Gå til innhold

E87: Knirking i baksete/hattehylle?

maartn
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører på litt ujevn vei og hull osv så knirker det fælt i bakseteryggen eller hattehyllen ca.

Noen som har vært plaget med dette på 1-serie?

Skjønner ikke helt hva som lager lyden og ønsker sterkt å få denne fjernet.. Tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp ...

I tillegg knirker det i høytaleren i A-stolpen, luftekanalen, dashbord og litt rundtomkring.. Forsøk brostein i Bergen, og du frykter at hele greien faller fra hverandre.

Savner E34'en på det området. Den virket sinnsykt mye bedre skrudd sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På deler som er av plast, kan dere prøve å bruke plastfornyer til interiør uten silikon. Da slipper du hvertfall at plasten er tørr og knirker :) Sprut rundt i sprekker, og la det komme litt nedi sprekkene.

Denne er fantastisk hvertfall: http://swissvax.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=96&category_id=29&option=com_virtuemart&Itemid=64

Du er sikker på at det ikke knirker i pakningen til bakluka altså?

Da kan du i tilfelle bruke denne: http://swissvax.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=54&category_id=29&option=com_virtuemart&Itemid=64

Har brukt den på min (E39 er kjent for å knirke i dørpakninger..), og all knirking ble borte med denne.

I tillegg er den grom om vinteren, har aldri fryste dører, selvom jeg vasker uten å tørke inni karmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...
Når jeg kjører på litt ujevn vei og hull osv så knirker det fælt i bakseteryggen eller hattehyllen ca.

Noen som har vært plaget med dette på 1-serie?

Skjønner ikke helt hva som lager lyden og ønsker sterkt å få denne fjernet.. Tips? :)

Fått noen lösning på knirkingen. Har samme problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skyver fra deg hendelen mens du er i fart, og slipper pedaler.

For å øke fart, skyver du den fra deg, og for å senke fart trekker du den mot deg.

For å slå av, skyv opp eller ned (eller clutcher/bremser).

For å hente opp igjen sist brukte hastighet, trykk inn knappen på hendelen.

Du kan gi gass mens du cruiser, ved f.eks en forbikjøring, for så å bare slippe gassen igjen og farten faller ned igjen til cruisefart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer fra høytaleren v/hattehyllen

Fått løst ptoblemet. Svingte innom Bmw i Stockholm. Mekanikeren sa st det var et kjent problem.

Det kommer fra baksetene. Trengte bare å smøre opp festene da dette ikke blir gjort på fabrikk under produksjon. Han brukte 5 min med litt smørespray og vips var all knirkelyd borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...