hao Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Ble stoppet på Dovre en gang da jeg kjørte motorsykkel. En sur grinete purk mente det gikk litt for fort da Mens han sto å skrev ut fartsbot, spurte jeg ham om han kunne skynde seg litt for jeg hadde det travelt Det slo ikke så godt an gitt Etter mye eder å galle var jeg kjempeglad for å kunne få med meg med sykkel, sko og lappen å dra derifra Men hvem kunne tro at det skulle være kontroll midt på snaueste fjellet da det ikke var en bil i sikte Men de er der når du minst venter det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristianjohnsen87 Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 eg møsta lappen når eg kjørt for fort i ei 60sona..Straffa ble 7 mnd uten lappen og 8000.- i bot pluss oppkjøring. og det sto i mitt brev at eg kunn trengt den praksise prøven. Får lappen igjen 3 juni:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 Det er fort gjort, og det skjer alltid der man minst venter det.. En lov er en lov, men har vært borti politi som faktisk hadde sympati og forståelse for hvorfor man gjorde det man gjorde, og latt meg gå med en advarsel. Riktignok aldri mista lappen, eller fått bot. (bank i dashbordet) Har derimot blitt stoppa på et industriområde mitt på natta vinterstid. Jeg og en kamerat var ute å lekte litt, og plutselig kom Majabilen med 3 svære menn inni, out of nowhere.. De var i og for seg hyggelige, men veldig interessert i hva jeg hadde i bilen, og på meg, og hvorfor jeg hadde det og det i min egen bil (verktøy o.l) Ble lyst i øya, spurt ut, og de ransaka bilen min etter narkotika, men uten hell gitt.. Etter en drøy halvtime fikk vi kjøre, med en advarsel sterkt i bakhodet.. Kjørte ganske pent der de tøffa bak meg gitt.. Skal innrømme jeg var ganske nervøs da jeg så at det var en politibil, kjente meg ikke akkurat så høy i hatten Politimannen som kom bort til bilen var så enorm at når jeg kikka rett ut av vinduet, så jeg bare knærna hans.. De spurte om hva jeg dreiv med, og jeg sa jeg lærte bilen min å kjenne på vinterføre, og fant ut at det var bedre å gjøre det her, enn midt i byen.. Da flira han, og sa han var forsåvidt enig i det. Det finnes riktignok de idiotene som fortjener å miste lappen, og den bota de får, også finnes det de som vanligvis kjører som folk, men er uheldige.. Uansett alltid lurt å være ydmyk, og ikke ta en frekk tone hvis man står i fare for å miste noe, enten det er penger eller førerkort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oveif Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 Jeg er hard på gassen, maxer bilen ut nærmest daglig på motorveien, og skulle en sivil legge seg etter hadde jeg ikke stoppet. Politiets beredskap er så smålig (NOKAS er ett godt eksempel på dette) og din grisekjøring vil aldri bli prioritet. Du slipper unna. Min bil er registrert på meg, men på en adresse på andre enden av landet. Her i Stavanger kjøpte akkurat politiet inn en ny sivil bil, toyota prius. det understreker min påstand om at du enkelt slipper unna. Dessuten kan de 25år gamle damene som sitter bak rattet ingen ting om å kjøre fort. Selv om de har 160lappen! Greit nokk at det ofte er enkelt og stikke ifra politiet.. Men er det ikke nokk at de har tatt registreringsnummeret ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 Jeg er hard på gassen, maxer bilen ut nærmest daglig på motorveien, og skulle en sivil legge seg etter hadde jeg ikke stoppet. Politiets beredskap er så smålig (NOKAS er ett godt eksempel på dette) og din grisekjøring vil aldri bli prioritet. Du slipper unna. Min bil er registrert på meg, men på en adresse på andre enden av landet. Her i Stavanger kjøpte akkurat politiet inn en ny sivil bil, toyota prius. det understreker min påstand om at du enkelt slipper unna. Dessuten kan de 25år gamle damene som sitter bak rattet ingen ting om å kjøre fort. Selv om de har 160lappen! Du var kul! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 Jeg er hard på gassen, maxer bilen ut nærmest daglig på motorveien, og skulle en sivil legge seg etter hadde jeg ikke stoppet. Politiets beredskap er så smålig (NOKAS er ett godt eksempel på dette) og din grisekjøring vil aldri bli prioritet. Du slipper unna. Min bil er registrert på meg, men på en adresse på andre enden av landet. Her i Stavanger kjøpte akkurat politiet inn en ny sivil bil, toyota prius. det understreker min påstand om at du enkelt slipper unna. Dessuten kan de 25år gamle damene som sitter bak rattet ingen ting om å kjøre fort. Selv om de har 160lappen! Her har Combatkit rett da. Fyren her er jo en stor fare for seg selv og andre. Det finnes ikke respekt for noen verdens ting. Det er slike som aldri skulle hatt førerkort. Passer bra å trekke inn Nokasranet. Fyren er jo på samme bane. IQ sier han selv at det er dårlig med, da han har registrert bilen på en annen kant av landet Norge er ikke så stort. Men har sikkert falske/stjålet skilt også Du er så hinsidig all fornuftig tankegang at jeg kan ikke annet enn å le av deg Stakkars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemol Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Jeg er hard på gassen, maxer bilen ut nærmest daglig på motorveien, og skulle en sivil legge seg etter hadde jeg ikke stoppet. Politiets beredskap er så smålig (NOKAS er ett godt eksempel på dette) og din grisekjøring vil aldri bli prioritet. Du slipper unna. Min bil er registrert på meg, men på en adresse på andre enden av landet. Her i Stavanger kjøpte akkurat politiet inn en ny sivil bil, toyota prius. det understreker min påstand om at du enkelt slipper unna. Dessuten kan de 25år gamle damene som sitter bak rattet ingen ting om å kjøre fort. Selv om de har 160lappen! Greit nokk at det ofte er enkelt og stikke ifra politiet.. Men er det ikke nokk at de har tatt registreringsnummeret ditt? nope. de må bevise at det var du som kjørte bilen. det klarer de neppe med mindre du inrømmer noe eller stopper for de. - til dere andre "seriøse" folk. - jeg mister i alle fall ikke lappen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trapdoor Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Jeg er hard på gassen, maxer bilen ut nærmest daglig på motorveien, og skulle en sivil legge seg etter hadde jeg ikke stoppet. Politiets beredskap er så smålig (NOKAS er ett godt eksempel på dette) og din grisekjøring vil aldri bli prioritet. Du slipper unna. Min bil er registrert på meg, men på en adresse på andre enden av landet. Her i Stavanger kjøpte akkurat politiet inn en ny sivil bil, toyota prius. det understreker min påstand om at du enkelt slipper unna. Dessuten kan de 25år gamle damene som sitter bak rattet ingen ting om å kjøre fort. Selv om de har 160lappen! Greit nokk at det ofte er enkelt og stikke ifra politiet.. Men er det ikke nokk at de har tatt registreringsnummeret ditt? nope. de må bevise at det var du som kjørte bilen. det klarer de neppe med mindre du inrømmer noe eller stopper for de. - til dere andre "seriøse" folk. - jeg mister i alle fall ikke lappen.. Du er alt for gammel (tipper du er 61) til å være så dum, http://www.facebook.com/group.php?gid=2 ... 2393348038 Der har du et eksempel på sivilpoliti i Stavanger, den kjører du neppe fra med 177hp/350nm. Dessuten skal det mye til å stoppe en Toyota Prius, når den først har komt opp i fart. But I digress; Jeg mistet lappen 11. desember 2010, forventer ikke å få den tilbake igjen i løpet av året for å si det slik. 157 i 90-sonen på tørr asfalt uten andre biler rundt, utenom purken som la seg på hjul ved en påkjørsel. Går utifra at det blir 12-15 måneder uten lappen, i tillegg til noen uker med pallesnikring. Ikke angrer jeg heller, eneste jeg angrer på er at jeg ble tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Jeg er hard på gassen, maxer bilen ut nærmest daglig på motorveien, og skulle en sivil legge seg etter hadde jeg ikke stoppet. Politiets beredskap er så smålig (NOKAS er ett godt eksempel på dette) og din grisekjøring vil aldri bli prioritet. Du slipper unna. Min bil er registrert på meg, men på en adresse på andre enden av landet. Her i Stavanger kjøpte akkurat politiet inn en ny sivil bil, toyota prius. det understreker min påstand om at du enkelt slipper unna. Dessuten kan de 25år gamle damene som sitter bak rattet ingen ting om å kjøre fort. Selv om de har 160lappen! Ikke nok med at denne kroppen er en fare for seg og alle andre medtrafikanter, men har han en slik holdning håper jeg han en dag virkelig får seg en smell, dog uten at det skal gå ut over noen andre i trafikken. Slik holdning og tankegang viser bare den totale mangel på IQ og manglende evne på å kunne tenke. Hadde jeg truffet på han på veien så hadde jeg gjort hva jeg klarte for å få han vekk fra trafikken. Mulig jeg virker som en gretten gammel gubbe her men, denne gutten skulle hatt mer juling enn mat. Jeg har nå kjørt bil i over 20år, og har fått ett par fartsbøter men aldri vært i nærheten av å miste førerkortet mitt. Jeg tror grunnen til at jeg er litt mer forsiktig er fordi jeg har sett 2dødsulykker på veien, 1 hvor det var møteulykke (bilen foran meg frontet) og en hvor jeg ble forbikjørt av en Audi A6 i meget høy hastighet hvorpå Audien hadde pungtert ca 1km senere og kostet rett i skogen, begge gangene var jeg første bil tilstede på ulykkesstedet og dette unner jeg ingen egentlig. Jeg håper virkelig folk som kjenner olemol ikke setter seg inn i bilen hans og lar han være sjåfør, men at de heller gir han klar beskjed om at han er verdens største dust som har en slik holdning i trafikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemol Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 hehe, min alder gjenspeiles kanskje i andre saker. Men du har helt rett, trenger motor for å dra fra den sivile subaruen til Stavanger politiet. Men du må heller ikke glemme at politiet har en hel del retningslinjer å følge når de kjører utrykning. Det begrenses hva de har lov til mtp. sin egen sikkerhet. i motsetning til politiet i USA. Til dere andre her inne som snakker om IQ, jeg tror det er liten sammenheng mellom holdninger, moral og IQ. Det er i mine øyne ett svært usaklig argument. Kan godt hende jeg har feil holdninger, men kjører aldri fort med passasjerer, og hvem har sagt at jeg gjør det på trafikkert vei? ja en ting er at det er offentlig vei og dermed ulovlig, men det finnes da spillerom for avvik. Oveif: kjipt at du ble tatt da. får håpe du ikke blir alt for lenge uten førerkortet ditt, og ikke mist at du slipper å sone, den er jo litt kjedelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Men du må heller ikke glemme at politiet har en hel del retningslinjer å følge når de kjører utrykning. Det begrenses hva de har lov til mtp. sin egen sikkerhet. i motsetning til politiet i USA..............Å sammenligne politets rettningslinjer i Norge kontra Usa er helt hinsides idiotisk. Politiet i norge har nok friere tøyler enn hva du skulle ønske og kunne håpe på den dagen de legger seg på hjul bak deg. Dette er til sikkerhet for allmennheten !! Til dere andre her inne som snakker om IQ, jeg tror det er liten sammenheng mellom holdninger, moral og IQ. Det er i mine øyne ett svært usaklig argument. Kan godt hende jeg har feil holdninger, ............ Jeg håper virkelig jeg møter deg på veien en gang du kjører villmann når du er hjemme i Oslo At du har feil holdning finnes det vel ingen som helst tvil om, og når vi snakker om IQ, så viser vel bare det at når du faktisk er så dum at du til og med skryter over dine idiotiske holdninger her inne, og viser alle hvor dum du er på denne måten. Ja da tør jeg virkelig å påstå at din IQ er totalt fraværende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Flytt til USA, så kan du bli med på Cops.. så skal jeg le når du kjører ut og skader deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 får lappen tilbake 6.april Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemol Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 tydelig at du bimmerfører ikke vet nok om utrykningsrutiner, jeg kjenner flere (inkludert min samboer) som har 160lappen. Det er ikke fritt fram og full gass skal du se Hvis du har tenkt til å komme med mer usakligheter ang min iq så kom med det.. chris: har ingen planer om det du... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Se opp for denne idioten Ole XXXXXXXX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå