Milam Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 tenkte jeg skulle fjerne bakpotta mi på min E34 520i, potta er jo ganske lang da, så om jeg ikke setter på strakrør med en gang, kan det bli for varmt for motorn? tenker på det at eksosannleget blir jo litt mye kortere. har et lite bilde her
Vannslangen Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Fjerne potta? Hva er poenget med det da, skal du skifte eller?
Tom K Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Ikke noe problem for motoren det, men det kan bli et problem for ørene
E36Cab1 Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Får ingen Formel1 effekt utav dette,blir ei heller for varmt av noen grunn,eneste som forandrer seg er lyden. At en mener å få raskere bil er vel helst Placebo-effekten som gjør seg gjeldende med sån et lite inngrep
Milam Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Skrevet Februar 9, 2011 hehe, veit jeg ikke får no raskere bil av å fjerne potta.. skal bare se åssen lyd det blir. skal sette på en annen potte seinere så kjører uten til da
Milam Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Skrevet Februar 9, 2011 bruker den mere bensin av å fjerne potta?
bjalle Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Du vil nok miste litt effekt på motoren uten potte da det skal være litt motstand på eksosen,men har ingen betydning for bensinforbruk.
Olelink Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Tror ikke du mister noe effekt av å fjerne den bakerste potta da du både har mellompotta og katalysatoren som beholder motstand i eksosrørene som er det beste for motoren
Milam Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Skrevet Februar 9, 2011 det er ikke lov å ikke ha bakpotte ikkesant?
Olelink Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Du får feil på EU uten bakpotte ja for eksosen skal ledes bort fra undersiden av bilen for å unngå fare for eksos forgiftning. Dette selv om du ikke overskrider dB grensa.
E36Cab1 Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Du vil nok miste litt effekt på motoren uten potte da det skal være litt motstand på eksosen,men har ingen betydning for bensinforbruk. Med original kam som er såpass mild i både durasjon og separasjon er det neppe noen fare for at blandinga går i eksosen og gir noe effekttap kun ved å fjerne bakpotta,blir kun endra lydbilde til trådstarters glede .
Milam Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Skrevet Februar 9, 2011 Du får feil på EU uten bakpotte ja for eksosen skal ledes bort fra undersiden av bilenfor å unngå fare for eksos forgiftning. Dette selv om du ikke overskrider dB grensa. men skal jo sette på strakrør fra der jeg tar den av, er det lov det da eller? hvis den ikke overstiger db grensa da
Olelink Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Du får feil på EU uten bakpotte ja for eksosen skal ledes bort fra undersiden av bilenfor å unngå fare for eksos forgiftning. Dette selv om du ikke overskrider dB grensa. men skal jo sette på strakrør fra der jeg tar den av, er det lov det da eller? hvis den ikke overstiger db grensa da Dette kan bli en definisjons sak for evt kontrollør på en EU kontroll. Du leder jo eksosen ut og om den holder seg under dB grensa skulle det forsåvidt være godt nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå