Gå til innhold

E46 318 m43 1998mod problem med Motor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bilen går på tomgang så høres den ut som en gammel opel :P

får alt for mye bensin ( lokter til og med bensin) når eg kjører så går den någen lunde greit opp til 2500-3000 omdreininger men over det er det bare bobling å smelling.

har sjekket vacum slanger og veivhus ånding å den ventilen det snakkes så mye om ( den som veivhusåndingen går på)

antiskrens lampen lyser konstant (og abs,bremsevarsel lampen lyser)

abs og bremsband lampene er grei men Antiskrenslampen hvorfor lyser den konstant da?

Skrevet

Når bilen går på tomgang så høres den ut som en gammel opel :P

får alt for mye bensin ( lokter til og med bensin) når eg kjører så går den någen lunde greit opp til 2500-3000 omdreininger men over det er det bare bobling å smelling.

har sjekket vacum slanger og veivhus ånding å den ventilen det snakkes så mye om ( den som veivhusåndingen går på)

antiskrens lampen lyser konstant (og abs,bremsevarsel lampen lyser)

abs og bremsband lampene er grei men Antiskrenslampen hvorfor lyser den konstant da?

når abs, bremsevarsel og antispin lampene lyser så er det ein abs sensor som er gåen.

har du fått ein diagnose på bilen ? kan vere lambdasondene som er ødelagte

Skrevet

Jeg har samme bil, Med akkurat samme symptomer. Og jeg har hatt den på feilsøking, De sa det at lambasonden var gåen. Og at styreenheten var gåen(den koster litt.) De mente også det at lambasonde sensoren var kanskje årsaken til at styreenheten ble ødlagt...

Skrevet
ok ja bakre lamdasone var gåen den er skifta og bilen er likens.( har sletta feil kode)

Bakre lambdasonde skal kun sjekke at kat er iorden egentlig,den kan ikke regulere blandingsforholdet.

En pekepinn for å finne ut om blandinga er feil(mager/høy) er en enkel CO/HC test,virker ikke lambdareguleringen virker heller ikke kat'en.

Ta dette i tillegg til diagnose med real-time verdi-avlesninger på ulike sensorer og utstyr.

Jeg har samme bil, Med akkurat samme symptomer. Og jeg har hatt den på feilsøking, De sa det at lambasonden var gåen. Og at styreenheten var gåen(den koster litt.) De mente også det at lambasonde sensoren var kanskje årsaken til at styreenheten ble ødlagt...

Hvordan kan en gåen lambdasensor ødelegge ECU'en?!? Tror de rota litt der...

Skrevet

De sa ikke at det var lambasonden som hadde gjort det, men det kunne være det. Ikke veit jeg. Jeg har ikke så mye peiling på elektro`en til Bmw

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...