RamNit Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Jeg har nå vært og sett på en Bmw 520iA Touring, 1997-modell, den har gått 270 000 men det følger med servicehefte. bilen fremsto som strøken. det var et hull i baksete, manglet ene solskyggen og manglet en knapp på dashbordet. Fant ikke noe rust, så heller ingen lekasjer på motor og drivverk. Jeg fikk inntrykk av at de som eide bilen var veldig forsiktige og tok vare på bilen Har veldig liten peiling på bmw, så da spør jeg her :Hvor mye kan en sånn bil være verdt ? Og hva er ulempene / fordelene med en sånn bil som førstebil?
mortendy Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Automaten kan være sliten når den har gådd så langt. Det er en svakhet i aut kassen til e39, så den bør ha fått regelmessig olje og filter skift. Utenom det, er det en grei førstegangs bil.
Mikael-B Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Automaten er et sjansespill på E39 generelt, hos noen er det kun problemer, mens hos andre er det bare fryd og gammen. Det er hvertfall utrolig gode kasser når de fungerer fint. Det viktigste er hvertfall å være forsiktig med den. Ulempen med E39 i det siste, er at de har falt veeeeldig mye i pris. En 520iAT fra '97 blir nok ikke solgt for mer enn 50-60-70.000 er du heldig, spesielt med høy kilometerstand og lite utstyr. Bortsett fra det er det gode biler, litt mer vedlikehold enn Toyota Corolla må du nok regne med, men det veier opp i kjøreglede og komfort. Rust på Touring er bakluke, kanal, skjermer, falser overalt (spesielt dører) og tappeplugger i baksetene.
RamNit Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 hvor vanskelig/dyrt er det og skaffe en ny girkasse om jeg skulle vært så uheldig at den skulle ryke? noen tegn jeg kan se etter for og finne ut hva slags stand girkassen er i? Fant ingen rust på hverken bakluke, kanal eller skjermer. såvidt det var boblet nederst i høyre hjørne på ene døra.
Mikael-B Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Får tak i kasse på bildelsbasen.se hvertfall, grei pris og. Men ingen garanti for at ikke den ryker og. Vanskelig å si om den er dårlig eller ikke, kjenn hvordan den girer, er den treg til å gire, rar i revers (som regel revers som går ad dundas), hakkete giring osv.
mortendy Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 gs kan skaffe ny overhalt girkasse til 30 tusen, ferdig mont. min kasse har en feil, den hopper i 5. gir.. fant en bit av en metalring i bunnpanna i går=/ Men som det blir nevnt, kjenn på hvordan den girer. og om sørvisen er god på kassen. anbefalt sørvis er hvær 50 000km.
hauken Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Ulempen er vell at de er utrolig mange ting som kan gå i stykker på en sånn bil,og hvis du ikke kan skru selv koster de fort endel titusener...Snakker bare av egen erfaring..
RamNit Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 hmm, hva slags ting er kjent for og bli ødelagt på denne bilen da? Kan noe om bil men ikke så alt for mye... takk for alle tips! Da ble det bil på meg! må bare vente på lappen nå!
mortendy Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Lykke til med lappen:) Man bør vell ha en god del peiling før man tar og overhaler en aut kasse? Jeg vet at jeg ikke har tålmodighet til det:P
RamNit Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 takk for det! Ja det er sant! Får håpe på det beste!
bmwkizn Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Jeg hadde en 96 520i E39, dog med nauell gir. Ble nesten forelska når jeg prøvde bilen mht comfort, plass osv i motsetning til den E36 316i sedanen jeg hadde før. Bilen var jo en drøm å kjøre. Men etterhvert så dukka det opp så mye feil med den bilen, at det ble mye påkost. var et eller anna hele tiden. Så bilen ble etterhvert dyr. Den her hadde gått ca 240.000km når jeg kjøpte den. Har hørt mange har hatt mye trøbbel med de tidlige E39'ene Da spes 96-99 mod. Så etterhvert ble jeg møkk lei hele bilen, og kjører nå en 93 E36 318is coupe som har fungert problemfritt så langt (bank i bordet). Så jeg har villa funnet meg en annen bil med litt mindre elektronikk osv hvis jeg var deg . men uansett så har man jo ingen garranti for fremtidige feil/mangler ved et kjøretøy. Lykke til med bilen din. Får håpe du slipper så mye prakk som jeg hadde
en325ic Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=26760488
RamNit Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 huff, liker ikke å høre sånne historier hehe Meen holder motet oppe; all elektronikk fungerte, giringa var jevn og fin, ikke noe rust, Gjennomgått jevnlig service, nettopp gjennomgått full "stor service" og EU kontroll er trøsten! : ) fikk virkelig inntrykk av at bilen var godt tatt vare på når jeg ikke fant et støvkorn inne i bilen!
mortendy Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 finnes itj bedre bil når ailt e som d ska;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå