Gå til innhold

HJELP! E28 speedometer fungerer ikke!

krissan
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har nylig kjøpt en bmw E28 518i og har fått feil på pkk at speedometeret ikke fungerer. Forrige eier sa det fungerte kun noen dager før jeg kjøpte bilen, men det kom å gikk litt. Men siden jeg kjøpte bilen har det ikke fungert. Nå har jeg prøvd nesten ALT! Bytta føler i bakakselen og byttet stikket til føleren og prøvd med annet sppedometer fra lik bil men det fungerer fortsatt ikke! MERK: delene jeg byttet kom fra en lik E28 og på den fungerte speedometeret. Har tilogmed trekt nye ledninger rett på føleren bak med han/hun koblinger og trekt ledningene til speedometeret og koblet dem til ledningene bak speedometeret og jeg har passet på å koble det riktig i forhold til brun og brun ledning med rød stripe. Eneste jeg ikke har byttet er stikket bak speedometeret da jeg ikke har ekstra av denne. Har noen noe forslag på hva feilien kan være? begynner å gå lei og ekstra surt når det er siste feil før bilen blir godkjent å jeg kan hente ut skilter....!

takknemlig for alle svar/forslag/erfaringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en gps:) da slipper du feilen:)

nei det kommer de aldri til å godta på pkk.... hva gjør du for eksempel når gps'en mister signalet i en tunell?

Var vel ment som en spøk?

håper det i hvertfall hehe

jording til instrumentet ditt som er dårlig tenker jeg.

hmm det var et godt tips! :) husker du hvor jordingspungtet er bak dashen? skal kjøre inn bilen på verkstedet etterpå å sjekke ut og evnt legge opp ekstra jording

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm det var et godt tips! :) husker du hvor jordingspungtet er bak dashen? skal kjøre inn bilen på verkstedet etterpå å sjekke ut og evnt legge opp ekstra jording

2 skruer i toppen av instrumentet så er det ute, se på kontaktene bak du, husker ikke hva som er jording.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 skruer i toppen av instrumentet så er det ute, se på kontaktene bak du, husker ikke hva som er jording.

jepp det er jeg klar over. okey den er go. hatt ute speedometeret x-anntal ganger nå og prøvd et par forskjellige så det å ta ut speedometeret tar få sekunder.

da skal jeg sjekke ut litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lodda på ny jording på sppedometeret og målt spennigen på ledningene som kommer fra måleren på bakakselen. spenningen øker når du gir på så det virker som føler, stikk og ledninger fra måleren til speedometeret er i orden. hva kan være feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter oppe i midten bak et lite lokk noen små batterier. Hvis disse tømmes for strøm blir det natta. Er ikke vaier her. elktrisk signal til speedo fra diff. Turteller kommer fra minus på coilen. Ville tatt ut instrument og fått sjekket de batterien bak der hos et bosch verkstad. Event kjøpe et brukt et fra høggern. Lykke til. Regner med du har sjekket alle sikringer og at strømtilførsel osv er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter oppe i midten bak et lite lokk noen små batterier. Hvis disse tømmes for strøm blir det natta. Er ikke vaier her. elktrisk signal til speedo fra diff. Turteller kommer fra minus på coilen. Ville tatt ut instrument og fått sjekket de batterien bak der hos et bosch verkstad. Event kjøpe et brukt et fra høggern. Lykke til. Regner med du har sjekket alle sikringer og at strømtilførsel osv er ok.

hmm okey.. teorien er go den bare det at speedometeret som jeg har byttet til ble tatt ut fra en bil for ca kun en uke siden og da kjørte jeg delebilen og det funket.

har sjekket og dobbeltsjekket men skal se mer i ettermiddag og måle verdier og sånt en gang til og takk for tips forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...