kje Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 Holder på å montere sammen min m50b25tu 93'. Har kommet til vanosenheten. Jeg følger manualen til Pelicanparts. Kjedet mellom kammene kan med enkelhet draes frem og tilbake 20 grader slik det skal før jeg strammer mutterene på innsugskammen og boltene på eksoskammen. Når det er gjort får jeg så vidt beveget kjedet Prøvde å pusse overflatene på glideskivene med 500, 1200 og 2000 våtslipepapir og olje godt, men det hjalp lite. Hvordan skal dette virke? ...eller hva må jeg gjøre for at det skal virke? Takker for all hjelp Begynner å haste litt å få sammen motoren. Se bilder:
Azeton Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Hvordan er det du prøver og vri på vanosen da? Du har låst kammene i bank kant? Må ta av skruene fra eksoskammen også
OLEZZ Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Trenger ikke ta av skruene, bare de sitter lett entra på så skal det gå ann å vri drevet som er innerst, altså nærmest eksoskammen.
kje Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Skrevet Februar 5, 2011 Bilde 2 viser sporet i drevet, på innsugsside, hvor vanosen skal kunne dreie 20grader. Mot begge sider av dette drevet ligger to "glideskiver" som skal, selv etter at mutterene er dratt til med 10Nm, gjøre at drevet kan dreie med vanosen. Når jeg drar til disse sitter dette altså bom fast Vanskelig å forklare, spesielt når jeg ikke helt vet nøyaktig hvordan det fungerer heller Kammene er låst i bakkant ja. Og torxboltene på eksosside er løse, og det samme er mutterene på innsugsside. Setter pris på at dere hjelper
kje Skrevet Februar 5, 2011 Forfatter Skrevet Februar 5, 2011 Monteringsoversikt fra BMWfans viser "glideskivene" (stop disc) som skal gjøre at innsugsdelen skal kunne dreies. En 4mm skive på hver side av drevet (sprocket). Legger ut noen videoer for at dere lettere skal se hva jeg sliter med. I første video ser dere at jeg kan med letthet bevege kjedet 20grader så lenge boltene og mutterene ikke er strammet til, men når jeg strammer disse til får jeg ikke lenger til å bevege kjedet. Hvordan skal dette egentlig være? Eksosdelen skal vel sitte fast når torxboltene strammes til, men innsugssiden kunne beveges? I neste video er vanosenheten min. Virker denne ut fra videoen fin og virker som den skal? Den glir sakte inn og ut, med litt oljesquise-lyd og kan dreies lett rundt. Tenker å bytte ut o-ringene på den iallfall. Er dette en enkel jobb? Vet dere evt om noen jeg kan kontakte for å få yttligere hjelp i denne saken? På forhånd mange takk for gode svar
kje Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Det skal visst være såpass stramt. Veiledningen til Pelicanparts var på akkurat det punktet litt villedende Brukte en strips i kjedet for å få mer moment når æ dro det frem og tilbake og da "gled" det Så da er det bare å montere sammen. Smører på litt locktite slik at det virkelig sitter!
KalMar Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Det skal visst være såpass stramt. Veiledningen til Pelicanparts var på akkurat det punktet litt villedende Brukte en strips i kjedet for å få mer moment når æ dro det frem og tilbake og da "gled" det Så da er det bare å montere sammen. Smører på litt locktite slik at det virkelig sitter! Ikke værst !!! Da var vi ikke så langt unna på lørdag likevel Har du funnet ut om du skal bytte de tetningene i vanos enheten ??
kje Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Like rundt hjørnet nå Bytter ikke ringene nei. Tar det når/hvis problemet oppstår. Virker fin nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå