semmern Skrevet Februar 5, 2011 Share Skrevet Februar 5, 2011 Selger min 1996 523i manuell, gått 241000km. Fikk en skade bak da en fyr rygget på meg mens jeg også rygget, også har jeg delkasko på den, derav null kr tilbake på forsikring. Skaden kommer klart frem på bildene. Orker ikke rette og styre og stå i selv. Bilen trenger vel ny bakskjerm med mindre man kan sveise litt, og ny bakfanger. Ellers er bilen i god stand, med noen små E39-typiske rustflekker, på falsen på bakluka og litt på venstre bakskjerm. Bilen er godt tatt vare på, jeg har utført oljeservice selv med max 15000km intervall, og bare brukt Castrol-olje såklart. Har originale Hella facelift-lykter rundt hele. Den ble EU-godkjent i november med null feil, og i den forbindelse ble venstre styrestag og mansjett, samt støttestag foran og bak på høyre side byttet. Hadde også oljeservice på den i høst, og ellers er bremsene foran relativt nye. Bilen var senket da jeg kjøpte den, og er fremdeles godkjent senket i vognkortet, men jeg byttet tilbake til originale fjærer og dempere, samt nye topplagere, for snart to år siden, så disse er også i god stand. Splitter ny frontrute for noen uker siden grunnet steinsprut. Ellers går motoren som en god BMW-motor skal Vannpumpe ble byttet høsten 09, da den gamle av plast tok kvelden. Kjøpte ny pumpe med metall-impeller, og byttet samtidig termostat og termostathus, samt AC-rem og drivrem til dynamo, og en strammer til AC-remmen. Bruker ikke kjølevæske eller olje. Girkassen er tight og fin, og bilen generelt føles bra på veien. Følger med nye Yokohama 195/65/15 vinterdekk, og Kumho SPT sommerdekk som er kjørt to sesonger, men ser bra ut enda, i dimensjon 225/55/16. Begge på lettmetallfelger. Beklager at bilen er skitten, men jeg har jobb på Torp og bor i Oslo, og bilen har vært opp og ned der hver dag denne uken, så jeg har ikke rukket å vaske den... Fargen er Fjordgrå metallic. Kan tenke meg 25 000 for bilen, da jeg ser at det ligger noen E39 delebiler/skadde biler til rundt den prisen på finn. Hvis man retter bakskjermen, eller sveiser på en halv rett en, og skaffer ny fanger, har man en bra bil som går godt. Er ikke så mange 523i med manuell å få på finn for tiden. Litt slitt rygg på førersete Tosone klima som blåser kaldt og fint, elvinduer foran, 6CD-veksler baki, og elektrisk soltak Motoren er ren og fin, og går som en klokke Et lite bilde sakset fra facebook, med sommerfelger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
semmern Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2011 Til alle dere som tilbyr meg alt fra iPhone til dunjakker i innbytte, bilen er nå solgt for den prisen jeg oppga. I kroner, ikke i jakker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Dunjakker faktisk. og jeg som tenkte å tilby en haug med sjokoladepenger og ett par kasser øl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå