[space] Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Jeg har nå oppdaget den første rusten på bilen min (2004 Touran... ). Det er akkurat i hjørnet nede på førerdøra, i bakkant. Det er hittil bare på selve kanten og innsiden av døra, så regner med det er best å gjøre noe med snarest, før det sprer seg og jeg må lakkere om hele døra. Så problemet da jeg oppdaget rust på gummilista nederst i døråpningen.... Kan jeg fikse dette lett selv? Eventuelt kan noen fikse dette kjapt og billig?
ehrnst Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 det er vel rett og slett bare å pusse ned. smør på med noe rusthemmende evnt zinkgrunning om du får rusta helt vekk. også lakk:)
BMW_320icoupe Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Ikke gjør noe, så sant det ikke er selvforskyldt... Audi/VW har 10 års rust garanti, den har jeg brukt på min Audi og Passat.... De er ikke vanskelig å mest sannsynlig blir døren byttet til ny pga den er galvanisert... Kjør inn på nærmeste Møller bilskade senter og snakke med de...
Johnsen86 Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Ikke gjør noe, så sant det ikke er selvforskyldt... Audi/VW har 10 års rust garanti, den har jeg brukt på min Audi og Passat.... De er ikke vanskelig å mest sannsynlig blir døren byttet til ny pga den er galvanisert...Kjør inn på nærmeste Møller bilskade senter og snakke med de... +1 ! Ikke rør det selv ! Får nok ny dør.
[space] Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Såpass? Det høres jo genialt ut. kanskje ta en tur på Møller en dag da Tror det ikke før jeg får se det men... Om det er tilfelle kan de jo se over hele bilen.
BMW_320icoupe Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Ja, må ikke stusse på det. Hadde en A3 98mod som jeg fikk byttet begge dørene, bakluken, lakket opp hele taket, og når de tok av "takrennene" så var det rust under der og, så da ble begge bakskjermene og byttet. og dette var en 2 dørs A3, så var kun pansere og begge fremskjermene som ikke ble omlakkert:) Passat 2001 mod, den fikk jeg lakket opp taket pga rust med festene til railsene, og byttet bakluken pga rust under der med skiltlysene... De sa til meg den gang jeg var inne med A3`en at alle "løse" deler ble byttet ut pga de er galvanisert. Et tips er å vaske over bilen og polere den opp for hånd så du evt kan finne flere rust flekker evt bobler og ta de i samme slengen...:)
Kjexx Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Ja du må absolutt ikke røre den selv, gå for rust garantien. Det gjorde jeg på Mercedesen min.
steffe Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Gjelder rustgarantien sjølv om bilen er tysk import?
BMW_320icoupe Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Audien min var importert fra Sverige, de sa ikke noe på det.
[space] Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Høres hakket bedre ut enn rustgarantien til bmw, om den ikke har kommet seg etter hvert? Var det 3 eller 5 år på e46?
ehrnst Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 da er det ikke noe å tvile på, nei. "sende sms til fatter å få han til å gå over sin passat"
[space] Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Tenkte akkurat det samme Får A6en til pappa i mine hender nå til uka en gang tenker jeg. (Skal byttelåne bil en måneds tid) Mener å huske jeg har sett rust på den. Skal sjekkes opp nærmere!
xibriz Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Det er vel på tide jeg deler vidundermidelet jeg har forsket litt på i det siste. Det heter -- Ferro-Bet rustfjerner -- og fungerer med minst mulig stress Kjøpes på din lokale farvehandel. 1. Delen før behandling 2. Delen etter Ferro-Bet har virket noen timer 3. Delen etter sealer er lagt på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå