Gå til innhold

E30 2JZ, E30 318iS, E36 S50B32 | Oppdatering s.22

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bra lokaler, om dere ikke fyller det for fullt med biler så det ikke er mulig å skru:P

Også er det på tide å komme litt videre med prosjektet nå eller?! :)

• Svar 336
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vi blir nok litt mange biler der.. :P Ser ut til at det blir mellom 7 til 10 biler fast :roll:

Nå om dagen så driver vi litt med hyller og arbeidsbenker. Så da er all driten dratt midt ut på gulvet! Samtidig driver jeg og flytter ut av det gamle verkstedet. Og i tillegg skal jeg drive butikk som tar 10 til 19 timer i døgnet. Så jeg har ikke så mye tid til overs. Derfor går dette veldig tregt! :P

• 1 month later...
Skrevet

Det har vært dårlig med oppdateringer her i sommer. På tide at dere får vite hva jeg har gjort siden E30Meet på Rudskogen, nå som deg nærmer seg Våler! :)

Den grå Touringen kosta jeg på masse til treffet på Rudskogen, så den har jeg ikke så veldig mye med siden sist! Men understellet er nedgradert faktisk.. Coiloveren på ene siden ville ikke spille på lag med meg, så selve demperen kom opp igjennom fjørtårnet :P Så da tredde jeg på orginalt igjen med 40 eller 60 senk :roll:

Hadde ikke råd til nytt da alle penga har gått med på en annen doning!

Må parkere i dumpa liksom! :D

ahefo2af10agt5483o58.jpg

Hadde noe ratt liggende

m5wn9o3h1vmp5mxq9ds2.jpg

Bestilte også stab stag bak på Schmiedmann. Aner ikke når jeg får det. Tok bare 7 uker og få det foran etter mail òg telefon!

3m6tdiimflou6e4dys98.jpg

Sånn ser den ut nå med fæl høyde på bilen stakkar! Også er felga nye da. BBS RZ borra om til 4x100. Syntes de kledde bilen :)

0sm0e9srei56zywvdrl8.jpg

Skrevet

Men her er doningen jeg har drivi mest med. Har kjøpt min første E36! Og selvfølgelig måtte det være en Touring :lol:

Jeg var og hentet den på prøveskilt. Var redd for og bli stoppet da den er litt drøy for vanlig vei^^

7fggtpu7zttzdopq2wnl.jpg

fq0akb751ln7agsynhnh.jpg

Jeg fikk brukt bilen i 2 uker, også begynte startsperra og tulle! Så da sto den stakkarslig på jobben noen dager. Kunder trodde far min hadde handla seg sportsvogn, hehe :P

35yoejhu3jjz3eronqej.jpg

Jeg fikk sendt avgårde hjernen og fjernet startsperra / Ews II. Så da den kom tilbake fyrte den med en gang igjen :D

Skrevet

Bakbremsene gikk på stålet bak, så da var det bare og handle inn nytt

vis52xh8t07nhu1k61q5.jpg

Bygd om til snapp off og drifte ratt. Sveist om stol fester da forrige eier var bitte liten :)

jsj75snvjr8tkj3h67bc.jpg

Bytter også ut til Castrol 10w 60 olje for M motor da det er 5w 40 på den nå [-X:applause:

wkk0wqsiso1jh1z6qdcs.jpg

Skrevet

Litt kjett at det er elektriske ruter og alt av ledninger er borte :P

uwul41q0q89ans882vpf.jpg

Etterfylt servo olje, nytt filter osv. Min første S50 maskin! :mrgreen:

igjefbyotqcya5hrg59t.jpg

Den bør vel klare å sladde litt. Så har henta noen sett med hjul 8)

6m1rfgaq5ac23gcy0v32.jpg

Skrevet

Takk for det! Synd alt er prosjekter, Hehe :)

Det er sveist 320 diff, så den akser veldig bra :) Gjør siste finish før treffet i morra nå :D

Skrevet
Nånånå! ;)

:D

Kult alt det der lissm men kva skjer med e30n ? :P

Jeg kjøpte jo gamle E30`n til Kvasi i fjord. M20B25 turbo med snaue 400hk etter bytte av toppakning og 1,5 bar i ladetrykk. Det var et godt drag i den! Men jeg kjøpte den usett og den ble sendt nedover med Autotransport via tog fra Nord Norge. Handel og avtale gikk veldig fint, men den var ikke helt slik som beskrevet. Veldig mye rust osv! Og da var det en som hadde lyst på den, så vi bytta. Og etter et halvt år nå så har den skaffet meg den grå Touringen, og den blå Touringen :)

Og siden de er kjørbare har jeg kostet på dem litt! Den grå funker som bruksbil og til sporvalg, den blå Kan kjøres i gata og har brukt den til drifting på Våler nå. Fungerte helt ok! Også tiltenkt iskjøring med den^^

Så da har 2JZ maskina blitt nedprioritert igjen :P

Skrevet

Storfornøyd etter helga på Våler! :D

På lørdagen samlet jeg en halvstor gjeng. Da stilte jeg opp med 2 biler på banekjøring :)

dl0pr853roj06g7w65i8.jpg

Siden jeg ikke hadde mulighet til og ta ned vinduet foran, ble det sjukt varmt inni bilen :P

ubmtlm3v6m7j1p23amec.jpg

Morsom sving,

kz9pt35fsrea3ll8ieyn.jpg

Når man nesten letter på toppen! :D

1ld5aa8cq3j68bkom2n7.jpg

vgeeneot8697889nxjfi.jpg

8va6rbd54nfojyf983kv.jpg

jy6kxfpszcwltgq0u78s.jpg

uff6j8mura1dq33lsn9h.jpg

excj04dx8me4d077cjro.jpg

mc1h5hzyqirqsnl7tck6.jpg

Snille kompiser jeg har ---> Retard Racing :applause:

9r247ywk18edyhqt7lp6.jpg

Jeg var nok ikke den som lagde mest røyk, men jaggu dæven gikk det med noen dekk i løpet av helga :lol:

6v5a79kj2fjju0r5pke9.jpg

Alt i alt syntes jeg dette gikk veldig bra! Eksosen datt jo ned et par ganger og diffen røyk det siste drifte heatet, men det er vel bare moro? :)

Skrevet

E30`n fikk kjørt fra litt Opel på lørdagen, men det var det :P

Bak bremsene fikk kjørt seg, så etter noen timer gikk det på stålet. Jeg syntes også den brukte mye olje, så jeg lot den stå hele søndagen.

Så da var det overhaling igjen da :P

4v7x39ddy0i7u6v6r3wf.jpg

5k7gme0di28h0kruuotf.jpg

at726j0lpso17uqgfphe.jpg

Også hadde jeg med gamle bilen min som bror min kjører :)

Der blåste det av en kjøleslange når jeg kjørte den hjem, så jeg drepte 3 Bmw`r på en helg. Gratulerer !! :mrgreen::lol:

zhsmfjuwjy5wwjg57a8q.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...