Raptor91 Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Hei! Har en m20b25 motor i en e34. motoren funket fint helt til toppakkningen røyk, i samme slengen fikk jeg tak i en portet topp med kvassere kam og satte den på da jeg skiftet toppakkning. Da alt var montert igjenn å jeg prøvde ville den ikke starte med det første men etter mye om og men så fikk vi start på den men da fikk jeg ikke mer enn 2500 omdreininger, døde ligsom ut der. Vi fant ut at vis vi nappet ut kontakten til tomgangsregulatoren gikk det ant å kjøre med bilen, men den gikk ikke like friskt som før og var veldig bensin-tørst. Og vis jeg gir full gass så dør den men kommer seg igjenn og gir på om jeg fortsatt holder gassen i bunnen, men vis jeg gir full gass sakte så går det bra. Den stopper 9 av 10 ganger om jeg slipper gassen helt. Har prøvd å bytte luftmengdemåleren uten hell. Har ikke fått sjekket om den kan være 1 tann feil på registeret. Jeg vet jo heller ikke hvor mange grader den kammen er heller, så kan det være en turbo-kam eller noe om det har noe å si? ***************************************************************** Har nå skjekket registeret og det er 100% rett, men jeg prøvde å røkke ut kontakten til gass-spjeld sensoren så når går motoren sånn som den skal, har ikke brukt bilen noe særlig enda så har ikke fått sjekket forbruket men skjønner fortsatt like lite:p skjønner ikke hvordan motoren kan gå slik den skal uten gass-spjeld sensoren og tomgangs regulatoren... går fint på tomgang og går fint under kjøring og akselerasjon. Eneste er at jeg må holde full gass for å få start og fjusker litt når den er kald, men når den er varm så funker den som bare det:p Noen som har vært borti lignende eller har en løsning på problemet mitt? Veldig takknemmelig for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 Er det nokken form for feiltenning? Smeller den? Stikkflammer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raptor91 Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2011 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Februar 3, 2011 Share Skrevet Februar 3, 2011 er det en 2.5 topp? hva dyser bruker du? tett retur på bensinen? svartrøyk når du gir gass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raptor91 Skrevet Februar 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2011 ja det er en 2,5 topp, og det er original dyser vil jeg tro:p er ikke svartrøyk. hvordan kan man skjekke om returen til bensinen er tett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 ta løs retur slangen på tanken og se om det kommer bensin ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SmTrading Skrevet Februar 6, 2011 Share Skrevet Februar 6, 2011 registeret sitter 100% riktig? nå er ikke jeg noen BMW expert så vet ikkke om det er 0 margin for feil MTP ventiler som stanger ved feil montering av reim/ kjede, men hadde en 240 turbo hvor jeg satt ene hjulet ca 2 tenner feil, da oppførte den seg sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raptor91 Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2011 Registeret sitter perfekt, har dobbel sjekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zomax Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Hei!Har en m20b25 motor i en e34. motoren funket fint helt til toppakkningen røyk, i samme slengen fikk jeg tak i en portet topp med kvassere kam og satte den på da jeg skiftet toppakkning. Da alt var montert igjenn å jeg prøvde ville den ikke starte med det første men etter mye om og men så fikk vi start på den men da fikk jeg ikke mer enn 2500 omdreininger, døde ligsom ut der. Vi fant ut at vis vi nappet ut kontakten til tomgangsregulatoren gikk det ant å kjøre med bilen, men den gikk ikke like friskt som før og var veldig bensin-tørst. Og vis jeg gir full gass så dør den men kommer seg igjenn og gir på om jeg fortsatt holder gassen i bunnen, men vis jeg gir full gass sakte så går det bra. Den stopper 9 av 10 ganger om jeg slipper gassen helt. Har prøvd å bytte luftmengdemåleren uten hell. Har ikke fått sjekket om den kan være 1 tann feil på registeret. Jeg vet jo heller ikke hvor mange grader den kammen er heller, så kan det være en turbo-kam eller noe om det har noe å si? ***************************************************************** Har nå skjekket registeret og det er 100% rett, men jeg prøvde å røkke ut kontakten til gass-spjeld sensoren så når går motoren sånn som den skal, har ikke brukt bilen noe særlig enda så har ikke fått sjekket forbruket men skjønner fortsatt like lite:p skjønner ikke hvordan motoren kan gå slik den skal uten gass-spjeld sensoren og tomgangs regulatoren... går fint på tomgang og går fint under kjøring og akselerasjon. Eneste er at jeg må holde full gass for å få start og fjusker litt når den er kald, men når den er varm så funker den som bare det:p Noen som har vært borti lignende eller har en løsning på problemet mitt? Veldig takknemmelig for svar! trur ikkje dette hjelper deg, men symptoma er heilt like som eg hadde på min (e36 318is) da var det falsk luft i innsuget som var problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dorris Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Hei!Har en m20b25 motor i en e34. motoren funket fint helt til toppakkningen røyk, i samme slengen fikk jeg tak i en portet topp med kvassere kam og satte den på da jeg skiftet toppakkning. Da alt var montert igjenn å jeg prøvde ville den ikke starte med det første men etter mye om og men så fikk vi start på den men da fikk jeg ikke mer enn 2500 omdreininger, døde ligsom ut der. Vi fant ut at vis vi nappet ut kontakten til tomgangsregulatoren gikk det ant å kjøre med bilen, men den gikk ikke like friskt som før og var veldig bensin-tørst. Og vis jeg gir full gass så dør den men kommer seg igjenn og gir på om jeg fortsatt holder gassen i bunnen, men vis jeg gir full gass sakte så går det bra. Den stopper 9 av 10 ganger om jeg slipper gassen helt. Har prøvd å bytte luftmengdemåleren uten hell. Har ikke fått sjekket om den kan være 1 tann feil på registeret. Jeg vet jo heller ikke hvor mange grader den kammen er heller, så kan det være en turbo-kam eller noe om det har noe å si? ***************************************************************** Har nå skjekket registeret og det er 100% rett, men jeg prøvde å røkke ut kontakten til gass-spjeld sensoren så når går motoren sånn som den skal, har ikke brukt bilen noe særlig enda så har ikke fått sjekket forbruket men skjønner fortsatt like lite:p skjønner ikke hvordan motoren kan gå slik den skal uten gass-spjeld sensoren og tomgangs regulatoren... går fint på tomgang og går fint under kjøring og akselerasjon. Eneste er at jeg må holde full gass for å få start og fjusker litt når den er kald, men når den er varm så funker den som bare det:p Noen som har vært borti lignende eller har en løsning på problemet mitt? Veldig takknemmelig for svar! Sjekk om d kan vær kabel brudd i ledningene til temp føleren til sprutet! Den som kontakta som sitter mellom dyse nr1 og vann temp... Denne har sinnsykt mye og si. Er d brudd der pøser den på med bensin omtrent samme hva du gjør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raptor91 Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2011 skal gjøre det! tusen takk:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raptor91 Skrevet Mars 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2011 Fant problemet! kontaktene til gass-spjeldsensoren og tomgangsregulatoren var bitt byttet om xD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå