mrmpower Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 skiftet motor for en stund siden på min e36m3, pga den andre motoren fikk rådebank... fikk da tak i en 95mod s50b30 med 160km på telleren etter at vi fikk inn den nye motoren, så fikk vi start uten problem, gjikk rent på tomgang og alt, sto ca 5 min så fikk vi en smule røyk ifra eksosen, så vi tenkte at det sikkert normalt, for ny motoren hadde stått i ca 2mnd.. tok test turen og den gjikk som en klokke, så la vi merke till at den røyk bare mer og mer ifra eksosen, spesielt ved pådrag, kjørte ca en 6-7km til nermeste bensin stasjon for og sjekke olje nivå! 1liter hadde den brukt!!! fylte til maks igjenn, kjørte ca 5km hjem til meg, med extremt røyk ifra eksos bak! sjekket olje igjenn, brukt ca 1liter da og.. ble frustrert og satt ifra meg bilen på gardsplassen dagen etter sjekket jeg endestussene og der låg det OLJE.. bynte igår igjenn for og få sjekket opp dette, snart sommer, så da må jeg ha bilen på vei igjenn har da fundert på om det kan være sprekk i toppen? ventil pakninger? stempel ringer?? alt i teori kan enhver av disse problemene være problemet.. har tatt en komp test CYL 1-11...CYL 2-11...CYL 3-9...CYL 4-10...CYL 5-11...CYL 6-10.. vet ikke om dette sier noen noe jeg? noen som har en formening?
LarsBMW Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Stempelringer syl 3. Ta av toppen og ha bensin oppå stemplene. Se om det blir fortere borte i noen sylindere i forhold til resten.
Joachim_M5 Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Eller gjøre det på den enkle måten å ta en lekkasjetest...! (leakdown) Riiimelig unødvendig å ta av toppen for å sjekke d...!
mrmpower Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Skrevet Februar 7, 2011 du tror det kan være stempel ringer ja? er det ikke vansklier å ta av toppen på en s50 motor da? har ikke peiling på dette område, men har noen "mer" kyndige personer irundt som skal hjelpe til men skal kansje ta en trykk test på motorn og
LarsBMW Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Må gjerne ta leakdown test, men toppen må av uansett. Jeg tror det er ringer pga. det høye forbruket av olje. Unormalt at dette skyldes styringer/tetninger.
Joachim_M5 Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Ganske sannsynlig at det er ringer ja, men isåfall så rekker det ikke med å ta av toppen. Da må hele motoren rives, for det er vel strengt tatt ingen som bytter ringer på 1 sylinder. Å ikke ta en leakdown test før man river motoren er bare høl i huet! Men jeg ser ikke helt problemet, for dette har jeg da fortalt deg før på telefon BT. Og det samme sa jeg til Håkon igår. Hvis dere ikke vil høre så trenger dere ikke ringe å spørre heller...
Kimmit Racing Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Ganske sannsynlig at det er ringer ja, men isåfall så rekker det ikke med å ta av toppen. Da må hele motoren rives, for det er vel strengt tatt ingen som bytter ringer på 1 sylinder. Å ikke ta en leakdown test før man river motoren er bare høl i huet!Men jeg ser ikke helt problemet, for dette har jeg da fortalt deg før på telefon BT. Og det samme sa jeg til Håkon igår. Hvis dere ikke vil høre så trenger dere ikke ringe å spørre heller... +1 men her bør dem sjekke ut flere feil..en s50 som er utslitt så fort..tror at en dyse test er på sin plass og gjøre også
SweetBMW Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Hmm... Hva med veivhusventilasjon? Tett slike kan jo føre til oljeforbruk...
Olelink Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Tror nok ikke tett veivhusventilasjon fører til 1 liter i oljeforbruk på 6-7km. Her er det mye som tyder på stempel ringer.
Joachim_M5 Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Ganske sannsynlig at det er ringer ja, men isåfall så rekker det ikke med å ta av toppen. Da må hele motoren rives, for det er vel strengt tatt ingen som bytter ringer på 1 sylinder. Å ikke ta en leakdown test før man river motoren er bare høl i huet!Men jeg ser ikke helt problemet, for dette har jeg da fortalt deg før på telefon BT. Og det samme sa jeg til Håkon igår. Hvis dere ikke vil høre så trenger dere ikke ringe å spørre heller... +1 men her bør dem sjekke ut flere feil..en s50 som er utslitt så fort..tror at en dyse test er på sin plass og gjøre også Ja, nettopp det jeg mener. Man røsker ikke av toppen på en slik motor bare fordi at man "tror", før man har sjekket det man kan sjekke.
Johnsen86 Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Med så drøyt forbruk høres det ut som sprekte stempler og /eller ringer ja. Er jo selvsagt også lurt å sjekke veivhusventilasjon som SweetBMW sier, just in timberlake liksom. Ville tatt en sylinderlekkasje test og konfrontert selger av motoren med resultatet. Er spesielt som kimmit sier om den skulle være utslitt så fort, men tenningsbank for eksempel, kan lett knekke stempler og ringer. Kanskje kjørt med defekt bankesensorer eller andre ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå