Gå til innhold

Tips og hjelp til å sveise diff tråden!


Spankus
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uansett; Når jeg har sveisa differ (Mest på offroad-biler, men er litt stor påkjenning der (store hjul, GODT tak inniblant osv. osv.)), så har jeg somregel pleid å lagt noe muttere nedi diffen, brukt mye varme/mating og få skikkelig gjennomsveis/innbrenning.

Somregel har jeg sveisa med rørtråd, men fungerer fint med elektrodeapparat og MIG og.

Muttere, Hvorfor det? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du absolutt skal sveise den er det viktig at du gjør den skikkelig ren,og forvarmer den før sveising.pgr av at legeringene i stålet er mye sprøere en legeringene i sv pinnen,el sv tråden...kan gjerne bruke en propan brenner el lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder mye lengre enn en som ikke er sveiset hvertfall ;) aldri hørt om noen som har knekt en sveisa diff faktisk

Er mange her oppi som har knekt sine sveisediffer, men ikke pga. effekt , men dårlig sveis.

da sier det seg jo selv.. :P sveis godt så raser det aldri..

Jeg knakk en sveisa diff jeg=) men ikke i sveisen. i stikkakselen som går inn i diffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjer reint og legg i muttere og sveis, tut og kjør, hadde sveist diff på 940turboen eg hadde som jordebil fra eg var 14 til 18.

og den ble kjørt minst hver helg, på svingete små asfaltveger, eneste eg har bytta er dekk.

men vær obs på at rompa kommer fort og når du minst aner det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...