Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo:)

Er det noen som har noen tips/ærfaringer ang oppstart av bmw 6`er og oljetrykk?

jeg tenkte å dra motor litt på starter før jeg startet denne! for å bygge opp oljetrykk! men kommer ikke noe olje til filter/topp!

motor har stått lenge uten olje! vil ikke starte før jeg har litt olje i systemet!

gjelder en s54!

tips motas med takk:)

Skrevet

Bare kinn ei stund det, så skal oljetrykket bygge seg opp. Kinn gjerne i 20sek, så skal det være greit. Da jeg bytta motor gjorde jeg det samme, tok ikke så voldsomt lang tid før det var trykk ved oljetrykksbryteren iallefall.

Men hvis du mener at det ikke kommer olje, har du sjekka dette? Er det nok olje? Oljepumpa gåen muligens? Det beste hadde vel vært en oljetrykkmåler å sjekke med.

Skrevet

ja kinna lenge! men syntes 20 sek er litt lenge! redd for motor!

ja pumpe og alt skal være i orden! har tatt av oljefilterlokk samt sjekka oljekjøler! disse har ikke fylt seg opp selv!

Skrevet

Er du redd for å turne på motor? Svaret ditt er vel nei. Så hvorfor skal du være redd for å kinne? Ingen gnist og ingen bensin pumpe, kinn ivei. Om ikke oljetrykkslampen har slukket innen 20 sekunder. Da begynner det å bli interessant.

Skrevet

Forøvrig så kan du ha litt olje i plugghull for litt smøring ved kinning, om du er så engstelig som du gir uttrykk for. Men som det blir sagt, det tar tid og fylle opp filter og det tar tid og fylle opp kjøler. Men disse kan du fint fylle til en viss grad selv. Du gjør da motoren en bjørnetjeneste.

Skrevet

ja men virker ikke som pumpa vil suge til seg olje! bobler bare opp i filterhuset da jeg drar den på starter! skal vel mye til for at en motor skjærer seg da den blir dratt på starter!

har sjenka motor med olje ned i filterhuset for å prøve å gi pumpe olje den veien

Skrevet
ja bunnpanne og pickup rør! montert ny oring på røret! så skal være i orden

Du må nok av med bunnpanne for å feste kupickprør :wink:

Skrevet

har nå tatt ut plugger og dratt massse på starter! men fortsatt ikke noe sug i pumpa! har tilogmed pressa olje inn i picuprøret,til det surklet i filter!

veit jeg har en bulk på den nettingkuplen på pumpa. se bilde

dette kan vel ikke ha noe å si?

p6fxp2n2s10w93decc5u.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...