skafting Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 94 mod e36 cab, med en 95mod 328i motor. Motoren går fint på tomgang, men når den får ett pådrag på over 4000rpm, dør den ut når jeg slipper gassen. Hva kan være galt? Det er ny lmm, og lamdasonde på bilen. Noen forslag?
skafting Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 har skrudd ut tomgangsregulatoren.. men "sylinderen" inne i regulatoren rører ikke på seg. Er den da defekt?
E36Cab1 Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 At den dør ut når du slipper gassen er jo rimelig logisk Skjønte ikke helt den der.. Prøvd regulatoren med spenning på eller frakoblet du mener? Eller har du fysisk prøvd å bevege på sleiden?
skafting Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Skrevet Februar 11, 2011 hehe.. dør ut som i att turtallet går helt ned, og bilen stopper. Har fysisk prøvd å flytte på "sleiden" ja, etter att jeg har koblet fra strømmen, og plukket den ut. Skal den bare bevege seg når det er spenning på den kanskje?
Olelink Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 Nei, ventilen skal bevege seg så lett at den flytter seg om du vrir hele tomgangs regulatoren hurtig rundt om du skjønner. Om ventilen er så treig at den ikke vil la seg dreie må den smøres opp. Ligger en DIY her inne som Gunnar lagde, finner den ikke i farten, men kjøp en boks med startgass som du rengjør med. Startgassen fordunster helt etterhvert så slipper å få CRC e.l. inn i motor. Vet ikke helt hvordan du testet regulatoren. Ser du skriver sylinder, det er foråvidt ikke en sylinder som går opp/ned men ett dreiestempel/dreieventil som dreies frem/tilbake.
Brian Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 Som nevnt over her, så er det garantert den som er problemet. Det dreieventilen skal flytte veldig lett på seg, så om den sitter bom fast er det noe galt. Min fuska litt på tomgang av og til, og da jeg tok ut min var den svart innvendig av dritt, og hang fast av og til. Peisa på med mange runder motorvask sak fra biltema, som består av hovedsaklig petroleumsdestilat, noe som løser slikt veldig godt. Tørka med trykkluft og den gikk lett som bare det igjen og problemet var borte.
skafting Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Skrevet Februar 11, 2011 Kaller det sylinder, rett og slett i uvitenthet om hva det egentlig heter Har prøvd å smøre opp, men dreiestempelet sitter bom fast. Skal nå prøve å få i en på opphøggeri var jo sviiinedyr ny Keep you posted Takk for kjempegode tips
skafting Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 Prøvde å legge den i smurning i ett døgn, men sitter bom fast. Tipper denne har vært defekt en ganske god stund. Leter nå etter en "ny" brukt en.
Brian Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Sjekk koed, de har sikkert noen billig brukte liggende.
ZhilleN Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Ja sjekk enten koed.no, finn.no, eller så har vel noen her inne en brukt en til deg.
skafting Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Skrevet Februar 13, 2011 Ingen av denne typen på koed De hadde 26 brukte, men ikke denne. Men fikk respons på bimmers Gleder meg på en "ny" regulator nå
skafting Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Skrevet Mars 10, 2011 En jeg skulle kjøpe, var defekt Noen som har til salgs?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå