Aleks'n Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 på det nederste bilde er det tegning: av 2 ohm og 8 ohm hvilken skal eg velge? er ikke 2 ohm bedre? vet du foresten hvor mye ohm jeg har nå når jeg har bare en spole tilkoblet? har lurt litt på det..
todleif Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 på det nederste bilde er det tegning: av 2 ohm og 8 ohm hvilken skal eg velge? er ikke 2 ohm bedre?vet du foresten hvor mye ohm jeg har nå når jeg har bare en spole tilkoblet? har lurt litt på det.. Som eg har sagt fleire ganger, so skal du seriekoble spolene. Er da det nederste tegningen på det nederste bildet. Du linka jo til suben du har. Der står det at suben har 2 spoler på 2ohm kvar Kvifor trur du at 2ohm er bedre enn 8ohm???
Aleks'n Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 jeg har altid trodd at med minere ohm dess bedre er det..hehe men jeg skal seriekoble de nå kan gi en tilbake meld om det var bra:)
Aleks'n Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 nå har jeg og en kompis koblet en av subbene med parallell og den andre med serie:) den med parallell tror jeg spilte best.. kan være jeg har gjort noe feil?
todleif Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 nå har jeg og en kompis koblet en av subbene med parallell og den andre med serie:)den med parallell tror jeg spilte best.. kan være jeg har gjort noe feil? No må du ikkje la amatøra leika seg med anlegget ditt! I verste fall øydelegger du anlegget! Korleis har dere koblet dette til forsterkeren? Forsterkeren er heilt sikkert ikkje stabil i 1 ohm (0 ohm er kortslutning) Å parallellkoble spolene på suben gir ein impedans på 1 ohm. Skru av anlegget straks, so du ikkje risikerer at du øydelegger forsterker. (og at den kan øydelegge andre ting) Er jo ein grunn til at eg seier at du skal seriekoble spolene og subene! Kva meiner du med at parallellkobling spiller best? Er jo forskjell på å spille bra og høgast.
Aleks'n Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Skrevet Februar 13, 2011 jeg prøvde bare en om gangen når jeg seriekoblet tok jeg en ledning fra + til - på den ene spolen til den andre spola, deretter tok jeg de gjenværende + og - til kassen sin utgang, deretter til forsterkeren sin + og - når jeg parallell koblet tok jeg + fra begge spolene til kassen sin utgang, det samme gjorde jeg med begge -, så på forsterkeren sin + og - minus (alt dette inni kassen) jeg prøvde først den perallell koblede, denne spilte høyest så prøvde jeg den med serie, denne spilte lavere men reinere det jeg er ute etter er den bassen som før deg til å ikke klare å "svelge" hvis du kjønner hva jeg mener men begynner å lure på om dette ikke er mulig med dette anlegget..
username Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Ikke koble på suben med kun EN av spolene. Jeg har også E34, og har intet problem med bass inn i bilen.(finnes maaange tråder ang. dette). Hadde så mye bass at hattehylla hoppa og dørene fremme ristet. Intet problem over hodet. Om du har bra bass eller ikke, kommer ann på kassen du bruker, og ikke hvilken ohm du har koblet i. Det avhenger også av hvordan monteringen er skjedd og hvor i bilen. Slik skal du gjøre det(se bilde), husk at det skal være HELT tett mellom platen på kassen, og veggen til seteryggen. Er samme om du har metallvegg der eller folding seats, skal være heeelt tett inn til kupeen. Det skal ikke være mulig for luft å gå fra kupeen og baki trunken. Da får du bra bass tenker jeg. Husk også at basskasser skal være festet GODT. Spør Nautiluz(er han sin installasjon) eller Joakim på bilstereoforumet for mer info. Sitter ikke kassen din godt festet, kan det også godt være at du mister bass pga. basselementenes energi går med på å rokke kasse(riste) i stedet for å fokusere all energien på luftflytting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå