M|Fjeld Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 Heisann! Lurer på hvor mye en original s38b36 tåler med tanke på å montere turbo? Alt av lagre og pakninger vil bli byttet ut og overhalt først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 Relativt lite med tanke på høy komp og relativt svake stempler. Men skifter du til litt tykkere mls pakkning og lader forsiktig med meget fin mapping vil den holde for 450hk på hjula. En jeg vet om i nærområdet har kjørt slik i 2 sesonger.NB: Plan blokk og topp før montering av mls pakning. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 Dette med bensin ja. du kan sikkert kjøre 50-60hk mere med e85 på tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2011 Hehe, 450hk på bakhjula er jo ikke akkurat lite Noen som har en ca oversikt over hva en full oppgradering av denne motoren vil koste? Tenker på ca 700hk på hjula Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Februar 4, 2011 Share Skrevet Februar 4, 2011 stemper:12000 råder:5000 toppakning:3000 slitedeler som lager palningermm:ca5000 arp boltr til topp:1800 maskinering av deler som borring av blokk, planing av topp, toppoverhaling: minimum 10000 dette kan varier litt ang hvor bra utgangspu ngte dit er og hvor nøye du vil være, men jeg mener dette er ett minimum. Og oppå alt dette må du ha 3-plata tilton klutsj som koste 8000, ett bra datasprut til minimum 10000, dyser til ca 5000, turbo som klarer 700whp for du for alt fra 3 til 20000. +grenrør, cooler, store bensinpumper,bensintrykkreg, slanger, koblinger++ så må du ikke glemme att motoren skal mappes og det koster fort 10000 det og vist ikke alt går som det skal. Jeg holder på og bygge min andre s38 turbo nå så jeg vet att det desverre koster flesk. Men det er jævlig artig når man har blitt ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2011 Hehe, da er det bare å sette seg ned og se om økonomi står i stil med byggekostnadder! Takker for info! Men har man 700whp så trenger man fort et bedre understell enn originalt. Større bremser er vel en nødvendighet, så blir jo fort 50 lapper bare på det også? Snakk om en 92modell e34 m5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 stemmer. Så må du være på utkikk etter en girkasse som tåler julig. Feks fra e46m3,e39m5,e30530d,mk4 supra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2011 Tentke meg da, hva med dogbox eller ombygging til dogbox av original kasse? Det har jeg lite peil på, går i e30 her skjønner du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 eller girkasse fra 850csi, slik som jeg har bestillt til e30'n. Den tar du ikke livet av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå