Gå til innhold

Blaupunkt PnP forsterker. Vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Hadde just samme problem som deg (i går).

Denne forsterkeren er en "lyttende" forsterker som skal forstå via ledningsnettet at du prøver å få liv lydanlegget ditt.

Problemet hos meg var at den ikke va fornøyd med signalet før anlegget var skrudd nesten helt opp, og ennå da blinket den med lysa.

Lang historie kort; på overgangskabelen (den korte salaten) skal det være en gul og en rød ledning med hunn kabelsko hvor gul er konstant strøm og rød er tenningstrøm, den rød bruker du som remote som løste problemet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forsterkeren din er det som du nevner en remote-inngang. Her skal du koble på en ledning som du kobler på remote-utgangen fra spilleren din. Dette er styrestrøm. Dvs, når du slår på spilleren, gir spilleren beskjed til forsterkeren at den skal slå seg på.

Hvis du ikke kobler på styrestrømskabelen til forsterkeren vil den ikke slå seg på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Fått orden på dette?

Har ikkje kjennskap til desse forsterarane, men dersom det er jordingsfeil i høytaler burde det vere lett å feilsøke ved å koble ifra høytalere og sjekke om forsterker slår seg på då..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Jeg ga opp dette på grunn av for mye annet å gjøre for nesten to år siden. Begynte å sysle med det idag, men husker ikke så mye.

Hvor skal jeg koble den røde ledningen, sier dere?

Jeg finner jo selvsagt ikke manualen til faenskapet heller.

Hvordan gjør jeg det med jording av forsterkeren? Skal den jordes en vei?¨

Og for å gjøre det enda mer festlig (lov å le av meg folkens), hva er en remote igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...