Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

hvor mye får man ut av en slik motor KUN ved og montere: turbo,grenrør,intercooler?

standar esu,og bensin system?

hvor mye trykk kan kjøres på?

Skrevet

Eg har kjørt ca 0.5 bar på min 325 og det har funka greit det. Har justerbar btr så kjører på litt høyere bensintrykk. Men eg skal skifte dyser, montere chip for å senke tenning og kjøre litt høyere ladetrykk til sommeren for eg hadde litt antydning til tenningsbank til tider og det er ikkje bra. Dette er i ein E30 preface.

Skrevet

Det funker fint med 0,5 på orginal motor. Kjøp en bensintrykks regulator så fyrer du opp til 4bar.

Anbefaler å kjøpe chip med senket tenning og litt mer bensin. Han her fikser : http://www.fekzen.se/index_boost.html

kan annbefale, han fikset til meg. Billig og. Går meget godt i forhold til orginal 325i. Vet ikke HK økning.

Har no kjøpt 315cc dyser og fikset chip, men har ikke fått testet noe. Eneste clutchen sliter litt på 0,5. Tyder jo bare på at HK jobber bra.

Skrevet

Det är lite gränsfall på 0,5 bar med original tändning. Det kan börja spika där. Runt 0,4 bar så är man hyffsat safe med original tändning.

Men det är inte så mycket extra pengar att skaffa ett Turbochip och istället komma upp i närmare 1 bar. Skillnaden är ju _mycket_ stor. 220-240 hk jämfört med 300-320 hk ungefär :)

Mvh//

A.Fekzen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...