kjedav Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 Har en 525 ix 92 mod, og lurer på om det er noen som vet omtrent hvor mye drivverket tåler? Noen som har erfaring med trimming av denne modellen?
kjedav Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Skrevet Februar 5, 2011 ja, det ellers har jeg fått tak i 3,2 litern, men er ikke så gira på å dra i stykker alt
AVT Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Du kommer nok til å dra i stykker drivakslene foran ihvertfall. Selv på min originale 325ix har jeg begynt å merke at drivakselene foran begynner å bli veldig slitne. Tror ikke det er mye trim som skal til før de går i stykker.
pedro Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Alpina kjørte jo 3,0 på IXen uten at det gikk istykker fortere enn vanlig, så litt mer tåler det nok. Dog tror jeg at 321 hk temmelig raskt kommer til å framprovosere noe slitasje og problemer. Er jo dimensjonert for 170 hk dette. Noen her må da ha trimmet 325Ix å dermed kunne si noe om hva dette tåler.
Jørgen-A Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 han skriver 525ix ikke 325ix. det er ikke samme. 3.2l tåler den lett. er mye grovere driverk hele veien på 525ix en på e30 325ix.
pedro Skrevet Februar 6, 2011 Skrevet Februar 6, 2011 Vet ikke om noen E30 Alpina med 3,0, men 525IX kom som 3,0 i Alpinaversjonen. Trodde ikke drivværket i 325ix og 525ix var så forskjellig dimensjonert? Samme motor minus bunnpanne. Produksjonstopp i 90 for E30 og start i 91 med annen kasse for 525. Vet 325ix tålte 18/20hesters chip uten problemer. Kassen(både manuell og automat) burde jo ihvertfall tåle 191 som det er i 2,8ern som flere har satt inn IXer. Tror M30 3,0ern hadde mer. Jeg ville vel ikke vært redd for å kjøre en manuell med 220/230Hk såframt drivverket er i god stand.
Jørgen-A Skrevet Februar 6, 2011 Skrevet Februar 6, 2011 Vet ikke om noen E30 Alpina med 3,0, men 525IX kom som 3,0 i Alpinaversjonen.Trodde ikke drivværket i 325ix og 525ix var så forskjellig dimensjonert? Samme motor minus bunnpanne. Produksjonstopp i 90 for E30 og start i 91 med annen kasse for 525. Vet 325ix tålte 18/20hesters chip uten problemer. Kassen(både manuell og automat) burde jo ihvertfall tåle 191 som det er i 2,8ern som flere har satt inn IXer. Tror M30 3,0ern hadde mer. Jeg ville vel ikke vært redd for å kjøre en manuell med 220/230Hk såframt drivverket er i god stand. E34 525ix har jo m50b25.e30n har jo m20..ikke akurat samme motor det da. E30n har getrag 260 boks. e34n har samme zf som m3/328 bare med fordelingskasse bak. så girkassa er MYE sterkere. jeg har kjørt 610hk på hjul på slik kasse. Så har den annen front diff og noe grovere drivaksler fram. Jeg har selv eid 525ix og det er en knall bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå