Mariuse34 Skrevet Februar 10, 2011 Share Skrevet Februar 10, 2011 Hei! Har akkurat koblet opp en blaupunkt 475 forsterker i min e39. Men den vil ikke starte. Lager en snekkeaktig klikkelyd og lyset på forsterker vil ikke lyse ordentlig. Noen input? Jeg har ikke laget noe remote eller noe sånt. vet ikke om det har noe å si! Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Februar 11, 2011 Share Skrevet Februar 11, 2011 Hadde just samme problem som deg (i går). Denne forsterkeren er en "lyttende" forsterker som skal forstå via ledningsnettet at du prøver å få liv lydanlegget ditt. Problemet hos meg var at den ikke va fornøyd med signalet før anlegget var skrudd nesten helt opp, og ennå da blinket den med lysa. Lang historie kort; på overgangskabelen (den korte salaten) skal det være en gul og en rød ledning med hunn kabelsko hvor gul er konstant strøm og rød er tenningstrøm, den rød bruker du som remote som løste problemet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilbm Skrevet Februar 11, 2011 Share Skrevet Februar 11, 2011 På forsterkeren din er det som du nevner en remote-inngang. Her skal du koble på en ledning som du kobler på remote-utgangen fra spilleren din. Dette er styrestrøm. Dvs, når du slår på spilleren, gir spilleren beskjed til forsterkeren at den skal slå seg på. Hvis du ikke kobler på styrestrømskabelen til forsterkeren vil den ikke slå seg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2011 Forsøkte å koble det på igår, men vet ikke om kabelen jeg brukte var god nok. Den ble bare veldig varm istedenfor. Kan det være noe annet som er galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2011 På bilradiospesialisten mente han at en av høytallerne touchet chassi og at det var jordingsfeil som ga feilen. Noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p.o Skrevet April 30, 2011 Share Skrevet April 30, 2011 Fått orden på dette? Har ikkje kjennskap til desse forsterarane, men dersom det er jordingsfeil i høytaler burde det vere lett å feilsøke ved å koble ifra høytalere og sjekke om forsterker slår seg på då.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Jeg ga opp dette på grunn av for mye annet å gjøre for nesten to år siden. Begynte å sysle med det idag, men husker ikke så mye. Hvor skal jeg koble den røde ledningen, sier dere? Jeg finner jo selvsagt ikke manualen til faenskapet heller. Hvordan gjør jeg det med jording av forsterkeren? Skal den jordes en vei?¨ Og for å gjøre det enda mer festlig (lov å le av meg folkens), hva er en remote igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Brukermanual: http://bil.no.diplotop.com/anmeldelser/ ... 0475%20PNP Du trenger ikke remote hvis du bruker PnP (høynivå) inngangene. Det står egentlig ganske bra forklart i brukermanualen hvordan forsterkeren skal kobles Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Tror jeg fant ut hva som er galt med forsterkeren jeg kjøpte i god tro på finn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Hva er det som er galt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Hovedkortet er brent. La det egentlig ut som bilde, men telefonen slettet det og skrudde seg av i stedenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Faktisk så brent at det fremdeles lukter svidd på hele kontoret mitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå