Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte jeg skulle fjerne bakpotta mi på min E34 520i, potta er jo ganske lang da, så om jeg ikke setter på strakrør med en gang, kan det bli for varmt for motorn? tenker på det at eksosannleget blir jo litt mye kortere.

har et lite bilde her

oh7balap6hu91wu6h42o.jpg

Skrevet

Får ingen Formel1 effekt utav dette,blir ei heller for varmt av noen grunn,eneste som forandrer seg er lyden.

At en mener å få raskere bil er vel helst Placebo-effekten som gjør seg gjeldende med sån et lite inngrep :wink:

Skrevet

hehe, veit jeg ikke får no raskere bil av å fjerne potta.. skal bare se åssen lyd det blir. skal sette på en annen potte seinere så kjører uten til da

Skrevet

Tror ikke du mister noe effekt av å fjerne den bakerste potta da du både har

mellompotta og katalysatoren som beholder motstand i eksosrørene som

er det beste for motoren :)

Skrevet

Du får feil på EU uten bakpotte ja for eksosen skal ledes bort fra undersiden av bilen

for å unngå fare for eksos forgiftning. Dette selv om du ikke overskrider dB grensa.

Skrevet
Du vil nok miste litt effekt på motoren uten potte da det skal være litt motstand på eksosen,men har ingen betydning for bensinforbruk.

Med original kam som er såpass mild i både durasjon og separasjon er det neppe noen fare for at blandinga går i eksosen og gir noe effekttap kun ved å fjerne bakpotta,blir kun endra lydbilde til trådstarters glede .

Skrevet
Du får feil på EU uten bakpotte ja for eksosen skal ledes bort fra undersiden av bilen

for å unngå fare for eksos forgiftning. Dette selv om du ikke overskrider dB grensa.

men skal jo sette på strakrør fra der jeg tar den av, er det lov det da eller? hvis den ikke overstiger db grensa da

Skrevet

men skal jo sette på strakrør fra der jeg tar den av, er det lov det da eller? hvis den ikke overstiger db grensa da

Dette kan bli en definisjons sak for evt kontrollør på en EU kontroll.

Du leder jo eksosen ut og om den holder seg under dB grensa skulle

det forsåvidt være godt nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...