2000Touring Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Skjønner ikke helt at det kan være bra oljetrykk og mengde olje - men så kommer det ikke ut av overspylingsrøret.Da må det etter mitt hode være noe som sperrer for oljen et sted, etter der du mener det er bra nok oljetrykk/oljemengde. Eller om du har laget for store hull i overspylingsrøret, da vil trykket bli for lite inne i røret og kun spyle ned av de nærmeste hullene. Problemet er jo at d spyler i de hulla som er lengst unna.......! OK, jeg missforstod - samtidig som jeg trodde overspylingsrøret var likt som M10-motoren. Men her kommer jo oljen fra begge ender av røret. Dersom det er slik som du sier, at de spyler ut på 3 og 4, kommer så vidt ut noe på 2 0g 5 og såvidt drypper på 1 og 6, så ser jeg kun 2 muligheter: 1)For lite olje og trykk inn i det røret(selv om du sier at du har det ). Om rører er fullt av olje og det står på trykk er det nødt til å være like stort trykk inni hele røret, som resulterer i (omtrent) like mye olje ut av hvert hull. 2) Forskjellig størrelse på hullene(kanskje ikke veldig sannsynlig : ), men det er kanskje det du kan kompensere med? Minst hull på 3 og 4 større på 2 og 5 og størst på 1 og 6.
Dorris Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Skjønner ikke helt at det kan være bra oljetrykk og mengde olje - men så kommer det ikke ut av overspylingsrøret.Da må det etter mitt hode være noe som sperrer for oljen et sted, etter der du mener det er bra nok oljetrykk/oljemengde. Eller om du har laget for store hull i overspylingsrøret, da vil trykket bli for lite inne i røret og kun spyle ned av de nærmeste hullene. Problemet er jo at d spyler i de hulla som er lengst unna.......! OK, jeg missforstod - samtidig som jeg trodde overspylingsrøret var likt som M10-motoren. Men her kommer jo oljen fra begge ender av røret. Dersom det er slik som du sier, at de spyler ut på 3 og 4, kommer så vidt ut noe på 2 0g 5 og såvidt drypper på 1 og 6, så ser jeg kun 2 muligheter: 1)For lite olje og trykk inn i det røret(selv om du sier at du har det ). Om rører er fullt av olje og det står på trykk er det nødt til å være like stort trykk inni hele røret, som resulterer i (omtrent) like mye olje ut av hvert hull. 2) Forskjellig størrelse på hullene(kanskje ikke veldig sannsynlig : ), men det er kanskje det du kan kompensere med? Minst hull på 3 og 4 større på 2 og 5 og størst på 1 og 6. Ja mulighet nr 1 utgår.. for mengde og trykk opp i røret er nok. D er jeg helt sikker på.. (sorry for at jeg er så vrang nå men ) Mulighet nr2 Er jeg nok litt mer med på men såvidt jeg kan se, og har prøvd å måle meg fram til, så er dem like.. nå har jeg borra opp hull 1 og 6 mens resten er som før pluss, at jeg har klemt røret flatt på midten, så d kanskje ville danne seg mer trykk på hver side av røret, samtidig som jeg har klemt d så vidt d er i endene, så jeg skal få bremsa olje en smule... meen nei! akkurat samma driten
Trollet_ Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 hvordan var spruten før du borret i røret i det hele tatt da? var orginalhullene borret med noe vinkel? er litt enig i at oljetrykket i røret høres lavt ut, jo mer trykk du har ut av hull 3&4, jo mer motstand og mer olje ut av 2&5 og 1&6. dobbler du da str på hullene i røret slik at dobbelt så mye olje slipper igjennom må du vel også i teorien dobble oljetrykket for og få gjevn fordeling mellom hullene? bare en teori altså
Dorris Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 hvordan var spruten før du borret i røret i det hele tatt da? var orginalhullene borret med noe vinkel? er litt enig i at oljetrykket i røret høres lavt ut, jo mer trykk du har ut av hull 3&4, jo mer motstand og mer olje ut av 2&5 og 1&6. dobbler du da str på hullene i røret slik at dobbelt så mye olje slipper igjennom må du vel også i teorien dobble oljetrykket for og få gjevn fordeling mellom hullene? bare en teori altså den var eksakt lik.. hehe
KalMar Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Men orginalt i dette røret er ikke hullene litt "forsenket" slik at det stikker en litten opphøyning inne i rørert vis dere skjønner Vill ikke dette ha noe å si på olje strømmen? For det ville vært bedre om "forsenkningen" gikk motsatt vei? Altså som en tapp ut av røret (nesten som en is tapp fra takkrenen).
Dorris Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Men orginalt i dette røret er ikke hullene litt "forsenket" slik at det stikker en litten opphøyning inne i rørert vis dere skjønner Vill ikke dette ha noe å si på olje strømmen? For det ville vært bedre om "forsenkningen" gikk motsatt vei? Altså som en tapp ut av røret (nesten som en is tapp fra takkrenen). jo, d stemmer d vettu.. Men tror jeg har en plan på og lage ett lite eget system oppi der lager ei stjerne kobling med tre rør ut av hver tror jeg
KalMar Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Men orginalt i dette røret er ikke hullene litt "forsenket" slik at det stikker en litten opphøyning inne i rørert vis dere skjønner Vill ikke dette ha noe å si på olje strømmen? For det ville vært bedre om "forsenkningen" gikk motsatt vei? Altså som en tapp ut av røret (nesten som en is tapp fra takkrenen). jo, d stemmer d vettu.. Men tror jeg har en plan på og lage ett lite eget system oppi der lager ei stjerne kobling med tre rør ut av hver tror jeg He he.. tidenes patent med andre ord
Dorris Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Så lenge d funker driter jeg i hvordan d gjør d, og hvordan d ser ut
Trollet_ Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Så lenge d funker driter jeg i hvordan d gjør d, og hvordan d ser ut Viktigste er at smurninga er optimal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå