Castrol Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 starta idag min m5 3.8 etter motorbytte.. mangla oljetrykk.. noken som e kjent md sånne problem på desse motorane? bytte oljetrykksbrytaren uten resultat.? bruker det vere problem med oljepumpa? håper på hurtig svar
Kennethe34 Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Nå har ikke jeg noe superpeiling på S38, men om du hører at motoren ikke har oljetrykk så hjelper det ikke å bytte oljetrykksbryteren Det jeg ville ha gjort for å feilsøke er å ha begynt med å ta ned bunnpanna og kontrollere oljesila..
Castrol Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Skrevet Februar 9, 2011 japps..skifta bryteren md håp om att den var ødlagt veit du..=)hehe ikkje fordi eg trudde eg fekk oljetrykk etterpå.=) har delemotor. so har ei anna oljepumpe, får sjå imorra. men lurte på om det var en vanlig feil med desse motorane..
Kennethe34 Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Men om oljetrykkslampa lyser og det stemmer at motoren ikke har oljetrykk, så vil du jo høre det rimelig tydelig da Regner med du bytta olje og oljefilter mens du bytta motor, du har ikke feilmontert oljefilteret på ett eller anna vis?
Morty999 Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 hvorfor vil man høre det tydelig? er ikke hydrauliske løftere i disse...
Castrol Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Skrevet Februar 9, 2011 starta den sovidt md den oljen som var på..er berre ett par mnd sia den var i bruk..bytta olje før eg prøvde 2 gang..fremdeles samme problem..skal litt til montere ett innsatsfilter feil..=)
Kennethe34 Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Registerkjedestrammeren strammes mye oljetrykk f.eks.. uansett om det ikke er hydr.løftere så skal man kunne høre at en motor går uten smøring. Spurtre om oljefilteret pga jeg har vært borti før at folk har feilmontert og mista oljetrykk, men ja det skal litt til: p
korny Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 sjekk den ventilen i pumpen som sender overtrykk tilbake. denne kan henge seg vet eg! da slippes hele trykket ut der...
alpina b3 Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 sjekk ut m5 forumet. www.e34m5.se gratis at bli medlem.
Castrol Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 kossen oljefilteret kan være montert feil da evt?=)hehe.. har hatt ut oljepumpa idag..og alt såg greitt ut..pressa på fjørene og alt virka såg d ut som
Kennethe34 Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 Om du f.eks har glemt o-ringen på skruen, da vil oljetrykket sendes rett nedi bunnpanna
hanskr Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 ta ut oljetrykksbrytaren å sjå om de spruter ut olje da... så veit du no om du har oljetryk eller ikkje... eg skifta motor på ein ford å den hadde dårleg oljetrykk. lampa lyste når eg ga gass.. den hørtest normal ut i 3 daga så vart de stygge lyder hehe
korny Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 nå skal vel sant sies at det ikke er en oring men en låsering. denne ventilen går ned mot bakken ikke opp i motor. dvs motsat av hva noen tror... dvs olje som kommer med mer trykk en den fjæren klarer og holle går tilbakers i trauet. sims fjær og du har høytrykspumpe....
Castrol Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Skrevet Februar 11, 2011 har idag sjekka litt meir.. oljefilteret e helt knusk tørt(nytt). helte olje ned i rører som oljen kjeme opp for å fylle pumpa..kinna uten lokket på og det kom ingen olje. tatt av slangane til oljekjøler.og der kom heller ingen olje.. hadde av oljepumpe og demonterte/monterte den igjen.alt såg greitt ut..dreva gjekk rundt når eg tørna motor. so har konkludert md att oljepumpa er gåen..vist ikkje må det vere rammelagera som leke so mykje att den sleppe alt ned igjen i bunnpanna..men sia det ikkje er bankelyd går eg ut ifra att det er pumpa. imorra ska eg ta ned travers og bunnpanne for 2 gang. sette drill på mutteren t drevet og ned i en dunk md olje for å sjå om den suge, eller "overtrykks"ventilen har kilt seg.
E30Mtech2 Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 spennende å se! ser vi har samme problem! bare at min gjelder s54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå