Rayman Nor Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Hei Æ har en BMW 520i fra 2000.. Nu har d sæ sånn at æ har fått en feil me ABSn på biln å finn ikke ut av ka d e? Symtoman e sånn. at når biln står over natta å æ ska starte å kjøre funke absn å al d andre helt fint.. men Når æ har kjørt i nån minutta, så plutseli blacke absn, atsn, speedometere, å drivstoff forbruksnåla. Så d æ lure på e om nån av dokk har vært borti ett sånt problem.. Har skifta Abs Givern som har feilkode, men d Hjalp ikke, D kom opp Kabelfeil på Abs Sensorn.
Ballder Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Tilsier i første omgang at sensor venstre side bak er defekt.
Rayman Nor Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Tilsier i første omgang at sensor venstre side bak er defekt. D er denn jeg har bytte.
Ballder Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Byttet med original vare og slettet feilminnet etterpå? Noen mener at feilen må slettes, og mange som har dårlig erfaring med uoriginale sensorer. Kan også være at denne kransen som sensoren føler i mot er defekt på en eller annen måte. Da må isåfall hele spindelen/lagerbytte foretas mener jeg. Skulle ikke noe av dette løse problemet, så kan det muligens være abs modulen som er deffekt, (sitter vel bak på abs pumpen) men tror ikke det er den mest utbredte feilen på e39 enn så lenge.
TFE Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Det er et vanlig problem på 1999 og 2000 modeller av e39 at ABS modulen tar kvelden (ny type ABS modul fra høsten 1998, BOSCH 5.7). Jeg hadde samme symptom på min 2000 mod e39. Diagnosen gav feil på ABS sensor på venstre bakhjul. Byttet denne, men feilen var der fortsatt. Skrudde da ut ABS modulen og sendte den til ModuleMaster i USA for reparasjon (www.modulemaster.com). Fikk den tilbake etter 3 uker, og alt fungerte perfekt uten noen varsellamper (feilen trenger IKKE slettes). Det som er et sikkert tegn på at problemet ligger i ABS modulen og ikke i en ABS sensor er at alt virker som det skal så lenge bilen er kald. ABS modulen sitter på høyre side i motorrommet, rett ved eksosmanifolden. Der blir det veldig varmt når en har kjørt en stund (tåpelig at varmeskoldet stopper i nerkant av ABS modulen!). ABS modulen feiler pga dårlige loddinger og/eller temperatur drift i komponeneter inne i modulen. Ny ABS modul koster vel omtrent 8000 og denne må kodes av verksted for å fungere med din bil. ModuleMaster reparerer ABS modulen for 300 dollar (pluss frakt). En får da 5 års garanti på reparasjonen. Modulen er kjempeenkel å skru ut selv. Bare å fjerne 6 skruer (og kabelkontakten). Finnes vel et firma i Sverige som også reparerer disse modulene.
Rayman Nor Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 Det er et vanlig problem på 1999 og 2000 modeller av e39 at ABS modulen tar kvelden (ny type ABS modul fra høsten 1998, BOSCH 5.7). Jeg hadde samme symptom på min 2000 mod e39. Diagnosen gav feil på ABS sensor på venstre bakhjul. Byttet denne, men feilen var der fortsatt. Skrudde da ut ABS modulen og sendte den til ModuleMaster i USA for reparasjon (http://www.modulemaster.com). Fikk den tilbake etter 3 uker, og alt fungerte perfekt uten noen varsellamper (feilen trenger IKKE slettes).Det som er et sikkert tegn på at problemet ligger i ABS modulen og ikke i en ABS sensor er at alt virker som det skal så lenge bilen er kald. ABS modulen sitter på høyre side i motorrommet, rett ved eksosmanifolden. Der blir det veldig varmt når en har kjørt en stund (tåpelig at varmeskoldet stopper i nerkant av ABS modulen!). ABS modulen feiler pga dårlige loddinger og/eller temperatur drift i komponeneter inne i modulen. Ny ABS modul koster vel omtrent 8000 og denne må kodes av verksted for å fungere med din bil. ModuleMaster reparerer ABS modulen for 300 dollar (pluss frakt). En får da 5 års garanti på reparasjonen. Modulen er kjempeenkel å skru ut selv. Bare å fjerne 6 skruer (og kabelkontakten). Finnes vel et firma i Sverige som også reparerer disse modulene. takk før tipse:) Ska Fixe den da:)
Rayman Nor Skrevet Februar 15, 2011 Forfatter Skrevet Februar 15, 2011 Man senne den til : http://innosund.com/content/view/17/52/ Nån som har prøvd d ?
bjalle Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 Ingen problem å sende til innosund,har gode referanser på flere svenske bmw forum.
Rayman Nor Skrevet April 17, 2011 Forfatter Skrevet April 17, 2011 Min AbsModul er Nå Fixet etter overhaling av Innosund;)
Ballder Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 En pris som er absolutt til og leve med, og ikke minst en mye bedre løsning enn og la BMW bytte ut med ny modul. Også vil jeg tro at prisen er ett godt plaster på såret når det gjelder tiden dette tok.
Rayman Nor Skrevet April 22, 2011 Forfatter Skrevet April 22, 2011 Joda. e vældi fønyd me servicen åsså^^ Lettvindt å få gjort opp førr seg.. Å ikke minst en Mye bedre Løsning enn å bytte den ut me en ny...
mudbug Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 En pris som er absolutt til og leve med, og ikke minst en mye bedre løsning enn og la BMW bytte ut med ny modul.Også vil jeg tro at prisen er ett godt plaster på såret når det gjelder tiden dette tok. BMW tok 5500kr for ny modul og jeg kodet selv.
Ballder Skrevet April 23, 2011 Skrevet April 23, 2011 Ikke sant.. Hadde de eid et lite snev av medmenneskelighet, så hadde de kodet den gratis for deg etter montering. Var et "uavhengig" verksted her i Larvik for noen år siden som fremdeles eide stolthet med grunn. De kunne bil, og med en verksmester som virkelig hadde peil og ikke minst interesse for bil/motor og det med og kunne reparere ting. Dette ble beklageligvis avviklet av eiers personlige grunner etter hva jeg forsto, men anyway. Dette verkstedet KUNNE BMW og visste at kunder kom tilbake fordi dem ga det lille extra som f.eks og tilby oppgradering av software, programmere inn runing daylights osv. uten og ta betalt for det når dem allerede var tilkoblet for diagnose. Personlig så synes jeg det begynner og bli litt småkvalmt og ganske så synlig dette med at verksteder vet og utnytte dette med data og at folk i mindre og mindre grad kan foreta noe som helst selv på egne kjøretøy. En heller trist utvikling synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå