og venstre side bak som mangler.. Har hørt at det kan være knotete å skifte bremserørene.. Har bestillt nye gjennom GS. Tenkte å skjøte fra midten og legge nytt bakover.. Er det en vanskelig sak å skjøte, bøye og få på plass rørene? Har skiftet ut på min E39, kjøpte rør og konsett på Biltema. Kjøpte 10 m med rør i tilfelle det gikk gærnt men det gjorde det ikke. Det var litt knotete ved bakre del men det gikk fint . Ingen skjøt byttet fra ende til an. Selve koblingene kjøte på BMW, kostet nesten ingeting. Før jeg satte i gang prøvde jeg konsettet felre ganger.
325icab_88 Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 Men er det riktige lengder på de røra ? =) Jepp
anderse36 Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Er litt seint å dra opp denne, men liten vits i å lage ny tråd.. Skal i gang med dette på sikt på min e36, tenkte evnt å bestille koed sin el biltema. Men i følge en bekjent som jobber på verksted, kan man godt legge disse rundt tanken hvis man vil. Da sa han at jeg evnt måtte sette opp klips for hver 30 cm e.l. Noen som vet om dette stemmer? er bøyene i rørene der for en motstandsmessig årsak eller bare pga plass el? Kan man legge rundt tank/under uten å tenke på forskjellige vinkler osv de har originalt? og er da koed sitt sett i kobber eller stål?
AVT Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Fikk nylig godkjent bremserør som var lagt rundt tanken selv, så det stemmer nok Kobberrør må festes ved hver 15cm, originale rør 30cm.
anderse36 Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Fikk nylig godkjent bremserør som var lagt rundt tanken selv, så det stemmer nok Kobberrør må festes ved hver 15cm, originale rør 30cm. ok, takk så mye.. da burde det være en grei nok sak alikevel.. må man borre små hull i ramma og så tre inn klipsen til rørene i gulvet på den måten.. Eller kan de feks stripses til bensintankfestene (litt jalla) Hvordan er det med disse bøyene jeg nevnte over? vet du?
AVT Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Grunnen til at rørene er bøyd er pga plass, og du trenger dermed ikke å bøye de helt likt som originalt Om du får godkjent strips eller ei vet jeg ikke.
anderse36 Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Grunnen til at rørene er bøyd er pga plass, og du trenger dermed ikke å bøye de helt likt som originalt Om du får godkjent strips eller ei vet jeg ikke. Jøss takk for dagens lille opptur.. Da kan jeg sikkert regne med en dag for alt e.l siste fråga:p: kan jeg da kjøpe koed settet (som jeg bak skal legge utenom original løsning) ? Er de lange nok og er de kobber/ikke rustutsatte? Takk
OLEZZ Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 bremserør på både e46 og e36 kan skiftes uten å ta ned hele tanken. Holder med å løsne tanken så man får den litt ned
anderse36 Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 bremserør på både e46 og e36 kan skiftes uten å ta ned hele tanken. Holder med å løsne tanken så man får den litt ned Ok, uten å ta vekk m aksel? Bare å vippe de båndene fra "sveisekroken" i ramma å ha et par lifter under? Eller løsne av slanger osv også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå